زمان مطالعه: 3 دقیقه
آموزش یک گل سینه دست ساز

آموزش یک گل سینه دست ساز

سنجاق سینه یا گل سینه زیبایی خاصی به لباس می دهد. بسیاری از افراد دوست دارند سنجاق سینه موردعلاقشان را خود در...

سنجاق سینه یا گل سینه زیبایی خاصی به لباس می دهد. بسیاری از افراد دوست دارند سنجاق سینه موردعلاقشان را خود در منزل درست کنند. آسمونی در این بخش آموزش ساخت دو مدل گل سینه بسیار زیبا را برای شما خوبان آماده کرده است که از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

handmade-brooch7
handmade-brooch7
handmade-brooch7

لوازم مورد نیاز برای سنجاق سینه:

  • پشم نمد یا پارچۀ مخصوص درست کردن گل و برگ

  • نخ محکم مانند نخ گلدوزی، نخ پنبه دوزی یا نخ مخصوص کاردستی با دکمه

    handmade-brooch2
    handmade-brooch2

پارچه ها: من همیشه از پشم نمد برای درست کردن گل هایم استفاده کرده ام، اما فکر می کنم که  شما می توانید انواع پارچه مانند بی بافت نخی، بافتنی نخی، جین، نمدی، پارچۀ مخصوص دکوراسیون خانه، پارچۀ پشمی و جیر مصنوعی را برای درست کردن گل امتحان کنید و نتایج جالبی به دست بیاورید.

می توانید تا نکردن پارچه را نیز امتحان کنید. این کار را با استفاده از نوار باریکتر، یک لایه از پارچه و باقی گذاشتن لبه ای بریده یا نخ نما شده برای  یک ریزه کاری جالب توجه انجام دهید.

handmade-brooch3
handmade-brooch3

مرحلۀ اول:

پارچۀ گل و برگ را اندازه بزنید و قیچی کنید. برای گل، نواری با اندازۀ تقریبی 4/6×28 سانتیمتر ببرید. این نوار را به طول تا کرده به صورتی که یک نوار 2/3×28 سانتیمتری به دست آید. لبه های قیچی شده را سوزن بزنید تا به همین شکل باقی بماند. من برای شکل برگ ها الگوی کاغذی درست می کنم. شما می توانید شکل برگ را روی کاغذ بکشید یا با جمع آوری برگ هایی زیبا از حیاط یا باغتان شکل آنها را روی کاغذ کپی کنید. هر تعداد برگی را که لازم دارید با استفاده از این الگو ببرید.

handmade-brooch4
handmade-brooch4

مرحلۀ دوم:

لبه های سوزن زده شدۀ نوار گل را با کوک درشت یا ریز بدوزید و سپس سوزن ها را درآورید. کار کوک زدن را از نزدیکی گوشۀ تا شده شروع کنید و در نزدیکی گوشۀ باز دوختتان را زاویه دهید و کوک زدن را در امتداد درازای نوار ادامه دهید و تا به گوشۀ تا شدۀ دیگر برسید. سپس لبۀ گوشه های باز را که کوک زده اید قیچی بزنید تا قوس دار شوند. بعد نخ را به آرامی بکشید تا لبۀ نوار کمی چین داده شود. با این کار پارچه کمی شکل حلقه ای به خود می گیرد و می توان آن را لوله کرده و به شکل گل رز درآورد.

handmade-brooch5
handmade-brooch5

مرحلۀ سوم:

از یک سر نوار پارچه ای تا شده و چین داده شده شروع کنید و با یکنواخت نگه داشتن لبه های قیچی شده نوار را لوله کنید. همینطور که در حال لوله کردن نوار هستید، لبه های کوک زده شده را که به طرف داخل لوله می شوند با یک سوزن خیاطی مناسب و نخ محکم به صورت جلو و عقب نزدیک به هم بدوزید.

در آخر لبۀ قوس دار دیگر را به قست لوله شده بدوزید و آن را با دو گره محکم کنید. در این مرحله گل رز شما کامل شده است.

handmade-brooch6
handmade-brooch6

مرحلۀ چهارم:

با اضافه کردن برگ ها پشت گل را تکمیل کنید. من بعضی وقت ها برای ریزه کاری بیشتر به لبۀ گل منجوق اضافه می کنم و یا رگبرگ ها را روی برگ ها گل دوزی می کنم. اما، گل ها وبرگ های ساده هم زیبا هستند. چند برگ به پشت گل بدوزید. اگر می خواهید گل را مستقیماً روی کیف یا کلاه بدوزید، لازم نیست پشت گل را تمیز دوزی کنید. اگر قصد تمیز دوزی پشت گل را دارید، از پارچه دایره ای کوچک قیچی کنید که کمی بزرگتر از پشت گل باشد. این تکه پارچه را پشت گل و روی برگ های دوخته شده قرار دهید و با دوخت نامریی یا دوخت پتویی آن را طوری بدوزید که برگ ها هم جزو دوخت شوند. سپس سنجاق مخصوص سنجاق سینه را به آن اضافه کنید. حالا شما یک سنجاق سینۀ پارچه ای زیبا دارید.

handmade-brooch7
handmade-brooch7
handmade-brooch7

آموزش ساخت سنجاق سینه برای کودکان:

تا به حال سنجاق سینه عروسکی داشته اید؟ بچه ها این سنجاق سینه را دوست دارند. در این مطلب به شما یاد می دهم به آسانی این سنجاق سینه با مزه را برای فرزندتان درست کنید.

وسایل لازم سنجاق سینه:

  •     نمد قرمز

  •     نمد قهوه ای

  •     نمد سفید

  •     نخ زرد

  •     نخ سیاه

  •     مهره مشکی سه عدد

  •     سنجاق قفلی

  •     سوزن

  •     قیچی

  •     گچ

  •     چسب حرارتی

مراحل ساخت سنجاق سینه:

1-وسایل لازم برای شروع کار را تهیه کنید.

handmade-brooch8
handmade-brooch8

2-با گچ روی نمد قرمز، شکل سر یک روباه را بکشید. روی نمد قهوه ای گوش ها را بکشید و روی نمد سفید، پوزه روباه را نقاشی کنید. سپس با قیچی آن ها را جدا کنید.

handmade-brooch9
handmade-brooch9

3-دور تا دور سر روباه را با نخ زرد، مانند بالا کوک بزنید، سپس گوش ها را روی سر روباه قرار دهید و آنها را نیز با نخ زرد بدوزید.

handmade-brooch10
handmade-brooch10


4-دو تا از مهره های مشکی را به عنوان چشم های عروسک، با نخ مشکی روی نمد سفید که پوزه روباه می باشد، بدوزید.

سپس دور تا دور نمد سفید را روی سر عروسک با نخ زرد بدوزید. از یک مهره درشت تر برای بینی روباه استفاده کنید و آنرا نیز در جای مناسبش بدوزید.

handmade-brooch11
handmade-brooch11

5-پشت کار را چسب حرارتی زده و سنجاق قفلی را به آن بچسبانید. امیدوارم از این کاردستی لذت برده باشید

handmade-brooch12
handmade-brooch12

handmade-brooch13
handmade-brooch13

نظر خود را درباره «آموزش یک گل سینه دست ساز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش یک گل سینه دست ساز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.