زمان مطالعه: 1 دقیقه
مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت - شماره 190

مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت - شماره 190

هدف از راه اندازی سامانه 190، صیانت از حقوق گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، شفاف سازی، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به انتظارات مردم در حوزه سلامت است.

هدف از راه اندازی سامانه 190، صیانت از حقوق گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، شفاف سازی، تکریم ارباب رجوع و پاسخ به انتظارات مردم در حوزه سلامت است. سامانه رسیدگی به شکایات مردمی 190 مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان، آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در زمینه مشکلات بهداشتی و درمانی و دارویی در سراسر کشور است.

سامانه 190

سامانه 190
سامانه 190

تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز و موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی ،عدم استفاده از لباس کار مناسب و نامناسب بودن بهسازی مکان و استعمال دخانیات از همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی همچون هتلها و مسافرخانه ها وبیمارستانها ،مطبها، آرایشگاهها و مساجد و مدارس وپمپ بنزینها ودانشگاهها و خوابگاهها سایر اماکن عمومی مشاهده تحلفات حرفه ای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه ای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفه ای را به این سامانه اطلاع دهند.

علاوه بر این تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی، استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه ها و هتل ها ، در تماس با این مرکز پیگیری می شود.را از طریق شماره تلفن‌ 190 به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه کرده و رسیدگی لازم را انجام خواهند داد.

فعالیت سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی

  • طرح شکایت و مشکلات مربوط به اورژانس 115
  • ارائه مشکلات در زمینه بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و طب کار
  • دریافت مشاوره دارویی یا اعلام مشکلات تامین دارویی
  • طرح مشکلات مربوط به پذیرش و رسیدگی به بیمار
  • طرح شکایات دریافتی پزشکان یا مراکز بهداشتی درمانی
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت - شماره 190» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره مرکز پاسخگویی وزارت بهداشت - شماره 190 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.