زمان مطالعه: 4 دقیقه
خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی

خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی

کاشت مو یک عمل جراحی است که موها را از ناحیه ای برمیدارند و در ناحیه دیگری که مو ندارد و یا کم مو است می کارند....

کاشت مو یک عمل جراحی است که موها را از ناحیه ای برمیدارند و در ناحیه دیگری که مو ندارد و یا کم مو است می کارند. تکنیک های عمل در سال های اخیر بسیار تغییر کرده است. اما از آنجا که هر نوع عملی عوارض و خطرات خاص خود را دارد، کاشت مو نیز عوارضی دارد که آسمونی در این بخش به عوارض و خطرات کاشت موی طبیعی به روش های FIT و FUT می پردازد.

خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی
خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی
خطرات و عوارض جانبی کاشت موی طبیعی ، هزینه های کاشت مو به روش FIT و FUT

هزینه کاشت  مو اصولا به مقدار موهایی که برداشته میشود بستگی دارد اما معمولا بین 3000000 تومان الی 6000000 تومان  است.

کاشت مو به روش های سنتی و رایج  اصولا خطراتی مثل خونریزی، عفونت، زخم شدن، و غیر طبیعی بودن ظاهر موهای کاشته شده دارد. زمانی که موهای جدید شروع به رشد میکنند، بعضی از بیماران دچار التهاب و یا عفونت تارهای مو می شوند که استفاده از آنتی بیوتیک این مشکل را رفع می کند. همچنین ممکن است بعضی از موهای اصلی ناحیه ای که موهای جدید کاشته شده است بریزد.

کاشت مو به روش SUT جدیدترین و موفق ترین روش کاشت مو می باشد. شایان ذکر است کاشت مو به روش SUT هیچگونه عوارض جانبی و دوران نقاهتی را ندارد به طوری که فرد متقاضی کاشت مو می تواند فردای روز کاشت به فعالیت های روز مره خود بپردازد . هزینه کاشت مو به روش SUT به میزان ریزش موی سر بستگی دارد.

کاشت مو به روش fut

کاشت مو به روش fut اولین روش کاشت مو می باشد که بصورت حرفه ای  مطرح و اجرا شد در این روش ابتدا یک لایه ای با برش های عمیق از پشت سر فرد برداشت می کنند که نام آن فلپ می باشد معمولا این فلپ از کنار گوش سمت راست تا کنار گوش سمت چپ می باشد که اندازه آن 15*1 بوده و در نهایت  گرفت ها از آن قسمت برداشت می کنند و در انتها در مناطق جلوی سر (طاس) کاشت می کنند.

hair-transplant-risks
hair-transplant-risks
کاشت مو به روش fut  اولین روش کاشت مو می باشد که این روش به دلیل معایبی که به دنبال داشت منسوخ شده است از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش های عمیق در پشت سر
  • جراحی های طولانی
  • جلسات متعدد
  • بخیه های پشت سر
  • تراکم کم مو و ....

کاشت مو به روش fit

کاشت مو به روش fit به دلیل اعتراضات و نارضایتی ها از روش کاشت مو به روش fut پیشنهاد شد و پس از آن به اجرا گذاشته شد  در این روش کاشت مو گرفت های پشت سر را به صورت تک تک یا همتن دانه به دانه از پشت سر برداشت می کنند و در جلوی سر کاشت می کنند کاشت مو به روش fit در نوع برداشت با کاشت مو به روش fut  تفاوت دارد که متاسفانه این روش هم به دلیل تراکم کم مخصوصا در برذاشت و کاشت و همانطور دخالت 100% نیروی انسانی که بالطبع خطای نیروی انسانس را در بر خواهد داشت بود در اینجا برخی از معایب روش کاشت مو fit را بازگو می کنیم :

  • خونریزی شدید
  • تراکم کم مو
  • دوران نقاهت
  • جلسات متعدد
  • از بین رفتن بخش اعظمی از بانک مو در زمان برداشت
  • خطای انسانی و ....

خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی
خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی
کاشت مو به روش bht

در بعضی از موارد ممکن است پیش بیاید که فرد متقاضی کاشت مو بانک موی مناسبی نداشته باشد و تقاضای انجام کاشت مو کنند در این هنگام متخصصان و کارشناسان موهای زیر ریش و موهای سینه فرد را مورد بررسی قرار می دهند که در صورت تراکم خوب ابتدا از بانک موی فرد استفاده کرد و جهت تکمیل برداشت از موهای زیر ریش و موهای سینه استفاده می کنند که این روش به نوعی یک روش مکمل به شمار می رود

کاشت مو به روش sut

جدیدترین و موفق ترین روش کاشت مو که پس از روش های قبلی مطرح شده و در حال حاضر قابل اجرا می باشد کاشت مو به روش sut می باشد که در این روش به طور کل نوع برداشت گرفت ها با بقیه روش ها متفاوت می بشد برداشت در این روش به این شکل است که از دستگاه اتوماتیک بهره برده می شود که موها را در سلامت کامل برداشت کنند سپس این گرفت ها نگهداری می شود و پس از آن در جلوی سر و یا مناطقی که خالی از مو می باشد کاشت می کنند . یکی از رکورد هایی که کاشت مو به روش sut به جا گذاشته است کاشت 60 تار مو در 1 سانتی متر مربع است که این رکورد به خودی خود منحصر به فرد می باشد

کاشت مو به روش sut معایب و نواقص روش های قبلی کاشت مو را از بین بردا است که مزایای بارز این روش را برای شما بازگو می کنیم

  • کاشت تا 14000 تار مو در یک جلسه
  • کلیه مراحل کاشت در یک جلسه انجام می شود
  • استفاده از دستگاه اتومانیک
  • بدون جراحی
  • بدون درد
  • بدون خوریزی
  • بدون بخیه
  • بدون دوران نقاهت

hair-transplant-risks
hair-transplant-risks
انتظارات و بهبود

در کاشت مو به روش های FIT و FUT بعد از عمل، فرق سر تان ممکن است بسیار حساس شود و ممکن است که لازم باشد برای کاهش درد تا چندروز دارو بخورید. جراح شما فرق سر شما را برای 1 تا 2 روز بانداژ می کند. همچنین ممکن است یک داروی انتی بیوتیک یا ضد التهاب برایتان تجویز کند تا چند روز مصرف کنید. اغلب بیماران 2 تا 5 روز بعد از عمل می توانند به سرکار بروند.

2 تا 3 هفته بعد از عمل، موهای کاشته شده می ریزد اما جای نگرانی نیست چون چندماه بعد مجددا رشد می کند. اغلب بیماران بعد از 6 تا 9 ماه می بینند که 60 درصد موهای کاشته شده شان رشد کرده است. بعضی جراحان داروی مینوکسیدیل که مخصوص رشد مو است را تجویز می کنند تا رشد مو بعد از کاشت را زیاد کند اما هنوز اثبات نشده که تجویز این دارو چقدر می تواند تاثیری داشته باشد.

اما در روش SUT دیگر شاهد موارد بالا نیستیم چون کاشت مو به روش SUT بدون دوران نقاهت بود و هیچ کدام یک از عوارض و معایب یاد شده را ندارد.

نظر خود را درباره «خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خطرات و عوارض های جانبی کاشت موی طبیعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.