زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی هادی ساعی

بیوگرافی هادی ساعی

هادی ساعی در خردادماه 1355 در شهر ری متولد شد. هادی از 10 سالگی ورزش را شروع کرد.و با استعداد، پشتکار و عزمی راسخ...

هادی ساعی در خردادماه 1355 در شهر ری متولد شد. هادی از 10 سالگی ورزش را شروع کرد.و با استعداد، پشتکار و عزمی راسخ خود از رده سنی نوجوانان تاکنون به طور مستمر در تیم ملی تکواندو ایران حضور داشته‌است. ساعی اولین کسی بود که در ورزشی غیر از کشتی و وزنه برداری برای ما مدال کسب کرد. هادی ساعی در مدت 12 سال پوشیدن پیراهن تیم ملی بزرگسالان، به جز مدال های کشوری وآسیایی 8 بار بر سکوهای اول جهان قرار گرفت و با مدال طلایی که به نام خودش و تیم ملی زد، پرچم سه رنگ ایران را در دنیا به اهتزاز در آورد. اما این شروع یک راه جدید برای ملی پوش با اخلاق تکواندو ایران بود.المپیک مقصد بعدی ساعی بود. او در اولین میدان المپیکی اش در سیدنی برنز گرفت تا با تجربه ای بیشتر به فکر نتیجه ای بهتر در المپیک بعدی باشد. اما آتن اوج افتخارات کاپیتان تیم ملی بود. ساعی توانست در یونان مدال طلای المپیک را در وزن 55 کیلوگرم به نام خودش و ایران بزند. و اکنون جهان پهلوان هادی ساعی کاپیتان با تجربه ایران در وزن سوم دومین طلای المپیکی خود را در پکن کسب کرد.

hadi-saei(4)
hadi-saei(4)


افتخارات

او تمرین تکواندو را از 7 سالگی آغاز کرد و از رده سنی نوجوانان تاکنون به طور مستمر در تیم ملی تکواندو ایران حضور داشته‌است. ساعی برنده مدال برنز المپیک سیدنی و مدال طلای المپیک آتن در دسته 68 کیلوگرم و مدال طلای المپیک پکن است که اولین مدال و مدال طلای ایران در ورزشی غیر از کشتی و وزنه برداری در المپیک بودند. قد او 182 سانتیمتر و وزنش 79 کیلوگرم است.

hadi-saei
hadi-saei

فعالیت سیاسی

ساعی در سال 1385 در سومین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد. او در فهرست ائتلاف اصلاح طلبان قرار داشت، به مقام پنجم انتخابات رسید و به شورای شهر تهران راه یافت. این در حالی بود که در زمان انتخابات برای شرکت در بازیهای آسیایی در دوحه به‌سر می‌برد و مسابقات او در بازیهای آسیایی دوحه، به دلیل ممنوع‌التصویر شدن از صدا و سیما پخش نشد. چند روز بعد او در جشن شب یلدا در نشریه چلچراغ جایزه شجاعت را که از طرف خوانندگان این هفته‌نامه دریافت کرده بود به سید محمد خاتمی اهدا کرد.

hadi-saei(3)
hadi-saei(3)

حواشی

هادی ساعی در دی 1382، پس از وقوع زمین‌لرزه بم مدال‌های خود را (یک مدال برنز المپیک و دیگر مدالهای کسب شده‌اش تا آن زمان) را برای کمک به زلزله زدگان اهدا کرد. او پس از قهرمانی در المپیک 2008 پکن در مصاحبه با خبرنگاران گفت که مدال طلایی که در المپیک آتن گرفته بود، دزدیده شده است. او همچنین مدال‌اش را به مردم ایران و آذربایجان به خصوص زادگاهش شهرستان بستان آباد تقدیم کرد.

با این که او در ده سال اخیر مانند ورزشکارانی چون حسین رضازاده و آرش میراسماعیلی برای ایران مدال کسب‌کرده است، همواره در بین رسانه‌ها و مسئولین کشور از توجه کمتری نسبت به دیگران برخوردار بوده است. در المپیک 2008 پکن که او تنها مدال طلای ایران را کسب کرد، نگاه تمامی رسانه‌ها و مسئولین به یکباره به سوی او برگشت.

hadi-saei(2)
hadi-saei(2)

خداحافظی از تکواندو

هادی ساعی در 14 آبان 1387 خداحافظی خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد و در 18 آبان 1387 پس از انجام یک مسابقهٔ نمادین با امید غلامزاده در خانه تکواندو چهار گوشهٔ تشک را بوسید و به‌طور رسمی از رقابت‌های تکواندو کنار رفت

hadi-saei(5)
hadi-saei(5)

نظر خود را درباره «بیوگرافی هادی ساعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی هادی ساعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.