زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاشت مو به روش سلول های بنیادی

کاشت مو به روش سلول های بنیادی

در روش کاشت مو به روش سلول های بنیادی کل تارهای مو برداشته نمی شود بلکه چندتا از سلولهای ریشه مو را در همان...

در روش کاشت مو به روش سلول های بنیادی کل تارهای مو برداشته نمی شود بلکه چندتا از سلولهای ریشه مو را در همان ناحیه باقی می گذارند تا باعث تحریک و رشد مجدد موها شود. آسمونی در این بخش در مورد روش کاشت مو با استفاده از سلول های بنیادی مطالب مفیدی آماده کرده است که در ادامه می خوانید.

کاشت مو به روش سلول های بنیادی
کاشت مو به روش سلول های بنیادی
با استفاده از روش کاشت مو به روش سلول های بنیادی یا همان روش HASCI ، پزشک می تواند در ناحیه مورد نظر بدون برجا گذاشتن هیچ زخمی و بدون درد چندبار عمل کاشت را انجام دهد.

از آنجایی که تنها یک قسمت از تار مو و سلول ریشه آن برداشته می شود، سلول های ریشه ای کاشت شده و باقی مانده ظرف چندین هفته باعث تحریک و رشد موهای جدید می شود که ای موهای جدید از نظر کیفیت دقیقا مشابه موهای اصلی هستند. نتیجه نهایی عمل بعد از 9 ماه مشخص می شود.

کاشت مو به روش سلول های بنیادی چگونه عمل می کند؟

بر اساس تحقیقات انجام ، با کاشت تنها یک بخش از سلول های ریشه مو (به جای کل تار مو) میتوان چندین موی جدید ایجاد کرد. این کار در رشد موهای جدید در هر دو ناحیه دهنده و گیرنده نتیجه می دهد.در روش کاشت مو به روش سلول های بنیادی (کاشت سلول ریشه مو) بطور هوشمندانه از سلولهای ریشه مو استفاده می شود که با یک وسیله پزشکی مجهز باهم جفت شده است و همین کار، زیست پذیری گرفت های کاشته شده را تضمین می کند و باعث رشد بیشتر سلول های ریشه ای می شود. این دو عامل برای کسب نتیجه مطلوب ضروری است و همین ویژگی است که کاشت مو به روش سلول های بنیادی را منحصر بفرد کرده است. پزشک می تواند با استفاده از گرفت های کوچکتر در این روش، یک خط موی طبیعی ایجاد کند.

hair-transplantation-stem-cells
hair-transplantation-stem-cells
لازم به ذکر است، روشهای دیگری برای کاشت مو وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارد به عنوان روش کاشت واحدهای فولیکولی یا همان روش FUT. روش FUT  یک روش معروف و قدیمی است که که در واقع به روش نوار باریک پوسته سر نیز معروف است. در این روش کاشت، یک نوار باریک از پوست و مو از پشت سر برداشته می شود سپس به صورت قلمه هایی تقسیم می شود و در ناحیه مورد نظر کاشت می شود. استفاده از روش معایبی دارد از جمله اینکه جای زخم زیاد باقی می ماند، دردناک است، موهای موجود در ناحیه دهنده کاملا تخریب می شود و د یگر قابل استفاده مجدد نیست.

در این روش هم در محل دهنده مو و هم در محل گیرنده مو زخم های زیادی ایجاد می شود چون گرفت های مربعی شکل در گودالهای دایره ای شکل کاشته می شود و همین امر باعث تشکیل بافتهای زخم شده می شود. این زخم های آشکار و چندش آور بزرگترین عیب این روش است که بسیار دردناک نیز می باشد.

کاشت مو به روش سلول های بنیادی
کاشت مو به روش سلول های بنیادی
در استفاده از این روش 70 تا 95 درصد گرفت های جدا شده از پوست حفظ می شود و مابقی گرفت های جداشده میریزد و دیگر قابل کاشت نیست.

کاشت مو به روش SUT چیست؟

جدیدترین و موفق ترین روش کاشت مو که تا کنون معرفی و در حال اجرا می باشد کاشت مو به روش sut نام دارد که در این روش کاشت مو تا 14000 تار مو را در یک جلسه می توان کاشت و اینکه برداشت در این روش با دستگاه انجام می شود در کاشت مو به روش sut از سوزن های برش لیزری استفاه می شود که این سوزن های منحصر به فرد کار برداشت مو را بسیار طبیعی کرده به طوریکه پس از کاشت مو هیچکسی نمی تواند متوجه کاشت موی شما شود از دیگر مزیت های این روش می توان به مرحله های حساس از برداشت تا نگهداری و از نگهداری تا کاشت اشاره کرد که در هیچکدام از دو روش قبلی به این موضوع توجه خاصی نشده بود  موردی که این روش را با روش های قبلی متفاوت ساخته نداشتن دوران نقاهت در پس از کاشت مو می باشد.

نظر خود را درباره «کاشت مو به روش سلول های بنیادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کاشت مو به روش سلول های بنیادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.