زمان مطالعه: 1 دقیقه
کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان

کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان

ما در این مقاله از آسمونی می خواهیم به معرفی کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان بپردازیم. در این...
کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان
کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان


ما در این مقاله از آسمونی می خواهیم به معرفی کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان بپردازیم. در این بخش، اطلاعات کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان و همچنین خلاصه محتوای کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان را منتشر می کنیم.

اطلاعات کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان

نویسنده : یرواند آبراهامیان

برگرداننده : محمدابراهیم فتاحی

ناشر : انتشارات دانشگاه کمبریج

ناشر فارسی: نشر نی

مکان ناشر فارسی: تهران

تاریخ نشر : 2008

تاریخ نشر فارسی : 1389

شابک : ‎9780521528917

تعداد صفحات :228

موضوع : تاریخ ایران، از قاجاریه تا جمهوری اسلامی

زبان : انگلیسی/فارسی

history-of-modern-iran
history-of-modern-iran


معرفی کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان

تاریخ ایران مدرن A History of Modern Iran کتابی است که توسط یرواند آبراهامیان در تاریخ 2008 نوشته شده و توسط انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. این کتاب مشتمل بر 31 فصل می‌باشد که به بررسی و بیان اتفاقات در ایران از ابتدای دوره قاجار تا زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد پرداخته است.

محتوای کتاب تاریخ ایران مدرن از یرواند آبراهامیان

تاریخ ایران مدرن در ارزیابی ریشه‌ای از تاریخ معاصر ایران، علاوه بر بررسی جامع قرن بیستم، موضوعاتی نظیر اکتشاف نفت، دخالت‌های خارجی، نقش خاندان پهلوی و همچنین انقلاب 1357 و ظهور جمهوری اسلامی را مورد واکاوی دوباره و دقیق قرار داده است. ایران در این‌بین تجربیات دیگری را نیز از سر گذرانده است که از جمله می‌بایست به جنگ عراق، دگرگونی‌های جامعه در سه دههٔ اخیر و از همه تازه‌تر، توسعه و گسترش دولت و مبارزه برای قدرت در میان نخبگان قدیمی، روشنفکران و طبقه متوسط تجاری اشاره کرد.

کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان
کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان


یرواند آبراهامیان که یکی از ممتازترین تاریخ‌ نویسان ایران کنونی به‌ شمار می‌رود، در این اثر همزمان با بررسی فراز و نشیب‌های سیاست‌های بین‌ المللی و منطقه‌ای کشور، با چیره‌گی هرچه تمام‌تر مردم ایران را در کانون توجه خود قرار داده است. مردمی که طی یک قرن تحمل جنگ و انقلاب هم‌چنان به بقای خود ادامه داده‌اند. این کتاب در واقع به این مردم و نیز انعطاف‌پذیری آنان هم‌زمان با ظهور این کشور به‌ مثابه یکی از توانمندترین قدرت‌های خاورمیانه، تقدیم شده است. پروفسور آبراهامیان، استاد ممتاز تاریخ در کالج باروک دانشگاه شهر نیویورک است. وی آثار متعددی را در کارنامه پژوهش‌های دانشگاهی‌اش ثبت کرده است که پرآوازه‌ ترین آن‌ ها کتاب ایران بین دو انقلاب است.

 
نظر خود را درباره «کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کتاب تاریخ ایران مدرن نوشته یرواند آبراهامیان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.