زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهی به فیلم دزد صادق، نقد از چکاوک شیرازی

نگاهی به فیلم دزد صادق، نقد از چکاوک شیرازی

دزد صادق ذاتا آدم خوبی است و بر حسب اتفاق در مسیر دزدی قرار گرفته، اما این حرفه  او را  به آدم شارلاتانی تبدیل  نکرده است  و انگار  دزدی برایش راهی است برای رف

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

 فیلم دزد صادق در ژانر اکشن است با موضوع دزد و پلیس با تفاوتی زیاد در معنی؛ در معانی متفاوت از انسانیت و جایگاه انسان ها در هر شغل و هر مکان.

تا به حال  در فیلم های مختلف پلیسی که ساخته شده است  ، انواع پلیس ‌‌ در  ساختار و فرم های مختلف روایی  وجود داشته است .اما این بار با دزد و پلیسی متفاوت طرف هستیم. پیرنگ اصلی از جایی شکل می گیرد که دزدی با سابقه  که همه ی زندگی اش پول و هیجان است ،عاشق می شود و به بعد جدیدی از لذت و انگیزه ای نو برای زندگی دست پیدا می کند. 

داستان از این‌جا شروع می شود که دزد صادق ساده ترین راه را بر اساس کاراکترش انتخاب می کند. او ذاتا آدم خوبی است و بر حسب اتفاق در مسیر دزدی قرار گرفته، اما این حرفه  او را  به آدم شارلاتانی تبدیل  نکرده است  و انگار  دزدی برایش راهی است برای رفع کمپلکس های نوجوانی و جوانی اش‌ . او  به پلیس تلفن می کند و خودش را معرفی می کند. پلیس  حرف او را به راحتی باور نمی کند،  مامورینی می فرستند تا اوضاع را بررسی کنند. این ماموران رقیب های اصلی قهرمان هستند و این اتفاق لذت بخش را در نظر بگیرید که‌ این بار قهرمان متفاوت از همیشه  است و رقیب سرسخت و خشنش کسی  است که نمی تواند نفسش را در برابر پولی کلان کنترل کند و این در حالی است که قهرمان اصلی به خاطر عشق از از مادیات و آن همه پول گذشته است. درگیری و کشمکش و کنش و واکنش‌‌ از لحظه ی ورود ماموران شروع می شود.دزد  برای اثبات حرفش محل پنهان کردن پول ها را لو می دهد  و ماجرا شروع می شود.

هر چی داستان جلوتر می رود بیشتر  به تفاوت شخصیت افراد پی می بریم .البته این تفاوت ها خیلی عمیق نیست و ما را وارد بحث فلسفی راجع به اخلاقیات نمی کند اما توانسته به گوشه ای از آن ها اشاره کند و اندکی ما را به تفکر وادار کند.

به هر حال زندگی قهرمان به تعادل می رسد و به آرزویش می رسد اما این بار این مخاطب می باشد که تفکرش تغییر کرده است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به فیلم دزد صادق، نقد از چکاوک شیرازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به فیلم دزد صادق، نقد از چکاوک شیرازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.