زمان مطالعه: 1 دقیقه
28 جولای، روز جهانی هپاتیت

28 جولای، روز جهانی هپاتیت

28 جولای مصادف با ششم مردادماه به عنوان روز جهانی هپاتیت به افتخار سالروز تولد برنده جایزه نوبل پروفسور ساموئل باروخ بلومبرگ کاشف ویروس هپاتیت B انتخاب شده است

بر اساس گزارش های واصله از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در سال 1397 تعداد8751 نفر هپاتیت B (HBsAg+) و 2393 نفر هپاتیت C  (HCVAb+) شناسایی و در پرتال مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت ثبت شده است به استناد موارد ثبت شده میزان بروز هپاتیت B 7/10 و میزان بروز هپاتیت C 9/2 در سال 1397 می باشد.

ما نیز متعهد هستیم تا با بهره گیری از تمام توان علمی و اجرایی نظام بهداشتی – درمانی استان و اجرای برنامه جامع حذف هپاتیت ، از بروز موارد جدید این بیماری جلوگیری کنیم. برنامه حذف هپاتیت در ایران تا سال 1410 به واسطه بهره گیری از داروهای موثر و کارآمد در دستور کار قرار گرفته است و در آستانه ادغام قرار دارد . از طرف دیگر با برنامه های جامع، واکسیناسیون هپاتیت B در نوزادان و گروه های پرخطر ، شیوع هپاتیت B در کشور رو به کاهش است و کنترل آن جزء اهداف عالی نظام سلامت می باشد.

بی شک دستیابی به این اهداف مهم نیازمند ارتقاء سطح دانش جامعه و ایجاد فرهنگ آگاهی از هپاتیت ، آموزش و بیماریابی فعال در گروه های پرخطر به ویژه بیماران هموفیلی ، تالاسمی ، دیالیزی ، معتادان تزریقی و افراد با سابقه زندان بوده ، به طوری که می توان با همکاری همه جانبه تمامی ارگان های مسئول به هدف حذف هپاتیت c در وقت مقرر نائل آمده و شاهد کاهش بیشتر هپاتیت B در جامعه باشیم. فرارسیدن روز جهانی هپاتیت (6 مرداد ماه -28 جولای ) فرصتی مغتنم و کم نظیر در راستای افزایش حداکثری آگاهی عموم جامعه نسبت به راه های انتقال ، پیشگیری و درمان هپاتیت های ویروسی است .

نظر خود را درباره «28 جولای، روز جهانی هپاتیت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 28 جولای، روز جهانی هپاتیت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.