زمان مطالعه: 10 دقیقه
سلام به سال جدید

سلام به سال جدید

حالا که سال نو آغاز شده است انگیزه تغییرو تحول در وجود همه خیلی قویتر از همیشه است و همه می خواهند تغییراتی...

سلام به سال جدید
سلام به سال جدید
حالا که سال نو آغاز شده است انگیزه تغییرو تحول در وجود همه خیلی قویتر از همیشه است و همه می خواهند تغییراتی که همیشه پشت گوش انداخته بودند را عملی کنند. آسمونی در این بخش مطالبی در مورد تغییر در سال جدید برای شما عزیزان تهیه کرده است که به شما کمک می کند که از همین حالا با ایجاد این تغییرات کوچک، انسانی بهتر شوید.

با انجام این کارهای کوچک، سال جدید آدم بهتری باشید

  1. رها کنید

«این مال من است» -  چند بار با گفتن این جمله و چسبیدن به چیزها و اشخاصی که فکر می کرده اید به شما تعلق دارند آنها را برای همیشه از دست داده اید؟ اکنون زمان این رسیده است که یاد بگیرید رها کنید، نه تنها حس مالکیت را، بلکه خشم، منفی گرایی، بدخلقی و هر چیز دیگری را که باعث ایجاد ناراحتی و نگرانی در وجودتان می شود را رها کنید.

  1. کارها را پشت گوش نیندازید.

هیچ کس آینده را ندیده و نمی داند که فردایش چگونه خواهد بود، پس دست از پشت گوش انداختن کارهایتان بردارید و آنچه می خواهید انجام دهید را همین حالا انجام دهید. شاید بعدا هرگز فرصتی برای سفر رمانتیک دونفره ای که سالهاست قرار است با همسرتان بروید پیش نیاید، پس چرا همین حالا دست به کار نمی شوید؟ ما همیشه منتظر فرا رسیدن بهترین زمان می مانیم تا آنچه مدت ها دلمان می خواسته است را تجربه کنیم، غافل از آن که بهترین زمان همین حالاست.

  1. قبل از هر کاری فکر کنید.

عواقب هر کاری که انجام می دهید را در نظر بگیرید. بیشتر آدم ها اول کاری را بدون فکر انجام داده و بعدا سال ها حسرت این را می خورند که چرا این کار را کرده اند. هر کاری که شما انجام می دهید اثراتی متناوب دارد که می تواند حتی تا ابد روی زندگی شما تأثیر بگذارد، پس بجای یک عمر پشیمانی اندکی فکر کنید.

hello-new-year
hello-new-year

  1. خطاهایتان را بپذیرید.

خیلی از ما در پذیرش اشتباهاتی که می کنیم رفتاری متعصبانه داریم و حتی اگر قلبا مطمئن باشیم که اشتباه کرده ایم نمی خواهیم قبول کنیم. این یکی از ناپسندترین عادت های ممکن است که باید تغییر آن از اولویت های اصلیتان باشد. پذیرفتن خطاهایتان علاوه بر این که ارزش شما را در چشم اطرافیانتان بیشتر می کند، باعث می شود بتوانید از آنها درس گرفته و از تکرارشان جلوگیری کنید.

  1. از محدوده امن خود فراتر بروید.

همه ما حد و مرزهایی دور خودمان کشیده ایم که در میان آنها احساس راحتی می کنیم و حس می کنیم خطری تهدیدمان نمی کند، مثل بودن در کنار آدم هایی که مطمئن هستیم دوستمان دارند، انجام کارهایی که مطمئن هستیم از پس آنها برمی آییم و یا رفتن به جاهایی که قبلا هم رفته ایم. اما آیا اصلا به این موضوع فکر کرده اید که با شکستن این حبابی که شما را در خود گرفته است زندگی چقدر هیجان انگیزتر خواهد شد؟

  1. نترسید.

در واقع این ترس از ناشناخته ها است که ما را از انجام کارهای مختلف باز می دارد. اگر بتوانید به این ترس غلبه کنید، خواهید توانست به تمام چالش هایی که در زندگی پیش رویتان قرار می گیرند نیز غالب شوید و موفقیت های بیشتری را در زندگیتان کسب کنید. شاید زندگی یکنواختی که هیچ ریسکی در آن وجود ندارد خیلی راحت تر به نظر بیاید، اما اگر تنها یک بار به این ترس خود غلبه کنید دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد که بسیار زیباتر از آن چیزی است که انتظارش را داشته اید.

  1. ویژگی هایی که از عشقتان انتظار دارید را داشته باشید.

بیشتر ما می توانیم لیست بلندبالایی از ویژگی هایی که از عشق زندگیمان انتظار داریم تهیه کنیم، مثل صداقت، وفاداری، مهربانی و غیره، اما اصلا به این که آیا خودمان این ویزگی ها را داریم یا خیر حتی فکر هم نمی کنیم. پیش از آن که در دیگری به دنبال این خصوصیات باشید آنها را در خودتان به وجود بیاورید. زمانی که این ویژگی ها را در خودتان ایجاد کنید می توانید با خیال راحت منتظر عشق رویاهایتان باشید.

سلام به سال جدید
سلام به سال جدید

  1. دیگران را کمی بیشتر درک کنید.

بیشتر وقت ها ما مشکلات دیگران را درک نمی کنیم و آنها را نادیده می گیریم. تا وقتی که خودتان را جای آنها نگذارید و گاهی حتی تا وقتی مشکلاتشان را خودتان تجربه نکنید نخواهید توانست احساس آنها را درک کنید. سعی کنید خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که به شما کمک می کنند احساسات و مشکلات دیگران را از نزدیک لمس کنید. آن وقت شما خواهید توانست هم به آنها کمک کرده و هم به خاطر مشکلات پیش پا افتاده ای که خودتان دارید کمتر غصه بخورید. یادتان باشد با کمک کردن به دیگران شما به رشد خودتان کمک می کنید.

  1. گذشت بیشتری داشته باشید.

اگر کسی کار اشتباهی کرده و به آن اقرار می کنید سعی کنید او را ببخشید. خود شما هم در گذشته اشتباه کرده اید و قطعا در آینده نیز خطاهایی خواهید داشت، اگر دیگران از بخشیدن شما امتناع کنند چه احساسی خواهید داشت؟ با بخشیدن دیگران شما به خودتان نیز کمک خواهید کرد تا از قضاوت ها و انرژی های منفی که در ذهنتان انباشته شده اند رها شوید.

  1. به حرف دیگران گوش کنید.

هر کسی این حق را دارد که افکار و عقاید خود را بیان کند و شما باید یاد بگیرید که شنونده خوبی برای دیگران باشید. این کار هوش هیجانی شما را افزایش داده و کمک می کند دنیا را از دریچه چشم دیگران ببینید و درک کنید که چگونه افراد مختلف در شرایط متفاوت می توانند افکاری مختلف داشته باشند. همان طور که خودتان انتظار دارید دیگران به گفته های شما گوش فرا دهند بقیه هم از شما چنین انتظاری دارند.

  1. سعی کنید مهربان تر باشید.

بدون آن که در برابر آنچه انجام می دهید از طرف مقابلتان انتظار جبران داشته باشید مهربان و سخاوتمند باشید. شاید خودتان متوجه این نباشید که هر کار کوچکی که برای دیگران می کنید تا چه حد می تواند در بهتر شدن این دنیا نقش داشته باشد. شاید بتوانید این کار را همین حالا که وقت خانه تکانی نیز هست و با بخشیدن لباس ها و وسایلی که استفاده نمی کنید به افراد نیازمند شروع کنید. به حیوانات خیابانی غذا بدهید یا پشت پنجره خانه تان برای گنجشک ها آب و غذا بگذارید.

hello-new-year
hello-new-year

  1. زیبایی را تحسین کنید.

در هر چیزی ذره ای از زیبایی وجود دارد و این شما هستید که باید این زیبایی ها را درک کرده و تحسین کنید. شاید دیدن زشتی ها و جنبه های منفی زندگی خیلی راحت تر باشد، اما نباید اجازه دهید این موضوع لذت بردن از زیبایی های دنیای اطرافتان را از شما بگیرد. لذت بردن از گرمای خفیف نور آفتاب در آخرین روزهای زمستان، جنب و جوشی که در میان مردم می بینید و حتی شلوغی سرسام آور شهر در این روزهای پایانی سال هر کدام زیبایی های خود را دارند، کافی است کمی بیشتر دقت کنید.

  1. در برابر تغییرات مقاومت نکنید.

هیچ چیز در این دنیا همیشگی نیست و همه چیز به مرور زمان تغییر می کند. اگر نتوانید تغییرات را بپذیرید فقط اوضاع را برای خودتان سخت کرده اید. روز و شب به دنبال هم می آیند و می روند و اتفاقات خوب و بد مختلفی پیش می آیند. انعطاف پذیری در برابر تغییراتی که در زندگیتان پیش می آیند یکی از بهترین خصوصیات اخلاقی است که می توانید داشته باشید. وقتی می دانید هیچ چیز دائمی نیست باید تغییرات را راحت تر بپذیرید.

  1. کمتر در دنیای مجازی زندگی کنید.

در دنیای مدرن بیشتر وقت خودمان را به جای بودن در کنار عزیزانمان با موبایل ها و لپتاپ ها و کامپیوترهایمان می گذرانیم. این وسایل را کنار گذاشته و زمان بیشتری را در دنیای واقعی بگذرانید. در جمع های خانوادگی گوشی هایتان را کنار بگذارید و تمام توجهتان را صرف اعضای خانواده کنید. با دوست هایی که تنها در دنیای مجازی با آنها ارتباط دارید قرار گذاشته و با صرف یک فنجان قهوه در کنار هم در دنیای حقیقی با آنها صحبت کنید. دیدن خنده واقعی دیگران خیلی زیباتر از استیکرهای رنگارنگ خندانی است که برای هم می فرستید.

  1. تشکر کنید.

صبح که از خواب بیدار می شوید برای این که زنده هستید شکرگزاری کنید. از هر کسی که کاری برایتان انجام می دهد تشکر کنید، به خانواده تان که همیشه از شما مراقبت کرده، دوستانی که در غم و شادی در کنارتان بوده اند، آبدارچی محل کار و راننده سرویس اداره تان، همه و همه بگویید «متشکرم». این که قلبا نسبت به کسی احساس دین کرده و از او تشکر نکنید مانند این است که برای او کادویی خریده اما برایش ارسال نکنید.

سلام به سال جدید
سلام به سال جدید

  1. از خودتان تعریف کنید.

تا وقتی که شما خودتان را دوست نداشته باشید، هیچکس دیگری هم شما را دوست نخواهد داشت. باید از صمیم قلب باور داشته باشید که زیبا، ارزشمند و منحصر به فرد هستید. در آینه به خودتان نگاه کنید و از خودتان تعریف کنید. برای غذاهای خوشمزه ای که می پزید، خنده هایی که به لب اطرافیانتان می آورید، مشکلاتی که شکست داده اید، کارهای خوبی که کرده اید و هزاران چیز دیگری که پیش از این نادیده گرفته بودید از خودتان تشکر و قدردانی کنید. شما لایق این هستید که مورد تشویق قرار بگیرید و خودتان اولین کسی هستید که باید آغازگر این کار باشد.

شاید بگویید کنار گذاشتن عادت های بد و جایگزین کردن آنها با رفتارهای خوب تنها به زبان ساده است، اما باور کنید اگر قد به قدم پیش بروید قادر خواهید بود همه این تغییرات را در خود ایجاد کنید. لازم نیست تبدیل به شخص دیگری شوید، کافیست نمونه بهتری از خودتان باشید و این همیشه و برای هر کسی امکان پذیر است. حتی اگر یکی از این عادت های خوب را در خود ایجاد کنید زندگیتان به طور جدی و در جهت مثبت تغییر خواهد یافت.

7 تغییر در کسب و کار مان برای سال جدید آمده است:

1. شفافیت، بسیار پرطرفدار خواهدبود.

در سال جدید شاهد خواهیم‌بود که نگرش به شفافیت، نحوه‌ی سرمایه‌گذاری روی آن، و اولویت آن تغییر خواهدکرد. پاناد می‌گوید”هزاره‌ای‌ها به جای این‌که علیه شفافیت سوگیری داشته‌باشند، به آن تمایل دارند. آنها می‌خواهند چشم‌اندازها و واقعیت‌ها را، یعنی چیزهایی را که عادت دارند فورا به‌دست بیاورند، به اشتراک بگذارند، “. این نسل از مسیر طرح‌ریزی حرفه‌ی بلندمدت تغییر جهت می‌دهد. ذهنیت‌های منعطف به لاپوشانی و/یا خودداری از تحلیل و بررسی وقایع ناخوشایند، متحول می‌شود، و به سوی اصلاح روند گرایش پیدا می‌کند، یعنی هم‌زمان با روند انجام کار، از داده‌های برای بهبود آن استفاده می‌کنند.

2. افزایش تاثیر در هنگام کار

روزهایی که اهداف 12 ماهه ایجاد می‌شد، تا فقط در عرض چند هفته نادیده گرفته‌شود یا بی‌ربط تلقی شود، گذشته است. پاناد می‌گوید: “کسب‌وکارها در سال جدید با تمام نیروی خود رویکردی را در پیش می‌گیرند که به جای ارزیابی مقاصد بلندمدت، عملکردهای هنگام کار را بالا می‌برد”. رهبران و تیم‌های‌شان، با به کارگیری اهداف کوتاه مدت می‌توانند روی مهم‌ترین وظایف تمرکز کنند. بازخورد آنی، که برگرفته از تاثیر و هدف است، کم‌کم جای بازبینی‌های زمان‌بری را می‌گیرد که 1 ماه، 3 ماه، یا بیش‌تر را پوشش می‌دهند و باعث ایجاد ترس و جریمه می‌شوند.

hello-new-year
hello-new-year

3. سرعت، آی‌کیوی جدید است.

عرصه‌ی رقابت بر سر مشتریان و استعدادها، هم مستلزم کیفیت و هم سرعت عرضه به بازار است. تیم‌هایی که عملکرد بالایی دارند، حالا باید با همان سرعتی که نوآوری می‌کنند، یاد بگیرند و تکرار کنند. پاناد می‌گوید: ‘تیم‌هایی که حرکت کندی دارند بازار و استعداد‌های برتر را از دست می‌دهند. رسیدن به سرعت بالا باید بخشی از ذهنیت فرهنگی باشد.’ پیدا کردن نمونه‌هایی از شرکت‌های کوچک که به خاطر سرعت بالای‌شان برتری قابلی توجهی نسبت به رقبای بزرگ‌ترشان دارند، سخت نیست. پاناد می‌گوید “قیمت سهام شرکت ایربی‌اِن‌بی را با ماریوت، یا میزان فروشن تسلا را بی‌ام‌دبلیو در اروپا مقایسه کنید. در یک شرکت نوبنیاد، نوآوری می‌تواند هر 48 ساعت اتفاق بیفتد.”

4. محاسبات شناختی تبدیل رکن اصلی کسب‌وکار می‌شود.

بازار فناوری در سال‌های اخیر وقت و پول زیادی را صرف ابرداده‌ها کرده‌است. 80 درصد از 2.5 کوینتیلیون بایت داده که ما هر روز تولید می‌کنیم بدون ساختاراست. شرکت‌ها تلاش می‌کنند دیدگاه‌ی پویا را درونی کنند، از آنها را به کار بگیرند تا راهبردهای بازار و محصول آگاهانه‌ای داشته‌باشند. پاناد می‌گوید: “واتسونِ آی‌بی‌اِم راه را برای ترکیب داده‌های بسیار زیاد هموار کرده‌است تا به آسانی به ارزش، اطلاعات، و دانش عملی دست بیابیم.”

5. خرج کردن بهینه به یک متمایزکننده‌ی رقابت‌پذیر متحول می‌شود.

از نظر پاناد بررسی اخیر اوضاع واقعی شرکت‌های تازه‌تاسیس نشان می‌دهد چیزهایی در راه است. او می‌گوید: “آدم‌ها با اضطرابی وارد سال جدید می‌شوند که در مقایسه با سال قبل بیش‌تر است. گرایش بیش‌تری به رقابت‌پذیری بیش‌تر با پول کم‌تر و آدم‌های کم‌تر وجود دارد.” بهترین شرکت‌ها با این گرایش هم‌گام می‌شوند و از آن به نفع خودشان استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی که می‌توانند عملکرد بهتری داشته‌باشند؛ بازار بهتری داشته‌باشند؛ و برای نوآوری، می‌توانند بدون بالا بردن مخارج یا از دست دادن توان، منابع را به‌طور نوآورانه به محصول تبدیل کنند و مشتری جذب کنند؛ سهم بازار بیش‌تری به‌دست می‌آورند.

6. انتظار اختلال مداوم را داشته‌باشید.

فکر نکنید در سال جدید گرایش به کار بیش‌تر با خرج کم‌تر اختلال را متوقف خواهدکرد. اختلال واقعی، اختلالی که روی تمام صنایع تاثیر خواهدداشت، در سال آینده هم‌چنان غیر قابل‌کنترل خواهدبود. پاناد می‌گوید: “اهمیتی ندارد اگر درباره‌ی این واقعیت صحبت می‌کنیم که آدم‌ها با گوشی هوشمند دیگر به کارت‌های اعتباری فیزیکی نیاز ندارند یا بزرگ‌ترین شرکت خدمات اقامت‌گاه‌های مسافرتی صاحب املاک و مستغلات نیست. اگر یک صنعت ناکارآمد باشد یا فاقد ارزش مشتری واضح باشد، مختل خواهدشد.” بعد از آن چه صنعتی ممکن است مختل شود؟ پژوهش نشان می‌دهد انتظار می‌رود 40 درصد نیروی کار امریکا تا 2020 مشروط باشد و 50 درصد کسب‌وکارهای دنیا اتکای‌شان را به پیمان‌کاران افزایش دهند؛ روش‌های ما برای جذب، به‌کارگیری، و استخدام استعداد احتمالا مختل خواهدشد. پاناد می‌گوید: “یک نفر قرار است بازار نیروی کار را اصلاح کند”.

سلام به سال جدید
سلام به سال جدید

7. تمایل به محل‌کار پویا گسترش می‌یابد.

مدیرانی که ذهن‌شان به سلسله‌مراتب معطوف است، باید برای نیروی کاری که برای شبکه‌ها بیش‌تر از عنوان‌ها ارزش قائل است راه را باز کنند. پاناد می‌گوید: “خط‌ها در یک چارت سازمانی مرزهایی می‌شوند که تغییر نمی‌کنند. رهبران و دیگر هزاره‌ای‌هایی که در کسب‌وکارها نقش مهمی دارند، برای تاثیر ارزش بیش‌تری قائل هستند تا عنوان‌ها.” سازمان‌ها پویا هستند. ایجاد فرهنگ و ساختار مناسب برای دست یافتن به چالاکی و مهارتی که اثر منفی روی تمرکز و تاثیر نداشته‌باشد ضروری است.

نظر خود را درباره «سلام به سال جدید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سلام به سال جدید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.