زمان مطالعه: 2 دقیقه
راهنمای سبک زندگی سالم برای افراد شاغل

راهنمای سبک زندگی سالم برای افراد شاغل

سبک زندگی سالم در طولانی مدت می تواند در سلامتی و هم چنین شغل شما تاثیر مثبتی داشته باشد زیرا افراد سالم تمایل بیشتری به شادی و فعالیت دارند.

پیدا کردن زمانی مناسب برای ورزش می تواند بسیار دشوار باشد , اگر شما فردی شاغل هستید، این امر تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. افراد شاغل اغلب مراقبت از سلامتی خود را به آسانی فراموش می کنند اما باید به این نکته دقت کرد که بدن شما نیز مانند کارتان برای عملکرد مناسب نیاز به توجه و مراقبت دارد. در این بخش از آسمونی نکاتی را برای افراد شاغل به منظور حفظ سبک زندگی سالم مطرح کرده ایم.

یک برنامه غذایی سالم تهیه کنید

یک برنامه عالی  با کنترل کالری می تواند برای حفظ سلامتی شما بسیار موثر باشد. با استفاده از برنامه غذایی مناسب می توانید در شلوغ ترین روز ها و پر فشار ترین برنامه ها سلامت بدن خود را حفظ کنید و همیشه سالم و سرحال بمانید.

برنامه غذایی در هنگام کار
برنامه غذایی در هنگام کار

خواب کافی

به دنبال راهی برای خواب بیشتر باشید! به هیچ عنوان خواب خود را به خطر نیندازید، چرا که خواب کافی سلامتی شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد. همان طور که برای جلسات کاری خود برنامه ریزی می کنید باید ساعات خواب خود را نیز به صورت درست و مناسب تنظیم کنید. خواب کافی نه تنها احساس خوبی در شما به وجود می آورد بلکه تاثیر بسیاری در عملکرد کاری شما خواهد داشت.

خواب کافی
خواب کافی

ورزش را در برنامه شلوغ خود جای دهید

سعی کنید حداقل چهار جلسه ی 30 تا 60 دقیقه ای در هفته ورزش کنید. برنامه ای که ما پیشنهاد می دهیم این است که یک جلسه در آخر هفته، یک جلسه در ساعت ناهار، یک جلسه قبل از کار در صبح و یک جلسه بعد از کار در اوایل شب ورزش کنید.

ورزش
ورزش

مولتی تسک شوید

انجام دادن چندین کار در یک بازه زمانی اگرچه ایده آل نیست اما برای افرادی با برنامه کاری بسیار شلوغ می تواند بسیار مفید باشد. برای مثال، می توانید مکالمات کاری خود را هنگام بالا رفتن از پله ها انجام دهید، هنگام دوچرخه سواری به ایمیل هایتان پاسخ دهید و یا پیشنهادات کاری خود را هنگام دویدن بر روی تردمیل بررسی کنید. این روش ایده های بیشتری به شما می دهد و منجر به پاسخگویی خلاق شما می شود.

مولتی تسک
مولتی تسک

انگیزه

شما باید قدر قدرت متعالی و تاثیر سلامت جسمی را بر توانگری و سلامتی شخصی و شغلی خود بدانید. برای شروع می توانید تمام مزایای تناسب اندام و ورزش - از افزایش اعتماد به نفس تا افزایش انرژی - را در تمام جنبه های زندگی خود یادداشت کنید، این کار باعث می شود تا سلامت جسمی خود را در اولویت قرار دهید. این یادداشت را در خانه و محل کار نگه دارید تا هنگام تنبلی و به عقب انداختن ورزش، آن ها را دوباره بخوانید.

انگیزه
انگیزه

ابداع روش های خلاقانه برای فعالیت بیشتر حین کار

برای مثال هنگام کنفرانس های تلفنی در محل کار خود قدم بزنید، چرا که ایستادن دو برابر نشستن کالری می سوزاند. همانطور که پشت میز خود نشسته اید حرکات کششی انجام دهید. اگرچه این حرکات جایگزینی برای روند منظم ورزش کردن نمی شوند اما از هیچ چیز بهتر است.

ناهار و شام در محل کار، تهدیدی بزرگ برای کنترل وزن

در اینجا به نکاتی برای پیشگیری از این تهدیدات احتمالی اشاره می کنیم: یک رستوران سالم برای سفارش غذا انتخاب کنید، غذا های کم کالری مصرف کنید و از مصرف غذاهای پرکالری قبل از خواب خودداری کنید.

ناهار در محل کار
ناهار در محل کار

چکآپ منظم را فراموش نکنید

تشخیص به موقع بیماری کلید اصلی پیشگیری عمده بیماری هاست، از بیماری های قلبی گرفته تا سرطان! برای این قرارهای پزشکی را در تقویم خود به صورت منظم برنامه ریزی کنید.

چکاپ منظم
چکاپ منظم

دانش قدرت است

شما به عنوان یک فرد حرفه ای باید اهمیت این پیام را بدانید ودرک کنید.سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه کالری شماری افزایش دهید تا بتوانید انتخاب های غذایی مناسبی داشته باشید. استفاده از یک برنامه کالری شمار در گوشی نیز می تواند بسیار مفید باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای سبک زندگی سالم برای افراد شاغل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای سبک زندگی سالم برای افراد شاغل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.