زمان مطالعه: 2 دقیقه
قهوه سبز

قهوه سبز

قهوه سبز همان دانه های قهوه خام و بو داده نشده، درخت قهوه میباشد. دانه های قهوه به طور کلی در ابتدا طی فرایندی شسته و سپس خشک میشوند

قهوه سبز همان دانه های قهوه خام و بو داده نشده، درخت قهوه میباشد. دانه های قهوه به طور کلی در ابتدا طی فرایندی شسته و سپس خشک میشوند و در ادامه دانه های قهوه را توسط دستگاه هایی مخصوص، روست مینمایند. با آسمونی در این بخش همراه باشید.

قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز
قهوه سبز

قهوه سبز یا Green Coffee در واقع منشا اصلی قهوه ای است که ما می شناسیم. قهوه معمولی که به رنگ قهوه ای دیده می شود و در میان عموم به رایج ترین نوع قهوه تبدیل شده است، در واقع نمونه بو داده شده یا رست شده قهوه سبز است. بنابراین قهوه اصلی همین گرین کافی است که امروزه به نامی عجیب و ناآشنا در میان مردم تبدیل شده است.

دانه های این نوع قهوه در نوع خام قابل استفاده هستند. اما اگر می خواهید طعم نوشیدنی خود را تا حدی به طعم آشنای دانه های قهوه ای رنگ نزدیک کنید، باید این دانه ها را برشته کنید و یا در اصطلاح رست دهید. رست دادن دانه های قهوه خام خود دارای درجات مختلفی است که بسته به ذائقه شما می تواند طعم های مختلفی را برایتان ایجاد کند.

طریقه دم کردن قهوه سبز برای لاغری

برای دم کردن قهوه سبز به یک فنجان دانه قهوه ، یک قوری و یک قابلمه نیاز دارید. مثل قهوه معمولی می‌توانید از پودر و هم از دانه‌های قهوه سبز استفاده کنید. اگر می‌خواهید دانه قهوه را دم کنید ابتدا دانه‌های قهوه را با آب بشورید.

نسبت آب به قهوه سه به یک است. پس سه فنجان آب و یک فنجان دانه قهوه را در قابلمه بریزید. ابتدا شعله را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم کنید و صبر کنید تا روی حرارت ملایم به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه به آرامی بجوشد. مخلوط آب و قهوه را مرتب هم بزنید تا دانه‌های قهوه به خوبی با آب جوش ترکیب شوند.

بعد از ۱۵ دقیقه مواد داخل قابلمه را از یک صافی رد کنید و اجازه دهید کمی خنک شود و سپس آن را میل کنید. خواص قهوه سبز با دارچین چندین برابر می‌شود. برای افزایش طعم و عطر قهوه سبز هم بعد از دم کشیدن به آن کمی پودر دارچین اضافه کنید.

بهترین زمان برای خوردن قهوه سبز چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خوردن قهوه سبز حدود یک ساعت بعد از میل کردن غذا است. این به این دلیل است که پس از خوردن غذا، سطح قند خون شما به طور کلی به دلیل مصرف کربوهیدرات ها یا پروتئین ها افزایش می یابد. قند اضافی تولید شده هنگام تجزیه غذا در طول هضم به عنوان چربی در بدن ذخیره می شود. نوشیدن قهوه سبز به حفظ سطح قند خون کمک می کند و از افزایش ناگهانی آن جلوگیری می کند. همچنین به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری پرانرژی بمانید.

فواید قهوه سبز

فواید قهوه سبز
فواید قهوه سبز 
  • برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.
  • برای کنترل دیابت مفید است.
  • برای پاکسازی کبد چرب مفید است.
  • برای حفظ سلامتی پوست و مو استفاده می شود.
  • در جذب قند برای بدن اختلال ایجاد می کند و سبب لاغری و کاهش وزن افراد می شود.
نظر خود را درباره «قهوه سبز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قهوه سبز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.