زمان مطالعه: 2 دقیقه
دکوراسیون داخلی پذیرایی

دکوراسیون داخلی پذیرایی

اتاق پذیرایی و نشیمن کلیدی ترین بخش هر خانه ای است چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می کنند و...
دکوراسیون داخلی پذیرایی
دکوراسیون داخلی پذیرایی


اتاق پذیرایی و نشیمن کلیدی ترین بخش هر خانه ای است چون ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این بخش سپری می کنند و در واقع گل سر سبد هر منزلی اتاق نشیمن آن است. بعضی نکات هستند که کمک می کنند چیدمان بهتر و ایده آل تری در اتاق نشیمن منزل خود داشته باشید. بعضی از این نکات و اصول در این بخش آسمونی گردآوری و ارائه شده است.

راهنمای دکوراسیون داخلی پذیرایی

اتاق نشیمن محل دور هم نشستن خانواده است و بیشترین اوقات آن ها در این فضا می گذرد. میز و صندلی باید در این فضا، برخلاف دیگر فضا های خانه، بسیار راحت باشد. اتاق نشیمن بهترین فضا برای ادامه فعالیت های روزمره مانند انجام تکالیف کودکان می باشد. شناخت دقیق فضای اتاق نشیمن باعث می شود وسایل و امکانات مورد نیاز برای این مکان را به صورت مطلوبی فراهم کنیم، فضای نشیمن گاهی می تواند محل حضور مهمانان باشد.

بهتر است که ارتباط اتاق نشیمن با ورودی، غیر مستقیم و با غذا خوری و اتاق خواب مستقیم باشد. در هنگام تزیین و چیدمان اتاق نشیمن باید دقت نمود که آرامش و تنوع در فضا حاکم شود، تزیین وسایل موجود در این فضا باید طوری صورت بگیرد که مانع عبور و مرور افراد نشود. معمولا محل قرار گرفتن کتابخانه در اتاق نشیمن است.

در دکوراسیون سنتی فضای نشیمن، استفاده از فرش و پشتی و در دکوراسیون کلاسیک و مدرن آن، استفاده از کاناپه و مبل های راحتی متداول است.

نباید محل قرار گرفتن وسایل صوتی و تصویری مثل تلویزیون در مقابل پنجره یا پشت به آن باشد.

نور در دکوراسیون داخلی پذیرایی

استفاده از نور طبیعی اهمیت زیادی دارد همچنین در مورد نور مصنوعی بهتر است در فضای نشیمن از نور های متمرکز استفاده نشود، استفاده از نور های مخفی در ایجاد آرامش این فضا مناسب تر به نظر می رسند.

کف دکوراسیون داخلی پذیرایی

کف نشیمن با سنگ، سرامیک یا پارکت فرش می شود. جنس و رنگ پوشش هایی که برای کف خانه، از جمله فضای نشیمن استفاده می شود می بایست با جنس و رنگ دیوار ها و آنچه که به عنوان رنگ و رویه مبلمان یاد می شود همخوانی داشته باشد.

اصول مهم دکوراسیون داخلی پذیرایی

هنگام شروع دکوراسیون داخلی پذیرایی، لوازم اصلی و اساسی اتاق را مد نظر داشته باشید. مبلمانی تطبیق پذیر و بی رنگ خریده، سپس آن گونه که دوست دارید به آن ها جلوه دهید.نقطه کانونی اتاق نشیمن را تعیین کنید. در اتاق نشیمن نقطه کانونی نقطه ای است که معمولاً تلویزیون، پنجره یا شومینه قرار دارد. با این حال در این نقطه می تواند هر چیزی باشد که می خواهید وقتی در اتاق نشیمن نشسته اید، آن را ببینید.

بزرگ ترین وسایل خود را در نقطه کانونی قرار دهید. این وسیله احتمالاً مبل شما خواهد بود. جلوی مبل می توانید قالیچه پهن کنید. بین قالیچه و نقطه کانونی کمی فاصله بیاندازید.  بقیه وسایل خود را به شکل U در اطراف مبلتان بچینید. برای مثال در دو طرف مبل دو صندلی با یک زاویه قرار دهید و میز را جلوی مبل قرار دهید، طوری که در دسترس باشد. سعی کنید شکل U ی متعادلی ایجاد کنید. اگر یک وسیله بزرگ را در یک طرف مبل قرار دهید تعادلش با صندلی کوچکی که در طرف دیگر قرار دارد یا با لبه میز بر هم می خورد.

وسایلی مثل عکس های خانوادگی، آثار هنری و کوسن های رنگارنگ را به دکوراسیون داخلی پذیرایی اضافه کنید. دیوارهایی بی رنگ اتاق پذیرایی تان که همانند یک بوم نقاشی اند، طرح و نقش و تاروپود بیافزایید.
نظر خود را درباره «دکوراسیون داخلی پذیرایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دکوراسیون داخلی پذیرایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.