زمان مطالعه: 5 دقیقه
بیوگرافی حسن یزدانی

بیوگرافی حسن یزدانی

حسن یزدانی کشتی‌ گیر آزاد کار ایرانی یکی از افتخارآفرینان کشتی آزاد ایران و قهرمان جهان می باشد. یزدانی مدال طلای مسابقات جهانی کشتی را کسب کرده است.
نام و نام خانوادگی حسن یزدانی چراتی
لقب بولدوزر
تاریخ تولد 5 دی 1373
محل تولد روستای لپوصحرا 
محل زندگی جویبار، مازندران
ملیت ایرانی
حرفه کشتی آزاد
وضعیت تاهل متاهل

 

درباره حسن یزدانی

حسن یزدانی (Hassan Yazdani) زاده 5 دی 1373 در جویبار کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است. کشتی در خانواده شان ارثی است. او چهار برادر دارد که یکی از آن‌ ها در گذشته کشتی‌گیر بوده اما به علت مشکلات مالی کشتی را کنار گذاشته و در حال حاضر حسن یزدانی تنها کشتی‌گیر خانواده است. رضا یزدانی قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی کشتی جهان، پسر عموی پدر او است. حسن یزدانی در 30 مهرماه 1402 ازدواج کرد.

عروسی حسن یزدانی

فعالیت حرفه ای

حسن یزدانی کشتی را در سال 2011 با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا آغاز کرد که در این مسابقات به مدال برنز دست یافت. حسن یزدانی در سال 2014 قهرمان کشتی جوانان جهان در زاگرب کرواسی شد و در همان سال در لیگ برتر جایزه بزرگ کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن 70 کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد. او در مسابقات جام جهانی 2015 لس آنجلس تنها کشتی‌گیر وزن 70 کیلوگرم عضو تیم ملی بود و توانست تمامی رقبای خود را شکست دهد و به همراه سایر ملی پوشان قهرمان جام جهانی کشتی شوند.

قهرمانی جهان لس آنجلس 2015

حسن یزدانی که برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان در قسمت بزرگسالان شرکت کرده بود در دیدار اول خود توانست جونگ یونگ هو کره‌ای را شکست دهد و در ادامه نیز میروسلاو کیروف، دیوید تلاشادزه و گرین جیمز را از پیش رو بردارد و با اقتدار به فینال برسد. یزدانی در فینال در مقابل ماگومِدرسول گازیماگومِدوف روس قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد و در پایان به مدال نقره رسید.

المپیک ریو 2016

حسن یزدانی که با حضور در جام جهانی موفق به کسب سهمیه المپیک شد در این رقابت‌ها حاضر شد و در دیدارهای خود این نتایج را به دست آورد:

یزدانی در دیدار نخست خود موفق شد آنساژ کاستلی را با امتیاز عالی 10 بر 0 شکست دهد. در دیدار دوم خود نیز سونر دیمیتراس ترک تبار را 7 بر 0 از پیش رو برداشت و به مرحله بعد راه یافت. یزدانی در دیدار ما قبل فینال در یک دقیقه و 43 ثانیه اوسربایف حریف قزاق خود را با نتیجه 10 بر 0 شکست داد. رکوردشکنی: یزدانی در مجموع توانست با کمتر از 9 دقیقه مسابقه به فینال برسد و رکورد کمترین زمان رسیدن به فینال کشتی آزاد المپیک را بشکند. یزدانی در دیدار فینال مقابل انور گدایف روس قرار گرفت و در حالی که 6 بر 0 از حریف خود عقب بود 6 امتیاز گرفت و کشتی رابا نتیجه 6–6 مساوی کرد این در حالی بود که کشتی‌گیر روس بارها به بهانه مصدومیت از استراحت پزشکی بهره می‌برد و داوران نیز هوای کشتی گیر روس را داشتند. در نهایت اما با توجه به این که یزدانی امتیاز آخر را گرفته بود برنده مبارزه شد و در 21 سالگی مدال طلای کشتی آزاد المپیک را در وزن 74 کیلوگرم به دست آورد.

قهرمانی جهان 2017

حسن یزدانی در 3 شهریور 1396 در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان 2017 که در پاریس برگزار می‌شد شرکت کرد، او در مبارزه اول در مقابل عظمت دولت‌بکوف از قزاقستان قرار گرفت، در ابتدای کشتی دولت بیکوف با دو امتیاز از یزدانی پیشی گرفت اما یزدانی در ادامه حریف را به پل زد و 4 بر 2 پیش افتاد و در نهایت یزدانی 12 بر 2 مقابل حریفش پیروز شد. یزدانی در دومین مبارزه‌اش پیوتر ایانولوف دارنده مدال نقره بازی‌های اروپایی از مولداوی را با اجرای فنون رکبی و پیش انداز از پهلو 10 بر صفر شکست داد و راهی دور بعدی شد.

حسن یزدانی در یک چهارم نهایی مقابل الکساندر گوستیف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و باز هم با حملات پی در پی با نتیجه ده بر صفر پیروز شد و راهی نیمه نهایی شد، یزدانی در نیمه نهایی با ولادیسلاو والیف از روسیه کشتی گرفت، او در این مبارزه سه بار پای ولادیسلاو والیف را از تشک خارج کرد و 3 امتیاز به دست آورد و در وقت دوم هم حریف روس را محکوم به کم‌کاری کرد و یک امتیاز دیگر را نیز به خود اختصاص داد و در نهایت چهار بر صفر پیروز شد و فینالیست شد، والیف در این کشتی با سر به صورت حسن یزدانی ضربه زد و پس از آن صورت خودش دچار خون‌ریزی شد و استراحت پزشکی کرد.

یزدانی در فینال با بوریس ماکوجف از اسلواکی مبارزه کرد و با اجرای فنونی مانند پیش انداز، پس از دو دقیقه و بیست و پنج ثانیه با نتیجه ده بر صفر و امتیاز عالی پیروز شد و با اقتدار قهرمان جهان شد و مدال طلا گرفت. مدال طلای حسن یزدانی، تنها مدال کشتی آزاد ایران در قهرمانی جهان 2017 بود. 

بازی های آسیایی 2018

در  رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی 2018 که در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار نهایی وزن 86 کیلوگرم به مصاف دومنیک میشل ابونادر از لبنان رفت و در پایان در مدت زمان یک دقیقه و 29 ثانیه با نتیجه ده بر صفر به برتری با ضربه فنی رسید و مدال طلای این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس مقابل حریفی از اندونزی در مدت زمان 44 ثانیه با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد. وی در ادامه پاوان کومار از هند را در مدت زمان 2 دقیقه و 6 ثانیه 11 بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی نیز برابر آیتومن اردوگل از مغولستان در مدت زمان 5 دقیقه با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد و به فینال رسید.

قهرمانی جهان 2021

حسن یزدانی در فینال این مسابقات و در وزن 86 کیلوگرم به مصاف تیلور از آمریکا که به تازگی قهرمان المپیک شده بود، رفت و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و به مدال طلای این مسابقات رسید. یزدانی در بازی های جام جهانی و المپیک 2020 نیز با تیلور به رقبت پرداخت و هربار نتیجه را واگذار کرد. اما در بازی حساس دیشب انتقام شکست های خود را از حریف دیرینه خود گرفت.

مدال ها و افتخارات

  • المپیک

طلا المپیک 2016 ریو 
نقره المپیک 2021 توکیو

  • قهرمانی جهان

طلا قهرمانی جهان 2021
طلا قهرمانی جهان 2019
طلا قهرمانی جهان 2017
نقره قهرمانی جهان 2015
برنز قهرمانی جهان 2018

  • قهرمانی آسیا

طلا قهرمانی آسیا 2018
طلا قهرمانی آسیا 2021

  • بازی‌های آسیایی

طلا بازی‌ های آسیایی 2018 جاکارتا

  • سایر مسابقات

برنز قهرمانی نوجوانان آسیا 2011
نقره قهرمانی نوجوانان جهان 2011
طلا قهرمانی جوانان آسیا 2014
طلا قهرمانی جوانان جهان 2014
طلا جام تختی 2015
طلا جایزه بزرگ پاریس 2015
نقره جایزه بزرگ پاریس 2016
نقره جام مدوید 2016
طلا بازی‌های همبستگی اسلامی 2017
طلا جام تختی 1398 کرمانشاه

مشخصات ظاهری

رنگ مو  مشکی
رنگ چشم مشکی
قد  183 سانتیمتر
وزن 86 کیلوگرم

 

رنکینگ جهانی حسن یزدانی

حسن یزدانی با شکست دیوید تیلور از آمریکا در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد به صدر رنکینگ کشتی آزاد جهان در وزن 86 کیلوگرم بازگشت.

حقایق جالب

بسیار ساکت است و معمولا در مهمانی های خانوادگی کمتر شرکت می کند.
به گفته خودش عاشق تمرین و ورزش است، درسش را هم می خواند و سرش به کار خودش گرم است.
از کودکی علاقه زیادی به تماشای فوتبال نداشت اما پرسپولیسی است.
در بسیاری از مسابقاتش لفظ یاعلی بر روی دوبنده او درج شده‌است.
حسن یزدانی در سال 1395 خادم حرم امام رضا شده بود.
او رقابتهای بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی سال 2017 برای زنده نگه داشتن یاد آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو، با لباس آتش‌نشان‌ها بر روی تشک حاضر شد.

اطلاعات تماس حسن یزدانی

تصاویر حسن یزدانی

حسن یزدانی و همسرش
حسن یزدانی در مسابقات کشتی آزاد جهان
 حسن یزدانی چند بار با تیلور کشتی گرفت
حسن یزدانی چند بار با تیلور کشتی گرفت
کشتی حسن یزدانی با تیلور
حسن یزدانی المپیک 2020
حسن یزدانی در بازی های آسیایی 2018
حسن یزدانی در لباس آتش نشانی

 

حسن یزدانی و همسرش
حسن یزدانی در فینال المپیک
حسن یزدانی در المپیک ریو
حسن یزدانی و اعضای تیم ملی کشتی آزاد
حسن یزدانی کشتی
حسن یزدانی کشتی
حسن یزدانی در کنار خانواده
حسن یزدانی در کنار خانواده
خانه حسن یزدانی
تجمع مردم در خانه حسن یزدانی

 

نظر خود را درباره «بیوگرافی حسن یزدانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی حسن یزدانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.