زمان مطالعه: 1 دقیقه
شرح رشته ورزشی هند بهکاپ

شرح رشته ورزشی هند بهکاپ

ورزش هند بهکاپ باعث افزایش آرامش و قدرت تمرکز می شود. بهکاپ در سال 1390 زیر نظر فدراسیون ورزش های همگانی کار خودش را شروع کرد.

شرح رشته ورزشی هند بهکاپ (HAND BEHCUP)

SONY DSC
SONY DSC

دو بازیکن حریف با توجه به قوانین و اصول تکنیکی این رشته، با پرتابهای زمینی و کنترلی توپ، می­توانند گل های بیشتری را جهت کسب امتیاز بیشتر وارد دروازه کنند. هر بازیکن در هر مسابقه می­تواند شش ست را اجراء نماید وهرست شامل ده پرتاب زمینی توپ، بسمت دروازه است. همچنین قبل از هریک ازده پرتاب بازیکن کاپر، بازیکن حریف (بالر) وارد زمین می­شود و 10 ثانیه زمان دارد که یک توپ را برای بازیکن پرتاب کننده (کاپر) درمحلی دلخواه با در نظرگرفتن قوانین بازی در زمین بکارد و بازیکن کاپر 15 ثانیه برای پرتاب کردن توپ به طرف دروازه زمان دارد. این روال برای 10 پرتاب انجام می­شود و سپس جای بازیکن کاپر و بالر عوض شده و به همان صورت رقابت اجرا می­شود.

همچنین بازیکن پرتاب کننده باید توجه داشته باشد توپها در حین پرتاب به توپ های دیگر برخورد نکند وبه اوت نرود ، که در این صورت پرتاب خطا محسوب می­شود. در انتهای شش ست هردو بازیکن، بازیکنی که تعداد گل های بیشتری را وارد دروازه کرده باشد، برنده مسابقه محسوب میگردد. 

تجهیزات هند بهکاپ

وسایل مورد نیاز جهت تمارین و مسابقات هند بهکاپ عبارتند از:

توپ تنیس تنبل

دروازه

زمین

زمین این رشته با 6 در 8 ــ 6 در 10  ــ 6 در 12 -  8 در 14 – 8 در 16 متر به بالا بازیکنان حرفه ای.

نظر خود را درباره «شرح رشته ورزشی هند بهکاپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرح رشته ورزشی هند بهکاپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.