زمان مطالعه: 1 دقیقه
نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی

نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی

زن و شوهری که دچار اختلافات خانوادگی هستند به تقاضای زن از هم‌ جدا زندگی می‌کنند. آنها یک‌ پسر هفت ساله دارند که به دیابت مبتلاست. قرار است شهاب سنگی‌ با کره ی

اختصاصی آسمونی نقد از چکاوک شیرازی

داستان فیلم یک موقعیت تقریبا آخرالزمانی را به تصویر می کشد. زن و شوهری که دچار اختلافات خانوادگی هستند به تقاضای زن از هم‌ جدا زندگی می‌کنند. آنها یک‌ پسر هفت ساله دارند که به دیابت مبتلاست. قرار است شهاب سنگی‌ با کره ی زمین‌ برخورد و آن را نابود کند. تعدادی از انسان ها از جمله همین خانواده برای رفتن‌ به پناهگاهی سری انتخاب شده اند. 

نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی
نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی
در لایه ی اول و ظاهری فیلم با خانواده ای طرف هستیم که علاوه بر مشکلات خودشان و موقعیتی که برای کره ی زمین‌ پیش آمده، در راه رسیدن به پناهگاه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم‌ می کنند. اما در لایه ی زیرین نیاز اعضای خانواده به یکدیگر را در می یابیم و این که چگونه با کنار هم قرار گرفتن احساس آرامش و امنیت بیشتری دارند. آنها که به خاطر خیانت مرد از هم جدا زندگی می کردند و تقریبا یکدیگر را ترک کرده بودند در خلال رسیدن به هدف ظاهری دریافتند که چقدر به با هم بودن نیاز دارند. ترکیب زیبای لایه ی اول و زیرین‌ زمانی به اوج خود رسید که جهان در حال فروپاشی است و آن سه نفر  به هم پیوسته اند‌. درست است که دنیا متلاشی شده اما آن سه به پیوند و یگانگی عمیقی رسیده اند. تا قبل از آن خانواده ی مرفهی بودند و دنیای اطرافشان زیبا بود اما روابطشان به شدت آسیب دیده بود. ولی وقتی از پناهگاه بیرون آمدند دنیا متلاشی شده بود اما آن‌ سه تبدیل به آدم های دیگری شده بودند که خوشبختند‌.

greenland-film
greenland-film
نقطه ی اوج فیلم نامه هم جایی بود پس از پشت سر گذاشتن یک سری از مشکلات زن و مرد در اتومبیلشان با جملاتی نشان می دهند که آن دیگری را بخشیده‌اند و گذشته‌را فراموش‌ کرده اند. ریتم و تمپوی داستان کاملا رعایت شده بود و پس از یک‌ سکانس با ریتم تند به مخاطب اجازه ی نفس کشیدن می داد و صحنه را به فضایی آرام تر می سپرد. نه مانند فیلم Tenet که با ضرباهنگ‌ تند و نفس گیر در نزدیک به سه ساعت فرصت فکر کردن را هم از مخاطب می گرفت.

فیلم پیامی‌ زیبا و انسانی داشت. این که شادی و خوشبختی که از بیرون تزریق می شود می تواند در اندک زمانی از بین برود اما آن نشاطی که از درون می جوشد همیشه و دائمی خواهد بود.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگاهی به گرینلند، فیلمی با مضامین عمیق انسانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.