زمان مطالعه: 3 دقیقه
10 ویژگی پنهان از iOS 9 که نمی دانید!

10 ویژگی پنهان از iOS 9 که نمی دانید!

از رونمایی و ارائه سیستم عامل جدید اپل برای آیفون یعنی iOS 9 چندی است می گذرد.

از رونمایی و ارائه سیستم عامل جدید اپل برای آیفون یعنی iOS 9 چندی است می گذرد، همین مدت باعث جمع اوری اطلاعات خوبی از بازخورد کاربر های اینترنتی راجع به این نسخه از سیستم عامل اپل شده است. با ما باشید تا به نکاتی از این نسخه از سیستم عامل بپردازیم که احتمال کمی دارد شما متوجه انها شده باشید و مطمئن باشید این نکات برای شما هم کارساز خواهد بود.  

برقراری تماس با جستجو
مثل قبل الان دیکر نیازی نیست تا به Address Book بروید و با اسکرول به پایین و یا جستجو دنبال فرد مورد نظر برای برقراری تماس بگردید، اکنون به آسانی با به راست کشیدن صفحه و نوشتن نام مخاطب مورد نظر می توانید هم با او تماس بگیرید و هم پیامک ارسال کنید  

تنها 30 ثانیه تا قفل شدن گوشی
در نسخه های قبلی خبری از قفل شدن گوشی موبایل آن هم در 30 ثانیه نبود، اما اکنون شما می توانید با خیال راحت گوشی خود را روی میز کار بگذارید و مطمئن باشید که 30 ثانیه بعد از کنار بودن گوشی دسترسی به صفحه اصلی غیر ممکن خواهد شد.  

حالت مطالعه ی قابل تنطیم
اکنون Safari در حالت Reader Mode امکان تنظیم رنگ و نوع قلم را در اختیاز شما گذاشته است تا برای مطالعه صفحات وبی مثل نت نوشت کمتر به چشمانتان فشار بیاورید و بتوانید آسان تر و راحت تر مطالعه کنید. کاربر می تواند رنگ زمینه را هم برای مطالعه در شب تیره کند که این حالت با نام Night Mode قابل دسترس است. برای دسترسی به این امکان Safari را باز کنید و یک مطلب که قصد مطالعه آن را دارید را مثلا از نت نوشت انتخاب کنید، سپس در سمت چپ نوار آدرس روی علامتی که شبیه چند خط افقی است روی آن تپ کرده و می بینید که متن برای خواندن آماده می شود، حالا جای همان خط های افقی را رو حرف AA می گیرد، روی آن تپ کنید، اکنون می بینید که در منوی باز شده توانایی تغییرات مورد نطر خودتان را دارید.  

اضافه کردن فایل به ایمیل از  iCloud Drive
شما الان بسیار راحت تر از قبل می توانید تصاویر و هر گونه فایلی که روی iCloud بارگذاری کرده اید را همراه ایمیلی که برای فردی ارسال می کنید الصاق یا همان Atach کنید  

مخفی کردن تصاویر در برنامه Photos
همیشه برای اینکه کسی نتواند به اطلاعات گوشی شما دسترسی داشته باشد باید پسورد را روی آن فعال داشته باشید، اما در بشیاری از موارد افراد و دوستان نزدیک گوشی را در دست می گیرند و اینجاست که … برای اینکه بتوانید بعضی تصاویر خود را در برنامه Photos مخفی کنید کافی است آنها را انتخاب کرده و با زدن گزینه اشتراک گذاری در قسمت پایین مطابق تصاویر روی گزینه Hide تپ کنید تا تصاویر شما مخفی شوند. این راه را امتحان کنید، اگر دلچسب بود بعد گوشی خود را به دیگران بسپارید ?  

امکان حذف و مدیریت تصاویر در Photos
در نسخه های قبلی متاسفانه امکانات مدیریتی کمی برای برنامه Photos در درسترس بود اما اکنون به سانی می توانید با انتخاب تمامی تصاویر آنها را با گزینه هایی که در نوار پایین قرار دارند حدف کنید و یا به شاخه های دیگر انتقال دهید.  

به پیشنهاد های برنامه Maps توجه کنید
وقتی برای اولین بار به شهری می روید که قبل از این انجا نبوده اید، حتما دنبال مکانی خوب برای تهیه غذا و همینطور هتلی با کیفیت برای استارحت خواهید بود، یا اصلا دنبال مکان های دیدنی ان محل مدام از افراد دیگر پرس و جو می کنید، این بار که به سفر رفتید حتما نگاهی به پیشنهاد های برنامه Maps بیندازید، خواهید دید که چه گزینه های خوبی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.  

فعال سازی و نمایش iCloud Drive در صفحه اصلی
فضای ابری کم کم دارد به عضو همیشگی ابزار های همراه بدل می شود و بسیاری از کاربرها اعتماد کامل به آنها دارند، شما با داشتن آیفون می توانید از 5 گیگ فضای رایگان در iCloud استفاده کنید. تاکنون امکان دسترسی مستقیم به محتواهای iCloud برای کاربر های آیفون نبود، اما در نسخه 9 آی او اس می توانید به آسانی با رفتن به این آدرس به محتواهای درون فضای ابری خود دسترسی داشته باشید :iCloud > iCloud Drive > Show On Home Screen  

برنامه تقویم قرار ها و وقایع را برای شما ار برنامه Mail اسکن می کند
اگر تاکنون از برنامه ایمیل استفاده نکرده اید حتما آن را باز کنید و با میل باکس خودتان سینک کنید، برنامه ایمیل هوشمندانه و همراه شماست، تا قراری را از دست ندهید و event خاصی را فراموش نکنید.  

صدای خودتان را به Siri بشناسانید
یکی از مواردی که اپل مانور بسیار تبلیغاتی برای ان داشت همین عبارت Hey Siri است. شما با گفتن عبارت Ok Google در دستگاه های اندرویدی می توانید به آسانی جستجو کنید، اما در آیفون با گفتن Hey Siri امکان انجام هر کاری را دارید! برای استفاده راحتتر و صحیح از سیری حتما در اجرای اول این برنامه صدای خودتان را به صورت کامل به سیری معرفی کنید. اگر Siri شما فعال نیست همین حالا این امکان را امتحان کنید و با آیفون خود صحبت کنید: Settings > General > Siri > Allow Hey Siri   اگر شما هم نکاتی برای استفاده در iOS 9 به ذهنتان می رسد با ما به اشتراک بگذارید …

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «10 ویژگی پنهان از iOS 9 که نمی دانید!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره 10 ویژگی پنهان از iOS 9 که نمی دانید! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.