زمان مطالعه: 1 دقیقه
تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی

تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی

روزهای تعطیل به مناسبت عید فطر در برخی کشورهای اسلامی را در جدولی در این پست گردآوری کرده ایم.

عید فطر یکی از اصلی‌ترین عید مسلمانان در کشورهای مختلف عربی و غیر عربی است که با تعطیلات مراکز دولتی، بانک‌ها و مدارس از 3 تا 12 روز همراه است. آیا می دانید تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی چند روز است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی چند روز است؟

شهریور سال 90، با تصویب «لایحه افزایش تعطیلی عید سعید فطر» در مجلس شورای اسلامی، تعطیلات این عید اسلامی در ایران در نهایت پس از بحث و جدل‌های فراوان به 2 روز افزایش پیدا کرد. اکنون علاوه بر روز عید یک روز پس از آن نیز در ایران تعطیل است. در کشورهای مختلف عربی - اسلامی از جمله، عربستان، کویت، امارات و سوریه تعطیلات رسمی بین 3 تا 12 روز است و مردم این کشورها پس از 30 روز روزه داری به جشن و پایکوبی و دیدار از دوستان و اقوام می پردازند. در کشورهای اسلامی غیر عربی از جمله، پاکستان، مالزی، ترکیه و افغانستان نیز مردم شاهد چندین روز تعطیلی به مناسبت فرارسیدن این عید اسلامی هستند.

گفتنی است در استان خوزستان که بیش از 35 درصد از جمعیت آن را اعراب ایرانی تشکیل می‌دهند پیش از تصویب طرح تعطیلی 2 روزه به مناسبت عید فطر در کل کشور، به دستور استانداری تعطیلات عید فطر 2 روز بود. 

در جدول زیر تعطیلات عید فطر کشورهای اسلامی را فهرست کرده ایم:

کشور تعداد روزهای تعطیل عید فطر
عربستان 12 روز
قطر 12 روز
سوریه 9 روز
کویت 7 روز
مالزی 7 روز
بحرین 5 روز
سودان 5 روز
اندونزی 5 روز (3 روز پیش از عید و 2 روز بعد از عید)
اردن 4 روز
امارات 4 روز
عمان 4 روز
قبرس 4 روز
افغانستان 3 روز
پاکستان 3 روز
ترکیه 3 روز
عراق 3 روز
ایران 2 روز

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعطیلات عید فطر در کشورهای اسلامی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.