زمان مطالعه: 1 دقیقه
روستای هویر کجاست ؟

روستای هویر کجاست ؟

روستای هویر از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند در فاصله 50 کیلومتری شرق شهر دماوند و 105 کیلومتری تهران قرار...

روستای هویر از توابع بخش مرکزی شهرستان دماوند در فاصله 50 کیلومتری شرق شهر دماوند و 105 کیلومتری تهران قرار دارد. روستا هویر از اطراف به کوه های مرتفع منطقه دماوند و صخره های سنگی محدود می شود. ارتفاع این روستا از سطح دریا 2620 متر است و اقلیمی معتدل و کوهستانی دارد. آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان ها سرد و برفی است.
هویر یکی از نواحی تاریخی شهرستان دماوند است. بنای آرامگاه های امامزاده علی اکبر (پیر کاجی) و امامزاده شاهزاده حسین نشانگر پیشینه تاریخی این روستاست.

پورتال آسمونی قصد دارد شما را با این طبیعت بکر و زیبا آشنا کند.

havir
havir

یکی از زیباترین آنها دریاچه هویر میباشد که در شرق دریاچه تار قرار دارد، از جاذبه های طبیعی ارزشمند روستاست که ماهیگیران برای صید قزل آلا به آنجا می‌روند. سطح دریاچه در فصول سرد سال یخ می زند.

  • برج انگمار

برج انگمار در بیست کیلومتری روستای هویر در حوالی شاه نشین که به لحاظ قدمت تاریخی و نوع معماری واحد ارزش های گردشگری است.

  • غار جول دره

جول دره یکی دیگر از غارهای این روستاست که به پالان خر نیز معروف است. این غار در حد فاصل روستای هویر و روستای سربندان و در کنار جاده ارتباطی قدیم این روستا قرار گرفته است. این غار در حدود 90 متر طول دارد و مشتمل بر چندین فضای مختلف است.

  • مقبره شاهزاده علی اکبر(پیر کاجی)

این مقبره که در مسیر روستای هویر به سمت دریاچه هویر در منطقه ی چنداب قرار گرفته است به دلیل دوری از بافت روستا متروک شده و مخروبه ای از آن باقی مانده است.سفالینه هایی در اطراف امامزاده علی اکبر و تپه های مجاور آن کشف شده که قدمت تاریخی این روستا را به قرن های سوم و چهارم هجری می رساند.دو درخت کهنسال خشکیده سرو در اطراف امامزاده وجود دارد که گویا قدمت آن ها به ششصد سال پیش می رسد.

  • کوه قره داغ

قره داغ، یکی از کوه های اطراف روستاست که مورد توجه علاقه مندان به ورزش های کوهنوردی است. این کوه چشم انداز بسیار جالب توجه و دیدنی دارد.

  • چشمه های آب معدنی

از جمله این چشمه ها کورچشمه ، جواهرچشمه ، سپیدکمر ، چشمه پیش و چشمه انارچال میباشد که از محبوبیت خاصی برخوردار است.

  • آبشار عوش کمر

آبشار فصلی هویر از فراز صخره ای بلند از بالا دست روستای هویر به پایین سرازیر شده و منظره زیبایی را ایجاد کرده است ،هر ساله علاقه مندان زیادی را به این منطقه می کشاند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روستای هویر کجاست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روستای هویر کجاست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.