زمان مطالعه: 5 دقیقه
راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی

راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی

همانطور که در سال هایی اخیر شاهد آن بودیم با ورود برند هواوی به ایران  این برند مورد استقبال مردم قرار گرفت...

راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی
راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی

همانطور که در سال هایی اخیر شاهد آن بودیم با ورود برند هواوی به ایران  این برند مورد استقبال مردم قرار گرفت و امروزه بخش زیادی از مصرف کنند گان موبایل از گوشی های هواوی استفاده می کنند. و اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از گوشی های هواوی  استفاده می کنید و دو سه سالی از خرید گوشی شما می گذرد باید با مشکلات باتری روبرو شده باشید و  از آن جایی که باتری بخش مصرفی هر گوشی موبایل محسوب می شود شما بعد از مدتی باید تصمیم به خرید باتری هوایی برای گوشی خود بگیرید. اگه شما هم از آن دسته از دوستداران برند هواوی هستید که تصمیم به خرید باتری و یا شارژر هواوی گرفته اید این مقاله به شما کمک خواهد کرد پس با ما همراه باشید.

خرید باتری برای گوشی های هوآوی اقدامی حساس و مهم است که باید با دقت انجام شود. متاسفانه در بازار کشور وضعیتی ایجاد شده که باتری های تقلبی و بی‌کیفیت زیادی وجود دارند و با قیمت های عجیب به کاربران فروخته می‌شوند. باید توجه داشته باشید که خرید باتری تقلبی یا بی کیفیت آسیب جدی به گوشی شما وارد خواهد کرد . باتری های  هواوی اصل علاوه بر حفظ سلامت گوشی  از عمر طولانی تری  نسبت به باتری های فیک و تقلبی برخوردار هستند  .

ضرورت تعویض باتری گوشی های موبایل

قبل از هر چیز بد نیست به صورت مختصر در رابطه با ضرورت تعویض باطری گوشی های هوشمند صحبتی با هم  داشته باشیم و مشخص کنیم که چرا تعویض باتری اسمارتفون ها باید در بازه های زمانی خاص انجام شود؟ حتما می‌دانید که باتری های بکار رفته در گوشی های امروزی از نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری هستند. تکنولوژی این باتری ها در حال حاضر بهترین تکنولوژی موجود برای پیاده سازی در گجت هایی است که نیاز به باتری شارژ شدنی دارند. اما متاسفانه ماهیت باتری های لیتیوم یونی و پلیمری به گونه‌ ایست که به مرور زمان با افت ظرفیت رو به رو می‌شوند و توان و قدرت اولیه خود را از دست می‌دهند.

به عنوان مثال اگر باتری گوشی شما ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی داشته باشد، به مرور زمان و با قرار گیری در سیکل های شارژ مختلف بعد از مدت زمان تقریبی یک سال ممکن است ظرفیت آن به چیزی در حدود 2600 میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کند. در این شرایط اصطلاحا گفته می‌شود که عمر مفید باتری گوشی رو به  پایان است و کاربر در اینگونه مواقع به خوبی ضعف شارژدهی باتری گوشی را احساس می‌کند. در اینجاست که مجبور می‌شوید نسبت به تعویض باتری گوشی وارد عمل شوید. این مسئله مخصوص گوشی  خاصی مثل هوآوی  یا غیره نیست و به صورت مشابه در تمام گوشی های موبایل دیده می‌شود و متاسفانه راهی هم برای جلوگیری از وقوع آن وجود ندارد.

بنابراین تعویض باتری گوشی های موبایل هوآوی، سامسونگ، اپل و غیره بعد از گذشت یک بازه زمانی خاص الزامی می‌شود و اگر کاربر این کار را انجام ندهد، شارژ باتری گوشی وی به شکل آزاردهنده‌ای زود به زود خالی خواهد شد. اما  در زمان تعویض باتری به هیچ وجه نباید از باتری های کپی یا تقلبی یا به اصطلاح فیک  استفاده کرد. چون  علاوه بر عمر کوتاه این نوع باتری ها باعث خرابی گوشی شما خواهند شد و از آن مهمتر اینکه  برای آسیب نرسیدن به سایر بخش های موبایل  باید از  یک باتری اورجینال و اصل  به عنوان جایگزین باتری قدیمی گوشی  استفاده شود. متاسفانه پیدا کردن و خرید باتری اورجینال هوآوی در بازار کشور کار  خیلی ساده‌ای نیست و وضعیت بازار به گونه‌ای شده که خیلی از فروشندگان آگاهانه یا بنا به ناآگاهی باتری های فیک و تقلبی را به جای باتری های اورجینال به کاربران می‌فروشند. بنابراین اگر قصد تعویض باتری هوآوی خود را دارید باید در خرید باتری دقت کنید و حتما یک باتری هواوی  اورجینال و اصل برای موبایل  خود را تهیه نمایید. حتما باتری که خریداری می کنید دارای گارانتی معتبر باشد که در صورت خرابی بتوانید از گارانتی آن استقاده کنید  در ادامه بیشتر به صحبت در رابطه با جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

gsmbattery
gsmbattery

نکته : باید بدانیم که عملکرد باتری ضعیف منجر به عملکرد ضعیف گوشی شما  نیز می‌شود. بنابراین ضروری است که کاربر به تعویض باتری اقدام نماید تا سایر کارکردهای گوشی نیز به خوبی انجام شوند.                  

خطرات نصب باتری تقلبی در گوشی

اما بد نیست کمی هم در رابطه با خطراتی صحبت کنیم که بکارگیری باتری های تقلبی در گوشی های موبایل می‌توانند به همراه داشته باشند. مهمترین این موارد به شرح زیر هستند:
  • داغ شدن دائم بدنه گوشی: یکی از مشکلات شایعی که استفاده از باتری های تقلبی و بی کیفیت در اسمارتفون ها می‌تواند به وجود آورد مربوط به داغ شدن بدنه دستگاه می‌شود. در صورتی که باتری گوشی از طراحی مناسب و استانداردی برخوردار نباشد و فعل و انفعالات شیمیایی درون آن کنترل نشوند، ممکن است بی‌دلیل گرما توسط آن ایجاد شود و این گرما علاوه بر آسیب زدن به خود باتری منجر به افزایش فشار کاذب روی دیگر قطعات سخت افزاری موبایل شود.
  • آسیب زدن به قطعات سخت افزاری: اگر باتری که در گوشی شما بکار رفته اصل و اورجینال نباشد، گرمای بی‌دلیل و اضافه تولید شده آن از یک سمت می‌تواند به دیگر قطعات سخت افزاری آسیب بزند و از سمت دیگر نوسانات احتمالی که ممکن است در انتقال جریان الکتریکی از باتری به دیگر قطعات به وجود آیند هم بدون تردید مخرب بوده و قطعات سخت افزاری موبایل را به شدت تحت فشار و استرس قرار می‌دهند. بنابراین زمانی که یک باتری تقلبی در گوشی استفاده شود، دیگر قطعات هم در معرض ریسک خرابی و آسیب دیدن قرار خواهند گرفت.
  • انفجار و آتش گرفتن گوشی: بارها دیده شده که به دلیل استفاده از شارژرهای تقلبی، باتری های تقلبی و سایر لوازم جانبی این چنینی، گوشی افراد در حین شارژ منفجر شده و آتش گرفته است. این مسئله یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که اهمیت بکارگیری باتری اورجینال هوآوی و دیگر گوشی های موبایل را نشان می‌دهد. با استفاده از باتری اصلی در گوشی می‌توانید مطمئن باشید که همچنین اتفاق های ناگواری برای گوشی شما رخ نمی‌دهد.

راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی
راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی



  • خالی شدن زود به زود شارژ: اغلب باتری های تقلبی که در بازار عرضه شده‌اند به گونه‌ای هستند که فقط چند روز و نهایتا چند ماه عملکرد مناسبی دارند و بعد از یک بازه زمانی کوتاه شارژ آن ها خیلی زودتر از آن چیزی که باید خالی می‌شود. در برخی مواقع حتی ممکن است سرعت خالی شدن شارژ باتری جدید گوشی از باتری قدیمی آن وضعیت بدتری را هم ارائه کند که این مسئله واقعا آزاردهنده خواهد بود.
  • موارد فوق از اصلی ترین پدیده هایی هستند که شما در صورت استفاده از باتری های تقلبی و غیر اصل ممکن است با آن ها رو به رو شوید. اهمیت این موارد واقعا بالاست و اگر به آن ها توجه نداشته باشید، حتی ریسک خراب شدن قطعات سخت افزاری اصلی گوشی از قبیل پردازنده، ال سی دی و غیره یا حتی انفجار گوشی را به جان خریده‌اید.

    امروزه  فروشگاه های  اینترنتی خرید باتری و سایر قطعات اصلی موبایل رو برای شما آسان کرده اند دیگر مثل گذشته تهیه باتری و شارژر اورجینال سخت نیست با کمی جستجو در اینترنت  می توانید فروشگاه های تخصصی در زمینه باتری و شارژر را پیدا کنید  و به راحتی باتری اصلی و یا شارژر مورد نطر خودتون تهیه کنید.

    Gsmbattery.com

     

     
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید باتری اورجینال هوآوی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.