زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ هامبورگ / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی هامبورگ ؛ الماس و پرچم...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ هامبورگ / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

هامبورگ ؛ الماس و پرچم دریانوردی

بازیکنان هامبورگ - Hamburger SV Squad باشگاه هامبورگ یکی از ساده ترین نمادهای فوتبالی را در تمام دنیا دارد ؛ نمادی که چهار لوزی سیاه و سفید در آن وجود دارد و این تصاویر درون یک پرچم آبی رنگ قرار گرفته اند. لقب این تیم Die Rothesen ( به معنای شورت قرمزها ) است و لقب دیگری که برای این تیم به کار می رود Der Dino ( دایناسور ) است. شاید در ظاهر هیچ ارتباطی بین هیچ کدام از این علامت ها ، رنگ ها و القاب نتوان پیدا کرد اما همه آن ها کاملا به هم ارتباط دارد. آسمونی ، باشگاهی که امروز با نام « هامبورگ. اس. و » می شناسیم در روز 2 ژوئن 1919 تأسیس شد. البته این تیم ، قبل از آن نیز با نام « اس. سی. گرمانیا » فعالیت داشت. گرمانیا در روز 29 سپتامبر 1887 آغاز به کار کرده بود و بعدها در سال 1919 با تیمهای « فالکه اپن دورف » و « هامبورگ. اف. سی » ادغام شد تا تیم کنونی هامبورگ شکل بگیرد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی

تیم جدید بدون هیچ تغییری از نماد باشگاه گرمانیا استفاده کرد که یک الماس مشکی و سفید در بک گراندی سراسر آبی بود. این پرچم نشان از اهمیت بندر هامبورگ می داد که دومین بندر بزرگ اروپا بود ؛ نیروی دریایی و کشتی های هامبورگ همیشه از پرچم آبی با الماس سیاه و سفید استفاده می کردند و بالا بردن این پرچم برای کارکنان کشتی ها به معنای آماده باش برای ورود یا خروج از کشتی بود. با این حال هامبورگی ها در انتخاب رنگهای لباس خود ، ترجیح دادند رنگهایی به غیر از رنگ های نماد باشگاه را به کار گیرند و از دو رنگ سفید و قرمز بهره بردند که دو رنگ استفاده شده در پرچم شهر هامبورگ است. آسمونی ، پرچمی قرمز رنگ که یک قلعه سفید داخل آن دیده می شود ؛ لباس هامبورگ هم فقط از این دو رنگ تشکیل شده تا به لطف پیراهن سفید و شورت قرمز، این تیم به « شورت قرمزها » معروف شود. دوران طولانی حضور هامبورگ در بوندس لیگا هم عاملی شد که به خاطر قدمت آنها در این مسابقات، لقب « دایناسور» به تیم تعلق گیرد. حتی باشگاه دایناسوری عروسکی را به عنوان عروسک باشگاه طراحی کرد و بعدها به یاد هرمان ریه گر فیزیوتراپیست قدیمی و فقید هامبورگ، به عروسک نام « هرمان» داده شد.

hamburger-sv-logo-during-time
hamburger-sv-logo-during-time

با این حال هواداران هامبورگ همواره سه رنگ موجود در لوگوی باشگاهرا به عنوان رنگهای رسمی تیم می شناسند و حتی شعار آنها« شوارتس- وایس- بلاو» است که به معنای سیاه - سفید - آبی می باشد. سرود هواداران این تیم هم « ها-اس-فو » است که به ابتدای حروف تشکیل دهنده نام باشگاه ( Hamburger sv ) با تلفظ آلمانی اشاره می کند. به همین سادگی با چند شکل ساده ، چند لقب و چند شعار می توان به شکل کامل با تاریخچه و هویت تیم هامبورگ آشنا شد. تنها چیز باقیمانده در این میان، یک ستاره در بالای لوگوی تیم است که درک مفهوم آن نیز دشوار نیست. این ستاره اشاره ای دارد به بزرگ ترین افتخار تاریخ باشگاه : قهرمانی در جام قهرمانان اروپا در فصل 83-1982  

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ هامبورگ ، الماس و پرچم دریانوردی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.