زمان مطالعه: 8 دقیقه
بهترین دستگاه لیزر موهای زائد + تفاوت لیزرها

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد + تفاوت لیزرها

لیزر موهای زائد امروزه یکی از راه های خلاص شدن از موهای زائد بدن برای همیشه است.  پورتال آسمونی در این بخش به...

لیزر موهای زائد امروزه یکی از راه های خلاص شدن از موهای زائد بدن برای همیشه است.  پورتال آسمونی در این بخش به تفاوت دستگاه های الکساندریت، دایود و آی پی ال و همچنین شما عزیزان را با جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد به همراه نکات مهمی در مورد لیزر موهای زائد آشنا می کند.

جهت از بین بردن موهای زائد روش های مختلفی وجود دارد که افراد زیادی روش لیزر را انتخاب می کنند. 

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

تفاوت لیزر موهای زائد امروزه دغدغه اصلی افرادی است که میخواهند بهترین دستگاههای لیزر را بشناسند.

تفاوت لیزر موهای زائد الکساندرایت، دایود و آی پی ال

لیزر‌های مختلفی در درمان موهای ناخواسته استفاده می‌شود: لیزر الکساندرایت و دیود که در پوست های تیره ایمن‌تر و بهتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و استفاده از دستگاه های IPL و Elight که با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند.

هر چه موها تیره‌‌تر و ضخیم‌تر و نیز پوست روشن‌تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است.

اکثر لیزرها بر موهای بور و کم‌رنگ تاثیر کمی دارند و حدوداً می‌توانند 30 تا 40 درصد این موها را کاهش دهند. افراد با موی بلوند و روشن کاندید خوبی برای لیزر جهت کاهش موهای ناخواسته نمی‌باشند و نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارند.

گرچه لیزر ایمن است اما در دوران بارداری، با توجه به حساسیت افراد و مسائل قانونی متعاقب آن، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

جهت آگاهی بیشتر شما در زمینه تفاوت لیزر موهای زائد با دستگاههای مختلف برخی انواع جدید توضیح داده میشود.

لیزرهای زیر برای درمان موهای زائد توصیه می شود:

  • سیستم لیزر الکساندرایت  با طول موج 755 نانومتر
  • سیستم لیزر دیود با طول موج 800 نانومتر
  • سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج 1056 نانومتر
  • سیستم نوری IPL نیز با روش کار کردی مشابه لیزر ها در درمان موهای زائد به کار می رود. انواع جدید IPL همان E-LIGHT است که علاوه بر نور از رادیوفرکانس نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل روی موهای کم رنگ (طلایی ، سفید) اثر بهتری دارد.

IPL چیست؟

آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور شدید پالسی. در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد. دستگاه IPLروش محبوبی جهت برداشتن موهای زائد وجوان سازی پوست و روشن نمودن لکهای صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه ) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریعتر عمل می کند.

دستگاه IPLبا پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس بصورت آرام و بی خطر استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند. دستگاه حذف موی IPL سریع وکاملا بدون درد است. عوارض جانبی کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

IPL کاندیدهای مناسب جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

دستگاه Elight چیست؟

دستگاه Elight ترکیب دستگاه IPL و دستگاه RF یا رادیو فرکانسی است.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

سیستم لیزر Nd-YAG چیست؟

لیزرهای Nd:YAG برای استفاده در یک لامپ برق یا لیزر دیودی بطور اپتیکی پمپ شده اند. آنها یکی از رایج ترین انواع لیزر هستند، و برای بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شده اند.

لیزر های Nd:YAG نوعا با یک طول موج 1064 nm ،در مادون قرمز، نور منتشر می کنند.

لیزر دایود

لیزرهای دایود رفع موهای زائد موجود به صورت پالسی و با طول موج های 800 یا 810 نانومتر می باشند. جذب این طول موج در ملانین تاحدی کمتر از لیزرهای الکساندریت و یاقوت و بیشتر از Nd: YAG، IPLها می باشد . به علت محدوده وسیع تنظیمات طول پالس و انرژی کاربردهای وسیعی داشته و قابلیت استفاده در پوستهای تیره را نیز میسر می سازد. اگر فرد آگاهی و تجربه ی کامل نداشته باشد می تواند پوست فرد را بسوزاند. این دستگاه در نژاد ایرانی مناسب است.

* مزایای دایود :

  • دارای عمق نفوذ بیشتر نسبت به الکساندرایت
  • کاهش رسیک به خاطر پالس یکنواخت
  • خنک سازی سطحی
  • قابلیت استفاده در پوست های تیره

لیزر الکساندرایت (الکس)

یکی از پیشرفته ترین دستگاهای لیزر دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد . یکی از خصوصیات منحصر بفرد این دستگاه قابل تنظیم بودن طول موج (Pulse Duration) و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو و پوست می باشد . لیزر الکساندرایت از نوع لیزرهای جامد است که دارای طول موج 755 نانومتر و در محدوده نور مرئی می باشد. با توجه به جذب بالای ملانین در این طول موج کاربرد ویژه آن، از بین بردن موهای زائد است. برخی کارشناسان لیزر الکس را قدرتمندترین و پر تاثیرترین لیزر از میان موارد بالا می دانند. این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده مخصوص برای جلوگیری از سوزش می باشد. البته لازم به ذکر است میزان درد استفاده از این دستگاه به طرز قابل توجهی بیشتر از موارد بالا و بخصوص لیزرهای آی پی ال و ایلایت است.

حال که با تفاوت لیزر موهای زائد در دستگاه های جدید آشنا شدید، در مورد لیزر موهای زائد بیشتر بدایند.

14 سؤال و جواب در مورد لیزر موهای زائد

1. تاثیرگذاری لیزر موهای زائد به چه صورت است و آیا این لیزر باعث از بین رفتن موها می‌شود؟

برای درمان موهای زائد 3 روش وجود دارد: دارو، الکترولیز و لیزر. لیزر موهای زائد را کم و نازک می‌کند اما باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود. ما معمولا 4 تا 6 جلسه به فاصله ماهی یک‌بار برای صورت و به فاصله 3 ماه یک بار برای بدن لیزر را تکرار می‌کنیم. معمولا با انجام 4 تا 7 جلسه تعداد موها خیلی کمتر می‌شود. البته به شرطی که فرد مشکل هورمونی در پایه نداشته باشد در غیر این صورت احتمال بازگشت موهای زائد خیلی بیشتر است و لیزر فایده‌ای نخواهد داشت، پس اگر فرد مورد بررسی قرار گرفت و در آزمایش‌ها مشخص شد مشکل هورمونی ندارد، می‌تواند لیزر را شروع کند اما باید در نظر داشته باشید که لیزر، موهای زائد را صفر نمی‌کند.

2. بعد از تعداد جلسات مورد نیاز لیزر، نتیجه تا چه زمانی ماندگار است؟

معمولا بعد از 4 تا 6 جلسه لیزر هر 6 ماه یک بار (بین 3 تا 4 بار) آن را شارژ می‌کنیم. به این ترتیب تعداد موها به طور متوسط 60 تا 80 درصد کم می‌شود.

3. آیا این لیزر می‌تواند مضراتی هم داشته باشد؟

اگر فرد آفتاب گرفته باشد ممکن است پوستش بسوزد و جای آن لک‌های سفید ایجاد شود.

همچنین اگر بعد از لیزر مراقبت‌های لازم را رعایت نکند یا در صورت ایجاد زخم آن را دستکاری کند و تاول ایجاد شود، ممکن است جای آن اسکار باقی بماند. علاوه بر این اگر فردی که از لیزر استفاده می‌کند تبحر کافی نداشته باشد و شرایط دستگاه را براساس رنگ پوست بیمار درست تنظیم نکند، ممکن است منجر به ایجاد زخم، لک و تاول شود.

4. آیا فقط پزشک متخصص پوست باید این کار را انجام دهد؟

بله. بهتر است متخصص پوست این کار را انجام دهد زیرا دستگاه‌ها و پوست‌های مختلف را می‌شناسد و کار را صحیح انجام می‌دهد.

5. در تبلیغات از دستگاه‌های مختلفی نام برده می‌شود. فرق بین آنها چیست و از کجا بفهمیم کدام دستگاه مناسب‌تر است؟

2 سیستم برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد: سیستم‌های لیزری و سیستم‌های غیر لیزری. دستگاه‌های غیر لیزری، سیستم‌های نوری هستند که IPL نام دارند. این دستگاه‌ها مناسب هستند اما قدرت‌شان به اندازه لیزر نیست. در واقع از آنجایی که سیستم‌های لیزری گران‌قیمت هستند، سیستم غیرلیزری IPL طراحی شد که دسترسی به آن آسان‌تر و هزینه‌هایش کمتر است اما در عین حال عوارض و احتمال سوختگی پوست و بازگشت مو با آن بیشتر است. سیستم‌های لیزری انواع مختلفی دارند ازجمله الکساندرایت و دایود با مکانیسم‌ها و طول موج‌های مختلف که هریک برای نوع به خصوصی از پوست مثل سبزه، روشن، سفید، تیره و ... کاربرد دارند. به عبارت دیگر لیزری که برای پوست روشن استفاده می‌شود، شاید مناسب پوست سبزه نباشد و بالعکس. انتخاب نوع لیزر با پزشک است و پزشک باید با تمامی این لیزرها آشنایی داشته باشد.

6. چرا بعضی‌ها با این لیزر دچار سوختگی می‌شوند؟

دلیل آن انتخاب نادرست دستگاه و لیزر است. باید به خوبی تفاوت لیزر موهای زائد در دستگاه های مختلف را بدانند.

لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

7. آیا ممکن است این لیزر باعث تیرگی پوست شود؟

اگر باعث سوختگی شود ممکن است پوست را تیره کند اما در حالت عادی پوست را تیره نمی‌کند.

8. آیا این لیزر روی باروری و غدد لنفاوی تاثیر می‌گذارد؟

خیر. لیزری که در ناحیه بیکینی یا زیر بغل انجام می‌شود هیچ ارتباطی با اجزای داخلی بدن مثل تخمدان یا بافت سینه ندارد و هیچ آثار بدی نمی‌گذارد. این مسئله در جهان مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است که میزان نفوذ لیزر در پوست خیلی کم و شاید در حد چند میلی‌متر است بنابراین اصلا به بافت‌های زیری نمی‌رسد که بخواهد مشکلی ایجاد کند. انرژی لیزر به صورت گرما آزاد می‌شود و گرما در عمق بافت نفوذ نمی‌کند بلکه فقط تا

قسمت‌های سطحی از پوست نفوذ می‌کند.

9. آیا انجام این لیزر در بارداری ممنوع است؟

در بارداری بهتر است از لیزر استفاده نشود اما در شیردهی مشکلی ندارد.

10. آیا ممکن است بیماری‌های واگیردار پوستی مثل زگیل از طریق دستگاه لیزر منتقل شوند؟

بله، ممکن است. در این زمینه گزارش‌هایی بوده است. اگر دستگاه لیزر آلوده به ویروس زگیل یا ویروس‌های دیگر باشد ممکن است این ویروس به فرد دیگر منتقل شود بنابراین کسی که به این بیماری‌ها مبتلاست باید حتما پزشک را از آن آگاه کند و استفاده از لیزر را تا زمان رفع ویروس و درمان بیماری به تعویق بیندازد.

11. آیا این لیزر دردناک است؟

میزان درد در افراد مختلف، متفاوت است. درد آن درحد متوسط است و شدید نیست.

می‌توان از پماد بی‌حس کننده استفاده کرد تا دردناک نباشد.

12. بین آفتاب گرفتن و لیزر چقدر باید فاصله باشد؟

فرد نباید تا 3 ماه قبل از لیزر، آفتاب بگیرد یا از سولاریم استفاده کند.

13. آیا این لیزر تاتو را پاک می‌کند؟

خیر. لیزر مو ربطی به تاتو ندارد.

14. چه کسانی نباید از این لیزر استفاده کنند؟

کسانی که باردار هستند، کسانی که بیماری‌های عصبی دارند و ممکن است جای لیزرشان را بکنند و دستکاری کنند و کسانی که به خاطر شغل‌شان مجبورند ساعات طولانی در آفتاب باشند و همچنین کسانی که در محل مورد نظر، عفونت فعال یا زخم دارند باید تا زمان بهبود عفونت و زخم‌شان صبر کنند.

آسمونی در این بخش سعی کرده شما را با برخی دستگاه های جدید لیزر موهای زائد جدید آشنا کند، شما نیز نظرات خود را در ارتباط با تفاوت لیزر موهای زائد برای ما ارسال کنید.

نظر خود را درباره «بهترین دستگاه لیزر موهای زائد + تفاوت لیزرها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین دستگاه لیزر موهای زائد + تفاوت لیزرها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.