زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا منزل من امکان هوشمند شدن دارد

آیا منزل من امکان هوشمند شدن دارد

چرا باید یک ساختمان از تکنولوژی هوشمند سازی(اتوماسیون) برخوردار باشد؟اتوماسیون به زبان ساده تر به معنی...
is-my-home-is-the-possibility-of-intelligent1
is-my-home-is-the-possibility-of-intelligent1

چرا باید یک ساختمان از تکنولوژی هوشمند سازی(اتوماسیون) برخوردار باشد؟

اتوماسیون به زبان ساده تر به معنی اتوماتیک کردن عکس العمل ها نسبت به برخی از رویدادها است.اصلی ترین دلیل اینکه برخی افراد در برخورد اول از مسئله "هوشمند سازی" استقبال نمی کنند، عدم شناخت کامل ماهیت این تکنیک است. این دسته با خود می اندیشند که هوشمند سازی ساختمان یعنی کنترلی شدن همه تجهیزات و این یعنی تنبلی!

مسئله اینجاست که دانشمندان این رشته هرگز به این موضوع به عنوان هدف اصلی از اتوماسیون نمی اندیشند بلکه معتقدند ابتدا باید تجهیز ساختمان به پردازشگرهای مورد نیاز جهت رسیدن به اهداف ایمنی و امنیتی و بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان اهداف پایه اتوماسیون لحاظ شود و سپس به ارائه خدمات کنترلی شدن تجهیزات و لوکس کردن قابلیتها که میتوانند در ایجاد یک حس زیبا از زندگی مدرن با رفاه بیشتر کمک کند، پرداخته شود.

در واقع خاستگاه هوشمندسازی ساختمان جلوگیری از آسیبهایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی، کمبود فرصت و یا خطا های انسانی ممکن است با آن روبرو شود.

بازسازی منزل

باغچه هایی که در ساختمانها صرفاً به دلیل مشکلِ عدم آبیاری مناسب و به موقع از بین می روند و یا در صورت آبیاری بیش از نیاز گیاهان، منابع آبی به راحتی  هدر می روند. چراغ ها و لامپهای اضافی که به دلیل بی توجهی ما همیشه روشن هستند، سیستم های سرمایشی و گرمایشی که به دلیل عدم پردازش درست پیوسته در حال اتلاف انرژی هستند. نیاز ما به ارتباط هوشمند و دائمی با سیستمهای امنیتی و دوربین های مدار بسته و سنسور های دود و چندین مورد دیگر همه از موضوعاتی هستند که ما را در داشتن خانه هوشمند ترغیب می کنند.

آیا تا به حال برای شما پیش نیامده است که وقتی از منزل خارج میشوید شک کنید که آیا شیر گاز را بسته اید یا نه!؟ آیا تا به حال با این مورد برخورد داشته اید که یکی از همسایگان شما در منزل حضور نداشته و در داخل خانه او نشت آب و یا حتی گاز باعث تخریب خانه او و همسایگانش شده باشد و چون همسایه در مسافرت است هیچ راهی برای مهار این حادثه نداشته باشید؟

حال تصور کنید این خانه هوشمند بود، فرد مالک می توانست از همان شهری که به سفر رفته است فقط با استفاده از موبایل هوشمند خود به راحتی شیر اصلی آب و یا شیر اصلی گاز را ببندد.

is-my-home-is-the-possibility-of-intelligent2
is-my-home-is-the-possibility-of-intelligent2

آیا این موارد چشم اندازهای مثبتی برای اتوماسیون یک خانه نیست؟ آیا زمان آن فرانرسیده است که بپذیریم که یک خانه باید چیزی بیش از در و پنجره و دیوار برای ما باشد تا بتواند حافظ امنیت و آسایش خانه و خانواده ما باشد؟ جالب اینکه هزینه این اقدامات پیشگیرانه نسبت به کل بنا بسیار ناچیز است.

منتقدانی که هوشمند سازی ساختان را چیزی جز لوکس کردن خانه نمی دانند خودشان در ساخت خانه ها نهایت تلاش را برای لوکس شدن پروژه به خرج می دهند. صرف هزینه بیشتر برای مواردی چون طراحی شومینه، پوشش های مختلف برای دیوار،سقف، کف و نمای خانه ها، انتخاب سنگ و کاشی گرانقیمت، در های مجلل و شیرآلات خارجی ،استخر و سونا،جارو مرکزی و ... . حال آنکه اگر به هوشمند سازی، تنها از جنبه لوکس و فانتزی بودن آن جدا از فواید ثابت شده آن، نگاه کنیم، صرف هزینه برای آن در کنار موارد فوق، منطقی به نظر می رسد.

همه ما از داشتن خانه های هرچه زیباتر لذت می بریم و از به کار بردن هنر و زیبایی در خانه به عنوان محیطی که یک خانواده بیشترین زمان را در آن سپری میکند، می توانیم حس بهتری به دست آوریم.

محصولات هوشمند شرکت اسمارت مایر بر پایه تکنولوژی بی سیم پایه ریزی شده است لذا فارغ از اینکه منزل یا محل کار شما نوساز یا چند سال ساز و یا حتی در حال ساخت است و بدون در نظر گرفتن متراژ واحد شما با خدمت رسانی در سراسر کشور، بدون نیاز به تغییر در سیم کشی فعلی سازه شما و یا سیم کشی جداگانه برای محصولات هوشمند، به سادگی در بستر فعلی سیم کشی برق ساختمان قابل نصب خواهد بود. فقط کافی است دستگاه کنترلر مرکزی را به برق متصل نمایید و با موبایل و تبلت خود، کنترل منزل یا محل کار خود را به دست بگیرید.حتی برای نصب کلید های لمسی روشنایی نیاز به تغییری وجود ندارد و این کلیدها بر روی همان قوطی های استاندارد سیم کشی فعلی ساختمان شما نصب خواهد شد.

home-automation
home-automation
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آیا منزل من امکان هوشمند شدن دارد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آیا منزل من امکان هوشمند شدن دارد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.