زمان مطالعه: 1 دقیقه
سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ازجمله سازمان های دولتی ایران است که در این پست با آن آشنا می شویم.

سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور یکی از سازمان های دولتی در ایران است که براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌ افزار تاسیس شده است. آسمونی در این بخش به معرفی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور می پردازد.

تاریخچه سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران از تیر ماه سال 1384 براساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران (مصوب 24/4/1383) فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان به عنوان بزرگترین تشکل مردم نهاد در حوزه گیلان، همدان، خراسان رضوی، گلستان، قم، مرکزی، قزوین، سیستان و بلوچستان،زنجان، هرمزگان و کرمانشاه تشکیل شد و در استان‌های استان خوزستان، استان خراسان جنوبی و استان ایلام نیز در شرف تأسیس می‌باشد و تعدادی تاسیس شده اند.
هر یک از سازمان‌های استانی با برگزاری مجمع و انتخاب هیئت مدیره‌ای متشکل از 6 الی 25 نفر، با توجه به ظرفیت فناوری اطلاعات در هر استان، کار خود را آغاز کرد. در پی شکل‌گیری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در استان‌ها و برگزاری انتخابات شورای مرکزی، رئیس سازمان توسط رییس جمهور انتخاب و فعالیت رسمی سازمان آغاز شد.

ارکان سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

به استناد ماده 6 اساسنامه ارکان «سازمان نظام صنفی» عبارتست از:

  • نظام صنفی رایانه‌ای استان‌ها
  • هیات عمومی
  • شورای مرکزی
  • شورای انتظامی کل
  • بازرس
  • رئیس

فعالیت های سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

امروزه این سازمان تلاش دارد در جایگاه تنظیم گر مناسبات بخش خصوصی و دولت در حوزه فناوری اطلاعات ضمن دفاع از حیثیت و حقوق حرفه‌ای آحاد صنف، مشارکت در تصمیم‌سازی برای این حوزه و اشاعه آن به سطوح اجرایی، بازخورد لازم از محیط اجرا را جهت تصحیح مسیر به سطوح سیاست‌گذار و برنامه‌ریز منتقل نماید. در حال حاضر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در 25 استان کشور فعالیت مستمر دارد و بیش از 10هزار شرکت، فروشگاه و مشاور حقیقی، دارای پروانه عضویت از این تشکل هستند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پایتخت، دارای 2546 شرکت عضو، 123 فروشگاه و 1065 عضو حقیقی (کارشناس و مشاور) است.

آدرس و تلفن سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

آدرس
تهران خیابان سهرودی شمالی ، خیابان توپچی ، شماره 3
تلفن 021-88464547
ایمیل info@irannsr.org
سایت https://www.irannsr.org
ساعت کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 الی 17:00

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.