زمان مطالعه: 3 دقیقه
دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها

دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها

امروزه برای همه امراض از دمنوش استفاده می کنند. آسمونی در این بخش دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها را به شما...
دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها
دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها


امروزه برای همه امراض از دمنوش استفاده می کنند. آسمونی در این بخش دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها را به شما عزیزان معرفی می کند.

دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها

از برگ‎های گل گاوزبان به دلیل داشتن ویتامین C در برخی از کشورها به‌عنوان سالاد استفاده می‌کنند.

حسن آذرون جعفرآبادی، کارشناس گیاهان دارویی و زینتی گفت:گل گاوزبان، تقویت‌کننده کلیه‎ها‌ست. گل‌گاوزبان گیاه علفی و یک ساله است که ارتفاع آن تا 60 سانتی‎متر می‌رسد و برگ‏‎های آن پوشیده از تارهای خشنی است.

این گیاه مقاوم به شوری بوده و از گل، برگ و شاخه‎های گل‌دار این گیاه برای مصارف دارویی استفاده می‌شود.

در برخی نقاط برای اصلاح خاک‎های شور این گیاه کشت می‌شود.

این گیاه طبیعت سردی دارد و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون استفاده می‌شود. آرام‌کننده اعصاب است، عرق‎آور و ادرارآور است. کلیه‎ها را تقویت می‎کند و برای درمان بی‏اختیاری دفع ادرار در کودکان مفید است.

برگ‎های گل گاوزبان را پخته و مانند اسفناج استفاده کنید. منیزیم موجود در گل گاوزبان خاصیت ضدسرطانی دارد و با داشتن آلکایوییدها می‎تواند ضدحساسیت و ضد رماتیسم و التهاب باشد.

برای زنان باردار و کودکان مفید است و از برگ‎های گل گاوزبان به دلیل داشتن ویتامین C در برخی از کشورها به‌عنوان سالاد استفاده می‌کنند.

اکسیر سلامتی برای کلیه ها

سلامت کلیه ها - کلیه‌ از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن است. اگر می‌خواهید کلیه‌هایتان سالم بماند باید تغذیه مناسبی داشته باشید.

اگر می‌خواهید سلامتی کلیه‌های خود را بالا ببرید، سعی کنید میزان مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید. بیشتر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند و شما را از آسیب‌های کلیوی ناشی از عفونت‌ها، سموم‌، ویروس‌ها و بیماری‌ها محافظت کنند، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری کنند و از التهاب کلیه‌ها ممانعت به‌عمل آورند. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان شامل تمشک، فلفل دلمه‌ای، گریپ فروت، اسفناج، کلم برگ، توت‌فرنگی، پرتقال و گوجه‌فرنگی است.

اگر کلیه‌های شما آسیب‌دیده یا بیماری کلیوی دارید، میزان پتاسیم بدن خود را برای اطمینان از سطح مطلوب سالم‌تر کنترل کنید.

هر روز به میزان کافی آب بنوشید، این میزان تقریبا 1400 میلی‌لیتر است و باید در بدن ادرار بی‌رنگ یا زردکم رنگ تولید شود. از جمله خوارکی‌ها می‌توان به چای، سوپ‌ها، سیب، انگور، کاهو، کرفس و گوجه‌فرنگی اشاره کرد.

خوردن 100 گرم کباب‌شده دو بار در هفته می‌تواند به سلامت کلیه‌ها کمک کند.

عملکرد سالم کلیه‌ها را با مصرف یک وعده جو (پرک) در صبح حفظ کنید.

اگر می‌خواهید سلامت کلیه‌های خود را افزایش دهید، سعی کنید به وعده غذایی روزانه خود مقدار محدودی گوشت اضافه کنید. گوشت کمک می‌کند بدن شما عضله‌سازی کند، بافت‌ها را ترمیم نماید و با عفونت‌ها مقابله کند. اگر بیماری کلیوی دارید با یک متخصص تغذیه در مورد میزان پروتئین مناسب و مورد نیاز بدن خود مشورت کنید.

سیر نیز کلیه‌های ملتهب یا تحریک‌شده شما را آرامش می‌بخشد، مصرف این گیاه مفید خواهد بود، چون مانند یک آنتی‌بیوتیک طبیعی در بدن شما عمل می‌کند.

مراقب باشید بدنتان دچار کمبود ویتامین نشود، زیرا کمبود ویتامین‌ها بر فشار خون بالا، سنگ کلیه، التهاب کلیوی، عفونت‌های دستگاه ادراری بر عملکرد کلیه تاثیر می‌گذارند. انواع ویتامین‌ها می‌توانند سلامتی کلیه‌های شما را بازیابی کنند و عملکرد آنها را بهبود بخشند.

ویتامین‌ها غذاهای غنی از ویتامین B12 شامل جگر گاو، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماهی روغنی و گوشت گوساله، اردک، بوقلمون و بره است.

ویتامینD نوعی ویتامین محلول در چربی است که عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌بخشد، مواد زاید و سموم را از کلیه‌ها دفع می‌کند. آسیب‌های کلیوی را ترمیم می‌نماید، خطر ابتلا به بیماری کلیوی را کاهش می‌دهد و به جذب کلسیم غذاها کمک می‌کند. غذاهایی که ویتامین D دارند عبارتند از: تخم‌مرغ، غلات غنی شده، ماست غنی‌شده، آب پـــرتقال غنی شده، شیر، ماهی و جگر گوساله.

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از کلیه‌ها در برابر هر آسیبی محافظت می‌نماید. ویتامین C آسیب کلیوی را نیز ترمیم می‌کند، عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد، میزان پروتئین موجود در ادرار را که یک علامت شایع آسیب کلیوی است کاهش می‌دهد، غذاهایی که ویتامین C دارند عبارتند از توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، تمشک، گیلاس، فلفل‌سبز شیرین، پرتقال و اسفناج.
نظر خود را درباره «دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دمنوش گیاهی برای تقویت کلیه ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.