زمان مطالعه: 7 دقیقه
معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن

معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن

سیستم امنیتی خانگی حتی برای منازل واقع در محله هایی که نگهبان دارند نیز ضروری است.صرف سکونت در منطقه ای...
معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن
معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن

سیستم امنیتی خانگی حتی برای منازل واقع در محله هایی که نگهبان دارند نیز ضروری است.صرف سکونت در منطقه ای بدون جرم به معنی امنیت منزل شما نیست..مطمئن ترین راه حراست از خانه ، نصب سیستم های امنیتی است. آسمونی در این بخش به معرفی کامل سیستم های امنیتی منزل و اماکن و انواع و مزایا و معایب آن ها می پردازد. معرفی سیستم های امنیتی و انواع و مزایا و معایب آن ها سیستم های امنیت خانگی به دو گروه تقسیم بندی می شود:

  • سیستم های امنیتی داخلی
  • سیستم های امنیتی خارجی

بسیاری از سیستم های امنیتی داخلی منازل روی درها و پنجره ها نصب می شود و به دو هدف طراحی شده اند:

  • هشداردهی در صورت ردیابی حرکت در خانه
  • اطمینان از قفل بودن درها و پنجره ها

این سیستم های امنیتی خانگی از حسگرهای حرکتی برای ردیابی حرکت استفاده می کنند.برای استفاده از این نوع سیستم امنیتی داخلی باید کد منحصر به فردی در پنل کنترلی تعریف شود بدین طریق می توان سیستم دزدگیر را در صورت نیاز ، تنظیم و در صورت عدم نیاز خاموش کرد. دوربین مدار بسته سیستم های امنیتی خارجی کار پایش محوطه را انجام می دهند.بساری از سیستم های امنیتی خارجی طوری تنظیم شده اند که در صورت ردیابی حرکتی بیش از مقدار از پیش تعیین شده ، نور افکن را روشن می کنند.مدل های قدیمی تر سیستم های امنیتی خارجی حتی با حرکت حیواناتی مانند سگ و گربه نیز فعال می شوند.اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه می توان سیستم امنیت خارجی را طوری تنظیم کرد که براساس وزن و اندازه آنچه ردیابی شده است فعال شود.به این ترتیب موارد هشدار اشتباه کمتری وجود دارد.همچنین می توان هشدار مسیر رانندگی را برای اطمینان از امنیت خودرو نصب کرد. انواع دیگر سیستم های امنیتی خانگی ، نرده های برقی است : با نصب نرده های برقی دیگر کسی نمی تواند از روی دیوار و یا موانع شما پریده و وارد محوطه شود. دوربین راه نظارت تصویری ، دوربین های مداربسته می باشد با استفاده از این دوربین ها می توان حرکات داخل و خارج را ضبط کرد.قبل از تصمیم گیری درباره خرید و نصب سیستم امنیتی مناسب برای منزل خود باید حتما ارزیابی ریسک انجام شود. این باعث می شود که بتوان آسیب پذیر ترین مکان ها را شناسایی و مناسب ترین سیستم امنیتی را نصب کرد. پول اضافی برای سیستم امنیتی خانه خود خرج نکنید! با توجه به افزایش جرائم همه به دنبال محافظت از خانه خود در برابر هر گونه تجاوز هستند.اما هزینه های بالای سیستم های امنیتی منازل باعث شده است که برخی از مردم از نصب دزدگیر و یا دوربین های مداربسته منصرف شوند.برخی نمی دانند که سیستم امنیتی گران تر به معنی امنیت بیشتر نیست.در حقیقت دزدگیر ها ، ردیاب ، دوربین های نظارتی و حسگرهای حرکتی مقرون به صرفه ای وجود دارند که از سیستم های امنیتی گران ، بهتر کار می کنند.کارکرد بهتر، یکی از مهمترین عوامل در خرید سیستم های امنیتی خانگی است و نه قیمت بالاتر. بنابراین باید در هنگام خرید سیستم امنیتی خانگی دقت بیشتری کرد.از طرف دیگر توجه کنید که سیستم ارزان می تواند هزینه های بالاتری را در پی داشته باشد.برای مثال اگر دزدگیر شما با هر چیزی شروع به هشدار کند شما هزینه زیادی را صرف خواهید کرد بدون اینکه هیچ گونه خدماتی دیگری دریافت کرده باشید.یک سیستم امنیتی خانگی مناسب نباید با حرکت حیوانات و گزندگانی که در محوطه منزل شما حرکت می کنند هشدار دهد.

home-security-systems
home-security-systems

در اینجا نکارتی راجع به نحوه صحیح صرف هزینه برای سیستم امنیتی خانگی اشاره می شود :

  1. قبل از خرید از خدمات شرکت های امنیت خانگی استفاده کنید و به آنها اجازه دهید تا وضعیت امنیتی خانه شما را بررسی کنند.

از این طریق شما مطلع می شوید که چه سیستم امنیتی خانگی ای برای شما مناسب تر است. برای مثال ممکن است آنها به شما توصیه کنند که بجای نصب نورافکن در محوطه از حسگرهای نوری حساس به حرکت استفاده کنید.به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی خواهید کرد.

  1. پس از نصب دزدگیر و دوربین مداربسته باید مطمئن شوید که همه افراد خانه نحوه کار با این سیستم ها را می دانند.با انجام این کار احتمال هشدارهای اشتباه را کاهش می دهید.
  2. اگر حسگر حرکتی در منزل خود نصب کرده اید قبل از رفتن به اتاق خواب مطمئن شوید که همه پنجره ها و درها بسته شده اند زیرا در غیر اینصورت باد و یا پرنده ای که از در و یا پنجره باز وارد می شود می تواند منجر به اعلام هشدار سیستم امنیتی شود.
  3. دوره هایی را تعیین کنید تا سیستم امنیتی شما بطور مرتب ارزیابی شود.ارزیابی دوره ای باعث می شود که شما بتوانید نقاط ضعف سیستم را شناسایی کنید.

در انجام این کار دقت کنید شخصی که ارزیابی را انجام می دهد از کارکرد سیستم امنیتی منزل شما مطمئن باشد. به این ترتیب آنها می توانند تنظیمات لازم را انجام دهند و از هشدارهای اشتباه جلوگیری کنند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات مطمئن شوید که سیستم امنیتی خانه  یا محل کار شما در وضعیت مناسبی قرار دارد.

  1. چگونه سیستم های هشدار یرای خانه خود انتخاب کنیم:

طی سالهای اخیر استفاده از سیستم های هشدار خانگی در میان اغلب مالکین به روندی معمول تبدیل شده است.با توجه به رشد دزدی ها از منازل مسکونی لازم است که در منازل یک دزدگیر نصب شود تا احساس امنیت در شب و هنگامی که کسی در خانه نیست فراهم شود.اگر چه همه دوست دارند دزدگیری را انتخاب کنند که بهترین حسگر را دارد اما قبل از خرید باید به نکاتی توجه کرد :

  • چرا به دزدگیراماکن بیسیم یا سیمی نیاز دارید:

لازم است که درباره چرایی این مساله فکر کنیم.آیا نصب دزدگیراماکن بیسیم یا سیمی دلیل این است که خیالتان از امنیت خانه در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آسوده باشید و یا به دلیل گزارشات موارد دزدی در همسایگی شماست؟اگر شما دزدگیراماکن بیسیم یا سیمی مادون قرمز را به دلیل افزایش جرم در همسایگی تان نصب می کنید لازم است سیستمی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با سناریو های گزارش شده در اطراف شما منطبق باشد.

معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن
معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن
  • نقاط ورودی منزل خود را مشخص کنید:

وقتی که چرایی نیاز به دزدگیراماکن بیسیم یا سیمی را تعیین کردید لازم است که همه نقاط دسترسی به منزل خود را تعیین کنید.هر در و پنجره باید به قفل مجهز باشد.علاوه بر خرید یک حسگر کامل باید همه درها و پنجره ها دارای قفل مناسب باشند.همچنین باید دیوار و یا حصاری دور منزل خود داشته باشید و مطمئن شوید که قابل نفوذ است یا خیر ، علاوه بر این اگر از نرده در اطراف منزل خود استفاده می کنید بررسی کنید که قابل نفوذ است یا خیر.برای پایش خارجی بهتر است که در کنار حسگرهای حرکتی از دوربین های نظارتی استفاده شود. با نصب دوربین های امنیتی نظارتی همراه با حسگر حرکتی,قادر خواهید بودکه همه محوطه را به راحتی پوشش دهید.با پیشرفت تکنولوژی ،امروزه دوربین مداربسته نظارتی نسل سومی وجود دارد که می تواند تصاویر را در زمان واقعی به تلفن هوشمند شما بفرستد و به شما این اجاره را می دهد که منزل خود را از هر جایی در جهان که دسترسی به اینترنت دارید پایش کنید. اگر می خواهید بهترین استفاده را از سیستم امنیتی دزدگیراماکن بیسیم یا سیمی خود داشته باشید بسیار مهم است که نحوه انجام رفتارهای صحیح امنیتی را فرا بگیرید.بدین معنی که هیچ گاه نباید درها و پنجره های خود را باز بگذارید.پیش از رفتن به اتاق خواب باید از امنیت همه درها و پنجره ها مطمئن شوید. یکی از مطالبی که توسط fbi درباره دزدی خانه منتشر شده است این است که بیش از 80 درصد منازلی که مورد سرقت قرار گرفته اند فاقد ابزارهای پیشگیرانه کافی و فاقد سیستم امنیتی مناسب بوده اند.یکی از منافعی که شما با نصب سیستم دزدگیر اماکن بیسیم یا سیمی برای منزل خود کسب می کنید حق بیمه پایین تر است. مزایای استفاده از سیستم های امنیتی اماکن سارقان و خلافکاران فرصت طلب هستند و همواره به دنبال اهداف آسان می گردند. مطالعات متعدد کارشناسان نشان می دهد که ساختمان هایی که مجهز به دزدگیر اماکن نیستند، سه برابر بیشتر از ساختمان هایی که سیستم نظارتی پیشرفته ای دارند، مورد سرقت قرار می گیرند. هنگامی که کسی یک سیستم امنیتی مجهز را در ساختمان خود نصب می کند و با قرار دادن تابلو، دیگران را در جریان تحت پوشش قرار داشتن ساختمان می کند، احتمال ورود سارقان به آن ساختمان بسیار کاهش پیدا می کند. در چنین شرایطی سارقان می دانند که فعالیت آن ها شکست خواهد خورد و چهره آن ها شناسایی خواهد شد. مزیت دیگر نصب دزدگیر اماکن این است که کاربر می تواند از راه دور، ساختمان خود را مدیریت کند. کاربر می تواند از هر نقطه ای در جهان، سیستم امنیتی ساختمان را فعال و یا غیر فعال کند، از طریق شبکه اینترنت، تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مداربسته را مشاهده کرده و رفت و آمد ها را تحت نظر بگیرد. مزیت بعدی نصب دزدگیر اماکن در ساختمان ها این است که شرکت های بیمه در سراسر جهان، برای خانه هایی که سیستم امنیتی دارند، تخفیف قایل می شوند.

home-security-systems
home-security-systems

مشکلات رایج سیستم های امنیتی اماکن در مواردی که آژیر خطا در زمان مشخصی از روز با تلورانس چند دقیقه به صدا در می آید . احتمالا خطا مربوط نور خورشید بوده است. در این حالت اغلب تابش نور خورشید به جسمی منعکس کننده، باعث شکست نور به داخل چشمی شده و این عمل باعث تحریک چشم و آلارم مزاحم می شود. اگر آژیر خطا بعد از گذشت زمانی نسبتا ثابت از زمان فعال کردن دستگاه به صدا در بیاید بیشترین توجه به باطری دستگاه جلب می شود. در این موارد خرابی باطری باعث جریان کشی بیش از حد از دستگاه شده و باعث آلارم مزاحم می شود. برای تست باطری هیچ وقت به تست ولتاژی بسنده نکنید. ممکن است ولتاژ 12 ولت را داشته باشید ولی جریان دهی باطری شما کم شده باشد. جهت تست این مورد، باید برق را قطع کرده بعد از چند دقیقه ولتاژ را مجددا تست نمایید. اگر بلافاصله بعد از فعال کردن دزدگیر، آژیر هشدار به صدا در می آید باید موارد ذیل را تست کنیم.

  • ابتدا از سالم بودن فیوز AUX اطمینان حاصل نمایید.
  • با جامپر کردن زونها از سلامت دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورت سالم بودن دستگاه دزدگیر اماکن به سراغ سنسورهایی که روی مکان مورد نظر (مکانی که آلارم می کند) نصب هستند می رویم و سنسورها را از داخل جامپر می کنیم.

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی اما به طور کل انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی را که بیشتر مورد نیاز و استفاده مردم می باشد را می توان به بخش های زیر دسته بندی کرد:

  • سیستم امنیتی کارخانه
  • سیستم امنیتی ساختمان
  • سیستم امنیتی طلافروشی
  • سیستم امنیتی فرودگاه
  • سیستم های امنیتی فروشگاه
  • سیستم امنیتی بانک
  • سیستم امنیتی مغازه
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی انواع سیستم های امنیتی منزل و اماکن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.