زمان مطالعه: 1 دقیقه
هنگ درام یا ساز بشقاب پرنده؟

هنگ درام یا ساز بشقاب پرنده؟

هنگ درام از خانواده ی ساز های کوبه ایی و ملودیک می باشد که توسط دو فرد سوئیسی به نام‌های فلیکس روهنر و سابینا شارر ابداع و ساخته شده است. این ساز در ایران ا

اگر به موسیقی علاقه داشته باشید حتما تا به حال نام هنگ درام را شنیده اید. به جرئت می توان گفت که هنگ درام یکی از موفق ترین ساز های جدید و خاص بوده است. این ساز صدای بسیار آرامش بخشی دارد و بسیاری از انسان‌ها از این ساز برای مدیتیشن استفاده می‌کنند. انگار که صدایِ هنگ درام در نوسانی بینِ رویا و واقعیت اتفاق می‌افتد. هنگ درام توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر در کشور سوییس ساخته شد. ه است که در دسته ی ساز های کوبه ایی جای می گیرد و تولید صدا با ارتعاش بدنه ی ساز صورت می گیرد. اکثر عاشقان طبیعت و هنرمندان به سمت این ساز می روند چرا که هنگ درام عضوی از هارمونی طبیعت است. از هنرمند های مشهور ایرانی که از این ساز استفاده میکند می توان به گلشیفته فرهانی اشاره کرد. این ساز ظاهری شبیه به سفینه های فضایی و سپر های جنگی دوران باستان دارد. دوصفحه‌ی بیضی شکلِ فلزی  این ساز به صورت قرینه به هم چسبانده می‌شوند.

هنگ درام در ایران از ساز های گران به حساب میاید که علت آن سخت و زمان بر بودن ساخت ساز و تعداد کم سازندگان آن در سراسر دنیا است. همچنین انتخاب فلز و آلیاژ مناسب برای ساخت این ساز ، احتیاج به ساعت‌ها و روزها وقت دارد. به همین دلیل نوازدگان این ساز خیلی کم هستند. این ساز نیازی به کوک کردن ندارد و این یکی از نکات مثبت آن می باشد. هنگ درام در صورت همنوازی با ساز های دیگر صدای آرامش بخشی تولید می کند و به دلیل نوظهور بودن احتمالا در آینده با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. به عنوان یک نمونه ی ایرانی می توان به قطعه ی (the waves) از امیرعلی رحمانی اشاره کرد.

نظر خود را درباره «هنگ درام یا ساز بشقاب پرنده؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره هنگ درام یا ساز بشقاب پرنده؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.