زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتاب رکوردهای جهانی گینس

کتاب رکوردهای جهانی گینس

رکوردهای جهانی گینس کتابی مرجع و دارای مجموعه ای از رکوردهای بین المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای...

کتاب رکوردهای جهانی گینس
کتاب رکوردهای جهانی گینس
رکوردهای جهانی گینس کتابی مرجع و دارای مجموعه ای از رکوردهای بین المللی است. این رکوردها شامل دستاوردهای انسان و پدیده های طبیعی هستند. آسمونی در این بخش اطلاعات جالب و کاملی در مورد کتاب رکوردهای جهانی گینس را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است.

کتاب رکوردهای جهانی گینس هر سال با اطلاعات جدید تجدید چاپ می‌شود، و خود رکورددار پرفروش ترین سری کتاب کپی رایت جهان است.

در دهم نوامبر سال 1951، آقای Hugh Beaver (هوگ بیور) که مدیر عامل کارخانه گینس بود، به یک مهمانی تیراندازی در اسلوب شمالی در نزدیکی رودخانه ی اسلانی در ایالت وکسفورد در ایرلند رفت. او درگیر این بحث شد که کدام پرنده ی بازی در اروپا از همه سریعتر است، سلیم طلایی (نوعی پرنده) یا خروس سیاه، (که البته سلیم طلایی سریعتر است). آن شب در خانه ی کاستلبریج او متوجه شد که تایید اینکه آیا سلیم سیاه سریعترین پرنده ی اروپا است یا نه در کتب مرجع غیر ممکن است.

بیور می دانست که سوالات بسیار دیگری نیز در سراسر ایرلند، مورد بحث قرار میگیرد، ولی هیچ کتابی در دنیا برای پاسخ به این سوالات وجود ندارد. او به این نتیجه رسید که کتابی که به این گونه سوالات پاسخ دهد، احتمالا مورد پسند همگان قرار خواهد گرفت.

برای این کار کریستوفر چتوی دانشجویان دوقلویی به نامهای نوریس و راس مک ویرتر را پیشنهاد داد که یک آژانس جستجوی اطلاعات را در لندن اداره می کردند. این دو برادر مامور شدند آن چیزی را جمع آوری کنند که بعدها در اگوست سال 1954به صورت کتاب رکوردهای گینس درآمد.

هزار نسخه از این کتاب چاپ و منتشر شد. بعد از تاسیس دفتر کتاب رکوردهای گینس در خیابان 107 فلیت در لندن، اولین نسخه ی 197 صفحه ای در 27 اگوست سال 1955 صحافی شد و تا کریسمس در راس فهرست بهترین فروش های بریتانیا قرار گرفت. Beaver گفت “این یک توزیع برای بازاریابی بود و هدفش پولسازی نبود”. سال بعد این کتاب در امریکا چاپ شد و 70000 نسخه از آن به فروش رفت.

از آنجا که این کتاب به موفقیت شگفت آوری دست یافت، نسخه های زیادی از آن چاپ شدند در نهایت به صورت یک الگوی تجدید نظر یک ساله قرار گرفت که در اکتبر چاپ می شد تا با فروش کریسمس همزمان شود. برادران مک ویرتر سالها به چاپ این کتاب و کتابهایی همانند آن ادامه دادند.

هر دو برادر حافظه ای همانند یک دانشنامه داشتند و در سریال تلویزیونی دارندگان رکورد که بر اساس این کتاب ساخته شده بود، کودکان از انها سوالاتی درباره ی رکوردهای جهانی می پرسیدند و آنها نیز معمولا پاسخ درستی می دادند.ارتش موقت جمهوری خواه ایرلند راس مک ویرتر را در سال 1975 ترور کرد. در پی ترور راس  آن بخشی از برنامه که در آن سوالات کودکان درباره ی رکوردها پاسخ داده می شد، “نوریس در آنجا” نام گرفت.

“گینس ترین های منحصر به فرد” (که بعدها به آن کتاب رکوردهای گینس می گفتند) در سال 1954 به وجود آمد تا اولین کتاب را چاپ کند. انتشارات استرلینگ در امریکا چندین دهه حق انتشار این کتاب را داشت و تحت مدیریتش این کتاب تبدیل به نامی آشنا شد. مالکیت این گروه ابتدا برای گینس PLC و بعد تا سال 2001 متعلق به Diageo (دیاگو) بود که Gullane Entertainment (سرگرمی گالن) آن را خریداری کرد.

سپس HIT Entertainment ، گالن را در سال 2002 خریداری کرد. در سال 2006 شرکت Apax Partners (همکاران اپکس) را خریداری کرد و بعدها در اویل 2008  “کتاب رکوردهای گینس “ را به گروه Jim Pattison (جیم پتیسون) فروخت که شرکت مادر Ripley Entertainment بود مجاز به اداره ی  “کتاب رکوردهای گینس “ ‘ Attractions (جذابیت های   “کتاب رکوردهای گینس “ ) بود.  “کتاب رکوردهای گینس “ در حالیکه در نیویورک و توکیو دفتر داشت اما دفتر مرکزی اش در لندن باقی ماند ولی موزه جذابش در دفتر مرکزی Ripley در اورلاندو در فلوریدا می باشد.

نظر خود را درباره «کتاب رکوردهای جهانی گینس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کتاب رکوردهای جهانی گینس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.