زمان مطالعه: 2 دقیقه
احادیث در مورد اربعین حسینی

احادیث در مورد اربعین حسینی

اربعين حسينی، پشت سر گذاشتن چهل روز پر اندوه برای عزاداران و شيعيان واقعی حضرتش است. هرچه به اربعين حسيني...

اربعین حسینی، پشت سر گذاشتن چهل روز پر اندوه برای عزاداران و شیعیان واقعی حضرتش است. هرچه به اربعین حسینی نزدیک تر می شویم، دل‌هایمان بیشتر روانه کرب و بلای حسینی و خاک مقدسش می‌شود. هوایی می شویم برای زیارت بارگاه مبارک و نورانی سالار شهیدان و یاران باوفایش. آسمونی در این بخش احادیث در مورد اربعین حسینی را منتشر می کند.



احادیث در مورد اربعین حسینی

احادیث نورانی به نقل از ائمه بزرگوار نقل شده که بر زیارت اربعین و خاک مقدس سرزمین نینوا تاکید دارند، در ادامه برخی از از این احادیث را با ذکر منابع می‌خوانید:

قال ابومحمد الحسن العسکری(ع): «عَلاماتُ المُؤْمِنِ خمْس: صَلاةُ الْخَمْسین، وَ زیارَةُ الْأرْبعَینِ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیمِینِ، وَ تَعفیرُ الْجَبینِ وَ الْجَهْرُ بسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم؛

 امام حسن عسکری(ع) فرمود: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن»

(وسایل الشیعه/ج10/ص375)

*** احادیث در مورد اربعین حسینی ***

اَلبَرَکَةُ مِن قَبرِ الحُسَینِ بنِ عَلیٍّ علیه ‏السلام عَشَرَةُ اَمیالٍ؛

تا ده میل اطراف قبر حسین بن علی علیه‏ السلام برکت است.

بحارالأنوار، ج 98، ص116، ح

*** احادیث در مورد اربعین حسینی ***

قال ابوجعفر(ع): «زیارَةُ قَبْرِ رَسُولِ اللهِ(ص) وَ زیارَةُ قُبُورِ الشُّهَداءِ وَ زیارَةُ قَبْرِ الْحُسَینِ بْنِ عَلِی(ع) تَعْدلُ حَجَّةً مَبْرُورَةً مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ الِهِ؛

امام باقر(ع) فرمودند: زیارت قبر رسول خدا و زیارت مزار شهیدان و زیارت مرقد امام حسین(ع) معادل است با حج مقبولی که همراه رسول خدا(ص) به جا آورده شود».

 (مستدرک ال وسائل/ج1/ص266)

احادیث در مورد اربعین حسینی
احادیث در مورد اربعین حسینی

*** احادیث در مورد اربعین حسینی ***

عن النبی(ص) قال: ... «وَ هِی أطْهَرُ بُقاعِ الْأرْضِ وَ أعْظَمُها حُرْمَةً وَ إِنَّها لِمَنْ بَطحاءِ الْجَنَّة؛

پیامبر(ص) می‌فرمایند: کربلا پاک‌ترین بقعه روی زمین و از نظر احترام بزرگ‌ترین بقعه‌ها است و الحق که کربلا از بساط‌های بهشت است».

(بحارالانوار/ج98/ص115)

*** احادیث در مورد اربعین حسینی ***

امام صادق(ع): «یا زُرارَة! إِنَّ السَّماءَ بَکَتْ عَلی الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلام اَرْبَعِینَ صَباحاً بالدَّمِ وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَکَتْ أرْبَعینَ صَباحاً بالسَّواءِ وَ إِنًّ الشَّمْسَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً بالْکُسُوفِ وَ الْحَمْرَةَ... وَ إِنَّ الْمَلائکَةَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً عَلَی الْحُسَینِ(ع)؛

ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست به تیره و تار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند».

(مستدرک الوسائل/ج10/ص314)

*** احادیث در مورد اربعین حسینی ***

امام صادق علیه ‏السلام :

فی فَضلِ زیارَةِ الحُسَینِ بنِ عَلیٍّ علیه ‏السلام وَ لَقَد حَدَّثَنی أَبی علیه ‏السلام: أَنَّهُ لَم یَخلُ مَکانُهُ مُنذُ قُتِلَ مِن مُصَلٍّ یُصَلّی عَلَیهِ مِنَ المَلائِکَةِ أَو مِنَ الجِنِّ أَومِنَ النس أَو مِنَ الوَحش و َما مِن شَیْ‏ءٍ إِلاّ وَهُوَ یَغبطُ زائِرَهُ و َیَتَمَسَّحُ بهِ و َیَرجو فِی النَّظَرِ إِلَیهِ الخَیرَ لِنَظَرِهِ إِلی قَبرِهِ؛

پدرم در فضیلت زیارت حسین بن علی علیه ‏السلام فرمودند: ... و  هر چیزی غبطه زائر آن حضرت را می‏ خورد و خود را به او نزدیک می کند و با نگاه کردن به زائر امام حسین علیه ‏السلام امید خیر دارد؛ زیرا او به قبر امام حسین علیه ‏السلام نگاه کرده است.

کامل زیارات ص325

نظر خود را درباره «احادیث در مورد اربعین حسینی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره احادیث در مورد اربعین حسینی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.