زمان مطالعه: 6 دقیقه
کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟

کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟

برای کاشت مو روش های مختلفی وجود دارد از جمله لیزر، پی ار پی و ... . اگر خودتان یا اطرافیانتان قصد کاشت مو دارند...

کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟
کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟
برای کاشت مو روش های مختلفی وجود دارد از جمله لیزر، پی ار پی و ... . اگر خودتان یا اطرافیانتان قصد کاشت مو دارند این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که اطلاعات کامل و جامعی در مورد کاشت مو برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانید.

از دو سال گذشته تاکنون پدیده‌ای جدید با عنوان PRP وارد ایران شده که برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود و در حال حاضر اقتصادی‌ترین روش درمان است.

در شرایطی که بیماران دچار عارضه ریزش مو از هیچ تلاشی جهت درمان این مشکل و زیبایی خود دریغ نمی‌کنند و در آشفته بازار تبلیغات انواع روش‌های درمان در مسیر گمراهی قرار گرفته‌اند که کدام روش کم عوارض‌تر و البته اقتصادی‌تر است، هجمه‌ای از تبلیغات برای درمان این معضل در سطح جامعه وجود دارد.

در میان این روش‌های موجود PRP روش نوینی است که هزینه‌های عمل آن با کیت‌های استاندارد در حدود 20 درصد هزینه‌های عمل کاشت مو است و جالب اینکه با وجود این صرفه اقتصادی چشمگیر از عوارض بسیار کمتری در قیاس با روش کاشت مو برخوردار است.

در این زمینه متخصص بیماری‌های پوست و مو سید حسن موسوی شفق در مورد ریزش مو افزود: ریزش مو و طاسی مشکلی است که سال‌های سال است مردان و حتی زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، کلاه گیس‌های مختلف، کاشت مو، پیوند مو، استفاده از محصول‌های ریزش مو و قرص و داروها و در نهایت روش PRP مسیر تحولی است که مردان و زنان کم مو و بی مو طی کرده‌اند تا بلکه بتوانند طاسی سر خود را پنهان کرده و زیبایی خود را بیابند.

hair-transplant-laser-prp
hair-transplant-laser-prp
وی در ادامه در مورد درمان‌های ریزش مو در سال‌های گذشته که نتیجه چندانی در قطع ریزش مو نداشته است، بیان کرد: در سال‌های قبل کاشت موهایی نه چندان مرغوب وارد ایران شد و کم کم رشد کرد تا کار به پیوند مو کشید و استفاده از محلول‌ها برای رویش مجدد و خوردن قرص‌های روی، اکوفان، فیناستراید که همیشه کنار همه درمان‌ها وجود داشته و بسیاری سعی کرده‌اند تا با استفاده مداوم از این قبیل قرص‌ها از ریزش موهایشان جلوگیری کنند، اما امروزه دیگر دوره این درمان‌ها به سر آمده و عصر، عصر روش درمان به وسیله PRP است.

این متخصص در مورد PRP که پدیده‌ای جدید است و حدود دو سال است که وارد ایران شده و برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود، اظهار کرد: PRP پدیده‌ای جدید است که دو سال است که وارد ایران شده و هنوز هم برای بسیاری ناشناخته است و مثل هر پدیده نو ظهوری همه به دنبال به دست آوردن عوارض، هزینه‌ها و نتایج آن هستند.

از این رو گفت‌وگویی با ماهور طباطبایی عضو انجمن جراحان عمومی و یکی از پزشکان عرصه زیبایی تکنولوژی PRP رفتیم تا ایشان روشنگر ابهامات موجود در مورد این پدیده نوظهور باشند.

وی در مورد چگونگی روش درمان با استفاده از PRP است، تصریح کرد: در این روش از فرد همانند آزمایش چکاپ، مختصری خون گرفته می‌شود، خون گرفته شده در کیت‌های مخصوص و استاندارد تهیه شده و توسط سانتریفیوژهای مخصوص پلاکت‌ها و پلاسمای آن جدا می‌شود که اصطلاحا به PRP اطلاق می‌شود، PRP به دست آمده غلیظ شده، فعال می‌گردد و توسط یک دستگاه مخصوص به ناحیه سر تزریق می‌شود، لازم به ذکر است که قبل از تزریق، سر بیمار با پمادهای مخصوص بی حس می‌شود لذا بیمار درد زیادی هنگام تزریق احساس نمی‌کند.

طباطبایی در مورد نتایج به دست آمده از این روش تاکید کرد: تا کنون بیش از یک هزار تزریق جهت درمان ریزش مو انجام شده است و نتایج به دست آمده در مورد بیمارانی که فقط PRP انجام داده‌اند حاکی از رضایت بیماران از 73 درصد تا 95 درصد است و بیمارانی که PRP همراه با درمان تکمیلی دارویی انجام داده‌اند نتایج مثبت و رضایتمندی تا 97درصد افزایش یافته است و در تمامی موارد ریزش مو متوقف شده و نتایج اعلام شده در مورد رویش مجدد محسوب می‌شود.

وی در مورد دیگر کاربردهای PRP علاوه بر ریزش مو اضافه کرد: درمان چروک، سیاهی و پف دور چشم، جوان سازی پوست صورت و گردن، بهبود آثار زخم و سوخت‌گیری، دروان آثار آکنه و بهبود زخم‌های دیابت و در حال حاضر از این روش در درمان طاسی و رفع چین و چروک و زخم‌هایی که بر اثر جراحت‌های طولانی مدت به وجود آمده‌اند (زخم بستر) و شاخه‌های دیگری از علم پزشکی مانند ارتوپدی نیز استفاده می‌شود.

کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟
کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟
پاسخ سوالات شما درباره کاشت مو:

آیا افراد کاملا طاس هم می توانند مو بکارند؟

اگر سه ناحیه جلوی سر، بالای سر و فرق سر همزمان طاس باشند، طاسی کامل و درجه هفت محسوب می شود. این افراد معمولا بانک موی کافی هم ندارند و پشت سر شان شبیه نعل اسب مو دارند و نمی توانند کاندید مناسب برای کاشت مو محسوب شوند. برای چنین افرادی کلاه گیس توصیه می شود.

چه افراد واجد شرایط کاشت ابرو و مژه هستند؟

معمولا افراد با ابروهای تکه ای یا ظریف و با تراکم کم واجد شرایط کاشت ابرو و مژه هستند. البته میزان موفقیت در کاشت ابرو بستگی به توانایی جراح و تیم او دارد.

در عین حال کاشت ابرو برای بیماران دچار نقص ابرو مناسب تر است و برای بانک مو می توان از موهای پشت گردن و نقاطی از بدن که ضخامت کمتری دارند استفاده کرد. کاشت مژه نیز قابل انجام است ولی بسیار مشکل و پر دردسر است و نتایج هم به اندازه کاشت ابرو رضایت بخش است.

آیا از موی نواحی دیگر( به جز پشت و اطراف سر) هم می توان به عنوان منطقه دهنده استفاده کرد؟

موهای مناطق مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگرند بنابراین نمی توان از موی هر ناحیه از بدن به جای موی سر استفاده کرد و بهترین مو برای کاشت درمناطق طاس سر، موی ناحیه مشخصی از پشت و اطراف سر است.

آیا کاشت مو نیاز به ترمیم دارد یا دائمی است؟

در مورد افرادی که تراکم موی پشت سر آنها کافی نباشد و وسعت طلبی زیاد باشد این امکان وجود دارد که پس از کاشت اولیه به روش fut  از روش fit  یا همان fue  می توان کاشت مو را ترمیم کرد و وسعت بیشتری را پوشش داد در حین حال موهای کاشته شده دوباره نمی ریزند زیرا آنها از پشت سر برداشته می شوند و این موها نسبت به هورمون عامل ریزش مو ( دی هیدرو تستسترون) حساس نیستند. بنابراین بقای این موها همیشگی است.

آیا موهای کاشته شده قابل رشد هستند و می توانند آنها را رنگ یا فر کرد؟

بله خصوصیان این موها مثل سایر موها هستند و رفتاری که با سایر موها داریم با این موها نیز می توان داشت. فقط طی ماه اول پس از کاشت مو نباید موها را رنگ یا فر کرد. حتی ریش وسبیل کاشته شده در آقایان کاملا طبیعی و قابل اصلاح  و آرایش هستند.

hair-transplant-laser-prp
hair-transplant-laser-prp
آیا می توان مو را از شخص دیگری گرفت و پیوند زد؟

به دلیل عدم تطابق خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی ما، بین انسان ها در صورت استفاده از موهای شخص دیگر این موها پس زده می وشند و به اصطلاح نمی گیرند.

آیا کاشت مو هم عوارضی دارد؟

اگر کاشت مو توسط متخصص پوست و موی با تجربه و آشنا به جزئیات بیماریهای پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریلی انجام شود عارضه ای در پی نخواهد داشت ولی پس از کاشت مو تعدادی عوارض موقت وجود دارد از جمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته حین خواب برای چند شب اول و کمپرس  سرد پس از کاشت مو قابل بهبود است. درد در منطقه دهنده یا گیرنده مو هم که اغلب خفیف و زودگذر است و با مصرف داروهای مسکن برطرف می شود.

آیا بعد از عمل محل برداشت موها در پشت سر خالی خواهد ماند؟

البته موهای جدیدی به جای موهای برداشته شده در نمی آیند اما تکنیک برداشت به گونه ای است که به طور معمول محل برداشتن مو در پشت سرمشخص نیست و این محل در زیرخواب موهای پشت سر مخفی خواهد شد.

آیا عمل کاشت مو دردناک است؟

خیر این عمل سرپایی و با روش بی حسی موضعی انجام می شود وتنها درد بیمار درد تزریق ماده بی حسی در ابتدای عمل است. در حقیقت ممکن است در طول عمل  شما خواب باشید.

در هر جلسه کاشت مو حداکثر چند گرافت کاشته می شود؟

معمولا در یک جلسه حداکثر حدود 1500 تا 2000 گرافت ( معادل 4 تا 5 هزار تار مو) می توان برداشت و کاشت کرد.

بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد؟

با هر روشی که کاشت مو انجام شود برای دو تا سه هفته موهای کاشته شده رشد می کند که این مطلب نشان دهنده گرفتن موهای پیوند زده شده است. سپس موها وارد فاز استراحت شده و می ریزند البته ریشه مو سالم و زنده است.

رشد مجدد مو پس از سه تا چهار ماه آغاز شده و حدود سه ماه دیگر طول می کشد( یعنی در مجموع شش ماه) تا موها کاملا رشد کنند و مجددا سه ماه دیگر زمان لازم است تا موهایی که در آمده اند کاملا شبیه موهای طبیعی شوند در این زمان اگر همه فاکتورها رعایت شده و کار به صورت حرفه ای انجام شده باشد اگرچه تراکم موهای کاشته شده کمتر از تراکم موی طبیعی است ولی نمای منطقه کاشت کاملا عادی است و هیچکس متوجه کاشت مو در فرد نخواهد شد.

نظر خود را درباره «کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کاشت مو با PRP و کاشت مو با لیزر چه تفاوتی دارند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.