زمان مطالعه: 1 دقیقه
اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA

اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA

حامد حدادی، بسکتبالیست ایرانی متولد 29 اردیبهشت 1364 است. حامد حدادی اولین بازیکن ایرانی است که در مسابقات NBA بازی کرده است

حامد حدادی، بسکتبالیست ایرانی متولد 29 اردیبهشت 1364 است. حامد حدادی اولین بازیکن ایرانی است که در مسابقات NBA (لیگ حرفه ای بسکتبال بزرگسالان آمریکا و معتبرترین لیگ بسکتبال جهان) بازی کرده است. وی همچنین در تیم های پیکان، صبا باتری، تیم ملی حفاری اهواز، پتروشیمی بندر امام خمینی، مهرام، النصر امارات و ممفیس گریزلیز در NBA بازی کرد و در سال 2013 به تیم تورنتو رپتورز، تنها تیم کانادایی که در ان‎ بی ‎ای شرکت داشت پیوست اما خیلی زود به دلیل عدم اعطای ویزا قراردادش را فسخ کرد اما بلافاصله در ایالت آریزونا با تیم فینیکس سانز قرارداد بست.

اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA
اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA

وی در 4 سال مختلف، با ارزش ترین بازیکن آسیا نامیده شد و اکنون نیز در تیم نانجینگ مانکی کینگز چین مشغول است.

رقابت های بین المللی حامد حدادی

رقابت های بین المللی حامد حدادی شامل قهرمانی در مسابقه ی ایران لبنان با 37 امتیاز در سال 2007 است که بسکتبال ایران را متحول ساخت. همچنین در المپیک پکن 2008، حدادی تنها بازیکن آسیایی با امتیاز و ریباند دو رقمی بود. به گفته ی سایت فدراسیون جهانی بسکتبال، حامد حدادی و یائو مینگ (اسطوره بسکتبال چین و آسیا) هر دو از بازیکنان سنتر برتر در تاریخ بسکتبال آسیا هستند. وی برنده ی 9 جام طلاست.

حامد حدادی علاوه بر توانایی بالایی که در بسکتبال دارد، همچنین در سریال مختارنامه به عنوان یحیی ابن زمزم، سرباز سپاه آل زبیر نقش آفرینی کرده است!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اولین بسکتبالیست ایرانی شاغل در NBA فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.