زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ خرونینگن / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی خرونینگن ؛ حرف G و دایره سبز و...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ خرونینگن / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

خرونینگن ؛ حرف G و دایره سبز و سفید

شهر خرونینگن در شمال هلند، شهری است که نزدیک به 1000 سال از عمر آن می گذرد. اما ورود فوتبال به این شهر مربوط به یک قرن قبل می شود و زمانی که جنگ جهانی اول به تازگی آغاز شده بود. در سال 1914 و زمانی که شهر آنتورپ بلژیک توسط آلمانی ها محاصره شده بود، نزدیک به 1400 سرباز از لشکر 63 بریتانیا مجبور شدند از آنتورپ فرار کنند و به کشور هلند بروند که کشوری بی طرف بود. بریتانیایی ها در ایام جنگ در یک اردوگاه در خرونینگن ساکن شدند که نام آن را تیمبرتاون گذاشتند. فوتبال مهم ترین تفریح آنان در زمان جنگ بود و آنها بازی های زیادی را با تیمهای محلی انجام دادند. از آن جمع بازیکنانی مثل آرنولد بیرچ و هری وِیتز کمک زیادی به توسعه فوتبال در خرونینگن کردند و بسیاری از فوتبالیست های محلی زیر نظر این نفرات رشد کردند.

groningen-logo-during-time
groningen-logo-during-time

در سال 1915 بود که تیم فوتبال شهر با نام « یونیتاس » آغاز به کار کرد. دو سال بعد، این تیم به اتحادیه فوتبال خرونینگن پیوست اما چون تا آن زمان چند باشگاه با نام یونیتاس تاسیس شده و همگی در حال فعالیت بودند، این باشگاه مجبور شد نام خود را تغییر دهد. نام GVAV ( با تلفظ هلندی: خِی فِی آ فِی) مخفف عبارت « اتحادیه فوتبال و دوومیدانی خرونینگن » به زبان هلندی بود و از آن زمان بود که این تیم با نام جدید، کار خود را در لیگ هلند ادامه داد. برای تهیه پیراهن و نماد باشگاه، مشکلی پیش روی تیم نبود و آنها دو رنگ موجود در پرچم شهر خرونینگن را به عنوان پیراهن خود به کار بردند. پرچم شهر از دو رنگ سبز و سفید تشکیل شده بود و لباس تیم هم راه راه سبز و سفید بود. باشگاه در 16 ژوئن 1971 به « اف.ث. خرونینگن» تغییر نام داد و مسابقه ای برگزار کرد تا بهترین لوگوی طرح شده به عنوان نماد باشگاه انتخاب شود. سرانجام طرحی از « راینت روزما » برنده این مسابقه شد. در این طرح ساده، در بین یک دایره سبزو سفید، علامتی متقارن را می شد دید که در نگاه اول، شبیه به یک شش ضلعی است. اما در اصل یک حرف G است که حرف ابتدایی نام خرونینگن است. طراح این لوگو از طرح خود، با عنوان« طرحی ساده و نیرومند» یاد کرد و از آن به بعد همین علامت روی پیراهن تیم خودنمایی می کند.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید

باشگاه برای مدتی کوتاه، یک اسب بالدار و حتی رنگ ارغوانی را هم در پیراهن خود به کار برد اما هیچ کدام از این تغییرات زیاد ماندگار نبودند و باز هم لوگوی دایره ای و رنگ سبزو سفید به عنوان نماد و رنگ باشگاه مورد استفاده قرار گرفت. این رنگها در لقب باشگاه هم وجود دارند: ارتش سبزو سفید لقبی است که به خرونینگن اطلاق می شود و به رنگهای سنتی باشگاه اشاره می کند. باشگاهی 104 ساله که از آن با عنوان Trots Von Het Noorden یاد می شود.عبارتی به معنای « غرور شمال» که اشاره ای دارد به محل خرونینگن در نقشه کشور هلند.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ خرونینگن ، حرف G و دایره سبز و سفید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.