زمان مطالعه: 21 دقیقه
معرفی کشور زیبای یونان

معرفی کشور زیبای یونان

اگر قصد سفر به یونان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور یونان، اطلاعات تور یونان، جاذبه های تور یونان، مکان های تور یونان و … را برای شما شرح می دهیم.
یونان-Greece
یونان-Greece
یونان-Greece

اطلاعات کلی :

اسم کشور : یونان

پایتخت :  آتن (آتینای)

جمعیت : 1.647.529 نفر (July 2004 est.)

زبان رسمی : یونانی

واحد پول : یورو

جغرافیای یونان :

آسمونی : بیش از 80% یونان کوهستانی است. کوههای پیندوس مهم‏ترین رشته کوه خاک اصلی یونان است و از آلبانی به طرف جنوب و به داخل شبه جزیره پلوپونزوس امتداد دارد. کوههای رودوپ در امتداد مرز بلغارستان قرار دارد. یونان حدود 2000 جزیره دارد که از اینها فقط 154 تا مسکونی است.  رودهای مهم : آلیاکمون، پینیوس، آخلوئوس. بلندترین نقطه : کوه اُلمپس ( المپ )، 2911 متر.آب و هوا : یونان آب و هوایی مدیترانه‏ای با تابستانهای خشک و داغ و زمستان مرطوب و معتدل دارد. در شمال و مناطق کوهستانی هوا سردتر است.

introduction-of-greece-country(5)
introduction-of-greece-country(5)



تاریخ معاصر یونان :

در قرن هیجدهم، قدرتهای مختلف اروپایی، به ویژه روسیه، می‏کوشیدند تا در اختلاف خود با ترکان، که از اوایل قرن پانزدهم بر یونان حاکم بودند، از یونانیان استفاده کنند. وقوع انقلاب بر ضد حکومت ترک در 1821 حمایت سراسر اروپا را به خود جلب کرد. رهبران دولت یونان در 1830 نهادهای قانونی دایر کردند، ولی سلطنت پرنسی باواریایی که در 1832 به تخت نشسته بود، با انقلابی در 1862 پایان یافت. یونان تحت سلطنت پرنسی دانمارکی -‏ که در 1863 ژرژ اول لقب یافت -‏ و با زوال قدرت ترکها در 1863، 1881 و 1913 سرزمینهای دیگری به دست آورد. قرن بیستم شاهد بی‏ثباتی بسیار در این کشور بوده است. الئو تریوس ونیزلوس ( 1864 تا 1936 ) از 1910 تا 1935، دوره‏ای از رقابت بین جمهوریخواهان و سلطنت‏طلبان، سیاست یونان را تحت تسلط خود داشت. اقدام رقیب او، کونستانتین اول، در تسخیر آناتولی از ترکیه ( 1921 و 1922 ) با شکست نظامی و تشکیل جمهوری در 1924 پایان یافت. در 1935، نظام سلطنتی دوباره برقرار شد، ولی این پادشاهی به رهبری نظامیِ ژنرال یوانیس متاکساس ( 1871 تا 1941 ) وابسته بود. این شخص با ادعای خطر کمونیسم برای توجیه، عملاً دیکتاتور حکومت بود. اختلاف‏نظر عمیقی در ملت وجود داشت. تهاجم آلمان در 1941 با گروه‏های مقاومت رقیب کمونیست و سلطنت طلب مواجه شد، و سپس جنگ داخلی که بین این گروه‏ها درگرفت از 1945 تا 1949 ادامه یافت. در 1949 با کمک بریتانیا و امریکا، سلطنت‏طلبان پیروز شدند. تداوم بی‏ثباتی در دهة 1960 منجر به کودتای نظامی در 1967 گشت. کونستانتین دوم، که در ابتدا با کودتا مخالفت نکرده بود، در تقاضا برای برکناری هیأت نظامی حاکمه ناموفق ماند و تبعید شد. دیکتاتوری سرهنگها هنگامی که تشویقشان برای کودتای یونانیهای قبرسی، یونان را به آستانة جنگ با ترکیه کشاند در 1974 خاتمه یافت. دولت غیرنظامی بار دیگر سرکار آمد. و در 1975 قانون اساسی جدید جمهوری تصویب شد. یونان، به ویژه از طریق عضویت در جامعة اروپا ( 1981 )، از آن زمان روابط نزدیک‏تری با اروپای غربی برقرار ساخته است. در 1992 مخالفت یونان مانع به رسمیت شناخته‏شدن مقدونیه، یکی از جمهوریهای یوگسلاوی سابق، از سوی جامعة اروپا گردید.

اقتصاد یونان :

توریسم نقش مهمی در اقتصاد یونان دارد. تولید ناخالص داخلی یونان 4/326میلیارد دلار است که 3/76 درصد آن در بخش خدمات تولید می‌شودنیروی کار این کشور 49/4 میلیون نفر است که بیشتر آنها در بخش خدمات فعالند. نرخ بیکاری در آن 4/8 درصد است و نرخ تورم آن 6/2 درصد.صادرات این کشور شامل اغذیه و اشربه، تولیدات کارخانه‌ای، مواد پتروشیمی، مواد شیمیایی و منسوجات است.

introduction-of-greece-country(1)
introduction-of-greece-country(1)



سیاست یونان :

حکومت یونان حکومت دموکرات بر پایه مجلس است. رئیس حکومت در آن رئیس جمهور است. رئیس جمهور با رای اعضای مجلس برای دوره‌ای پنج ساله انتخاب می‌شود.

رئیس دولت در یونان نخست وزیر است. هم اوست که رئیس دولت در یونان است و بر کابینه نظارت دارد. نقش رئیس جمهور در اداره یونان کم‌رنگ است و بیشتر اختیارات را نخست‌وزیر دارد.

مردم یونان :

10 میلیون و 706 هزار و 290 نفر در یونان زندگی می‌کنند که 98 درصد از آنها مسیحی ارتودوکس هستند و 3/1درصد از آنها مسلمان.

هفت درصد از جمعیت این کشور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند که برای کار یا زندگی به آن رفته‌اند.

میانگین سنی مردم آن 2/41سال است. امید به زندگی در بدو تولد برای زنان 06/82سال و برای مردان 85/76سال است.

زبان رسمی این کشور یونانی است و 99 درصد از مردم به آن سخن می‌گویند. زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز به دلیل توریستی بودن این کشور کم و بیش صحبت می‌شود.

معرفی کشور زیبای یونان
معرفی کشور زیبای یونان

سفر به یونان :

اگر قصد سفر به یونان با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور یونان ، اطلاعات تور یونان ، جاذبه های تور یونان ، مکان های تور یونان و … را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

در حالی که شهرت اقتصادی کشور یونان پی در پی دچار بحران می شود، در عرصه ی سفر و گردشگری هنوز هم از اولین مقصد های توریستی و برترین های دنیاست. در مکان های تاریخی باورنکردنی یونان که قدمت چهار هزار ساله دارند، هم افسانه و هم ابهام و حیرت را می توان مشاهده نمود. در یونان نوار ساحلی به هم پیچیده را می توانید همراه با سواحل عالی مشاهده کنید، کوهستان های یونان شما را وادار می کند کفش های کوهپیمایی بپوشید و مناطق مرتفع آن را کشف نمایید. با وجود این شاید بزرگترین سرمایه ی یونان جزایر بینظیرش باشد. جزایر یونان انواع مختلفی دارند، از جزایر دور افتاده که فقط دو بار در هفته قایقی به آنها سر می زند گرفته تا جزایری که هتل ها و استراحتگاههای بین المللی لوکسی در آنها ساخته شده اند.

برای علاقه مندان و دوستداران فرهنگ و تاریخ، یونان الهام بخش چیزهای زیادی می باشد. مینوانها، رومی ها، عرب ها، جنگ های صلیبی لاتین، ونیزی ها، اسلاو ها، آلبانیایی ها و ترک ها هر کدام نشانه هایی از خودشان در یونان به یادگار گذاشته اند، و تقریبا تمام شهرها یا روستاهای یونانون ربطی به گذشته دارند؛ این گذشته ممکن است به شکل یک معبد با ظرافت تمام ساخته شده باشد که در حال خراب شدن است تا آفوردیت که یک قلعه ی ونیزی ممنوعه است یا یک صومعه از دوران بیزانس باشد که با نقاشی های آبرنگ نفیس تزئین شده است. البته نباید موزه های پر شده از مجسمه های کلاسیک و گنجینه های باستان شناسی یونان را فراموش کرد.

به جای آوردن وظایف فرهنگی در حین گذراندن تعطیلات در یونان هیچوقت کار چندان دشواری نبوده است. حس لذت و خوشی که از صمیت و خونگرمی یونانی ها به شما منتقل می شود؛ شنا کردن در دریای تسکین دهنده، صبحت و نوشیدن در زیر آسمان پر ستاره از جمله کارهایی هستند که انجام آنها در یونان بسیار مفرح و جذاب خواهد بود. در یونان به استثنای چند جای اقامتی لوکس و مجلل، پیدا کردن یک هتل راحت 5 ستاره با دکور و تزییات زیبا و خوردن غذایی لذت بخش، از نقاط قوت کشور به شمار نمی رود بلکه در واقع همان چیزهایی هستند که دوست دارید در یونان تجربه کنید.

قصد شما از سفر به یونان به هر دلیلی که باشد، واضح است که یونان به آمدن توریست ها به این کشور خیلی بیشتر از گذشته نیاز دارد. در چند سال گذشته یونان با بحران های اقتصادی و مالی عظیمی مواجه شد.

greece
greece

اطلاعاتی در مورد یونان
  • یونان حدود 14 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی دارد و از این لحاظ دهمین کشور دنیا محسوب می شود.
  • جمعیت یونان بالغ بر 10.7 میلیون نفر است که 4 درصد آن را مهاجران تشکیل می دهند (که اکثرا اهل کشور آلبانی هستند). همچنین جوامع بزرگی از یونانی ها در ایالات متحده، انگلستان و استرالیا زندگی می کنند (که تعدادشان در ملبورن استرالیا خیلی بیشتر از سایر نقاط دنیاست).
  • یونان بیش از 370 برند نوشیدنی دارد که اوزو با طعم رازیانه معروفترین و محبوب ترین نوشیدنی این کشور می باشد. یونانی ها شب که فرا می رسد این نوشیدنی محبوب را با کمی یخ و آب جرعه جرعه می نوشند و در کنار آن چیزی هم می خورند.
  • یونان بیشترین ارز خارجی خود را از راه صنعت گردشگری بدست می آورد و سالانه نزدیک به 10 میلیون گردشگر و توریست از یونان دیدن می کنند. بعد از گردشگری، صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا زیتون و روغن زیتون، مرکبات و کشمش از دیگر صنایع مهم کشور یونان هستند.
  • عید پاک بزرگترین مناسبت در تقویم یونان محسوب می شود. در عید پاک محلی ها به جای تخم مرغ های شکلاتی به یکدیگر تخم مرغ های آبپزی به رنگ قرمز می دهند.
هزینه ها در تور یونان

از وقتی یونان به اتحادیه اروپا پیوست، هزینه زندگی در یونان افزایش نجومی داشته است. این افزایش مخصوصا بعد از پذیرش نرخ VAT توسط یونان در سال 2012 بیشتر بوده است. قیمت ها در کافه رستوران های یونان در حال حاضر هماهنگ و یا کمی بیشتر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. با وجود این، اگر در جایی خارج از تفریحگاهها و هتل ها اقامت کنید، همه چیز مقرون به صرفه تر است. با اقامت در این مکان ها در یونان، جمع هزینه های شما شامل هزینه خوردن غذا در رستوران، هزینه یک اقامت کوتاه و هزینه حمل و نقل با وسایل نقلیه ی عمومی، مبلغی بین هزینه ها در اسپانیا و فرانسه (بعنوان کشورهای ارزان تر) و ایتالیای گران خواهد بود. هزینه سفر به یونان بستگی به این دارد که به کجا بروید و چه زمانی بروید. شهرهای بزرگتر و هتل های توریستی مدرن تر و شیک تر و جزایر کوچک (مثل سیمی لیدهرا، میکونوس، پاکسی و پاتموس) خیلی گرانتر هستند و قیمت ها در همه جا در طول ماه های جولای تا آگوست، تعطیلات کریسمس، سال نو و عید پاک، به شدت افزایش می یابد. در یونان هزینه ی یک وعده غذای معمولی همراه با نوشیدنی برای هر نفر حدود 12 تا 20 یورو است. البته در میان هتل ها و استراحتگاههای پیشرفته با منوی “بین المللی” که قیمت بالایی هم دارند، می توانید رستوران های مناسب و معقولی پیدا کنید که اکثرا محلی ها در آن غذا می خورند.

معرفی کشور زیبای یونان
معرفی کشور زیبای یونان

امنیت در تور یونان

یونان با داشتن کمترین میزان جرم و جنایت، یکی از امن ترین کشورهای اروپاست. مردم یونان هم به صادق بودن مشهورند. اغلب اوقات اگر کیف دستی یا کیف پول خود را در کافه جا بگذارید، اگر دنبال کیف تان بروید، به احتمال زیاد آن را پیدا می کنید. در یونان اگر نیاز شد که به اداره ی پلیس بروید، سعی کنید همیشه به پلیس گردشگری مراجعه کنید چون آنها می توانند انگلیسی صحبت کنند و متخصص رفع مشکلات پلیسی گردشگران هستند.

در یونان لازم است کارت شناسایی به همراه پاسپورت یا گواهی نامه ی رانندگی معتبر با خود داشته باشید. برهنگی در ساحل، چادر زدن در مکان های غیر مجاز و حالات مستی در ملا عام به ترتیب متداول ترین جرم هایی است که گردشگران در یونان مرتکب می شوند. در یونان همچنین عکس گرفتن در نقاط ممنوعه مثل فرودگاهها جرم محسوب می شود.

بهترین زمان برای سفر به یونان از نظر آب و هوا

یونان آب و هوای خوبی دارد. بهترین زمان سفر به یونان و دیدن تمام شهرهای آن، فصل تابستان و از اواسط جولای تا اواخر آگوست (تیر تا شهریور) است که دمای هوا رو به افزایش است؛ البته به خاطر اینکه همه دوست دارند در این زمان به یونان سفر کنند، همه جا شلوغ است. برای رفتن به جزایر یونان بهترین زمان ماه های جون تا سپتامبر (خرداد تا مهر) است. در طول این ماهها سواحل شمالی یونان مخصوصا شبه جزیره ی هالکی هایکی و جزایر ساموتراکی و تاتوس از نو زنده می شوند. در اکتبر (اواسط مهر تا اواسط آبان) هوا مخصوصا در غرب یونان یا در مناطق کوهستانی اغلب طوفانی ست اما درجزیره  آیوس دیمتروس (بخش شمالی یونان)، یک تابستان کوچک خواهیم داشت و هوا بسیار مطبوع و لذت بخش خواهد بود. پاییز یونان هم زیباست؛ خورشید ملایم تر می تابد، دریا اغلب خوش رایحه تر از هواست و رنگ ها هم لطیف تر هستند.

بهترین زمان برای سفر به یونان از نظر قیمت

در یونان سه فصل مختلف وجود دارد که روی قیمت های سفر تاثیر می گذارد: از ماه اکتبر تا آوریل (اواسط مهر تا اوایل اردیبهشت) قیمت ها پایین هستند، از ماه می تا جون و سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط تیر و اوایل مهر) قیمت ها متوسط اند و ماه های جولای و آگوست (اواسط تیر تا آخر شهریور) قیمت ها بالا می باشند. در عید پاک هم احتمالا قیمت ها هنوز بالا هستند. بنابراین بهترین فصل سفر به یونان از نظر قیمت، فصل پاییز و زمستان می باشد.

greece
greece

برق یونان

ولتاژ برق در کشور یونان 220 ولت است. در یونان از دوشاخه های استاندارد اروپا استفاده می شود؛ آداپتور مناسب وسایل خود را حتما از قبل تهیه کنید چون در یونان آداپتور به سختی پیدا می شود. اتوهای مسافرتی و سشوارهایی که با خود می آورید باید از مدل های مجاز در یونان یعنی 6-5 یا 5/7 آمپر باشند؛ مگر اینکه ولتاژ دوگانه داشته باشند. لوازمی هم که ساخت آمریکای شمالی هستند هم نیاز به مبدل و آداپتور دوشاخه دارند که دومی براحتی در یونان پیدا می شود.

ورودی اماکن تاریخی و موزه ها در تور یونان

در تمام مکان های مهم تاریخی یونان و موزه ها از شما ورودی به مبلغ 2 تا 10 یورو دریافت می شود. میانگین ورودی در یونان 3 یورو است. بازدید از تمام مکان های دولتی یکشنبه ها و تعطیلات عمومی نوامبر تا مارس مجانی است.

شرایط ورود به یونان

تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود به یونان فقط به یک پاسپورت معتبر نیاز دارند. اتباع آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، کانادا و اکثر کشورهای غیر عضو می توانند به عنوان توریست 90 روز (در مجموع) در طی یک دوره ی شش ماهه در یونان اقامت داشته باشند. مسافرانی از ملیت های دیگر اگر کشور تابعه شان عضو پیمان شنگن نباشد با هواپیما یا کشتی نمی توانند از بنادر یونان وارد این کشور شوند. پاسپورت شما هم باید تا سه ماه بعد از تاریخ ورود تان به یونان اعتبار داشته باشد.

به توریست هایی که اهل کشورهای غیر اتحادیه ی اروپا هستند (مانند ایران)، ویزای توریستی داده می شود. با ویزای توریستی شما نه تنها یونان بلکه کل کشورهای عضو پیمان شینگن را باید ظرف حداکثر 90 روز ترک کنید. اگر اقامت تان بیشتر از مدت مجاز طول بکشد، مجبور به ترک کشور بعد از پرداخت جریمه ای هنگفت خواهید شد و احتمالا در یک دوره ی زمانی از ورود دوباره شما به یونان جلوگیری خواهد شد. اقامت بیش از مدت تعیین شده در یونان به هیچ وجه جایز نیست مگر اینکه با تایید پزشک مورد اعتماد در بیمارستان بستری شوید. ادارات مهاجرت یونان درباره ی این موضوع بسیار پیگیر هستند و بی نهایت تاکید دارند.

معرفی کشور زیبای یونان
معرفی کشور زیبای یونان

اینترنت در تور یونان

نرخ استفاده از اینترنت در کافی نت های یونان ساعتی 2 تا 4 یورو است. در یونان در هر شهر یا اقامتگاههای مهم، حداقل یک کافی نت وجود دارد. اکثر هتل ها و تعداد زیادی از کافه ها وای فای مجانی در اختیار مشتریان خود می گذارند.

زندگی در یونان

تبعه ی کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا می توانند در هر کدام از دیگر کشور های عضو، ساکن شوند. اما برای اطمینان از اینکه مشکلی پیش نمی آید، بعد از سه ماه اقامت در یونان باید یک گواهی ثبت شده بگیرید. اجازه اقامت یا کار برای ملیت های غیر اتحادیه اروپا را می توان تنها با دادن درخواست به سفارت یونان بدست آورد. اگر با یک یونانی ازدواج کنید، در یونان به دنیا آمده یا اقامت دائم یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشید، شانس شما برای گرفتن اقامت یونان بیشتر خواهد بود.

برای کار کردن در یونان، ملیت های غیر اتحادیه اروپا، کسانی که از نژاد یونانی هستند و بومیان انگلیسی زبان شانس خیلی بیشتری از سایرین برای گرفتن اقامت یونان دارند. تدریس انگلیسی در یک مدرسه زبان خصوصی هنوز هم شغلی با درآمد خوب در یونان محسوب می شود اما امروزه بدون داشتن مدرک تافل بدست اوردن این شغل هم تقریبا غیر ممکن است. بسیاری از افراد در یونان می توانند مشاغل مرتبط با گردشگری داشته باشند مخصوصا در جزایری که پر از توریست خارجی است.

ماههای آوریل و می بهترین زمان برای بدست آوردن چنین مشاغلی می باشد. تمام چیزی که به آن برای پیدا کردن شغل های مرتبط با گردشگری نیاز دارید، داشتن ملیت یکی از اعضای اتحادیه اروپا و دانستن یک زبان مناسب است. اگر زبان یونانی بلد باشید یک نکته بسیار مثبت محسوب می شود. در رستوران ها و کافه ها پیدا کردن شغل برای زنان خیلی راحت تر از مردان است. از گزینه های دیگر پیدا کردن شغل در یونان، تدریس در مدرسه ی موج سواری یا غواصی است.

واحد پول یونان

واحد پول یونان یورو می باشد. اسکناس های یورو در یونان 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورو و سکه ها 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنتی و یک و 2 یورویی هستند. اسکناس های جعلی 100 و 200 یورویی در یونان زیاد پیدا می شود. بهترین راه تشخیص واقعی یا جعلی بودن یک اسکناس دیدن همه جای آن با چشم غیر مسلح می باشد. در همه اسکناس های اصل یک نوار هولوگرام (یا اگر بیشتر از 50 یورو باشند یک وصله در یک انتهای آن) و در انتهای دیگر این اسکناس ها یک چاپ سایه دار وجود دارد. به علاوه ی اینکه یک نخ امنیتی هم در وسط اسکناس واقعی گذاشته شده است.

greece
greece

ساعات کاری و تعطیلات رسمی یونان

ساعت کاری یونان در ادارات مختلف با هم فرق دارد و متغیر است. اکثر فروشگاهها 8:30 الی 9 صبح باز شده و 2 تا 2:30 برای استراحتی طولانی بسته می شوند. اکثر مکان ها به جز بانک ها مجددا در حدود 5:30 الی 6 بعد از ظهر به مدت 3 ساعت یا بیشتر باز می شوند. در روزهای 3 شنبه، 5 شنبه و جمعه مناطق توریستی با جدول زمانی شمال اروپا هماهنگ هستند. سوپر مارکت ها، آژانس های مسافرتی و همینطور اکثر مکان های باستان شناسی و موزه ها در طول روز کلا باز هستند. اگر درگیر کاغذ بازی اداری در یونان شدید به خاطر داشته باشید که نمی توانید روی ساعت کاری آنها حساب کنید مگر اینکه روز دوشنبه تا جمعه بین ساعت 9:30 صبح تا 1 بعد اظهر باشد.

اپراتورهای تلفن در یونان

3 شبکه ی تلفن همراه در یونان وجود دارد: وودافون- پانافون، کوزموت و کیو تله کام. پوشش دهی تلفن همراه در همه جای یونان خوب است؛ البته چند نقطه کور در کوهها وجود دارد. اگر قرار است در یونان بیشتر از یک هفته بمانید بهتر است سیم کارتی به قیمت 15 تا 20 یورو از یکی از فروشگاههای تلفن همراه بخرید. هزینه ی رومینگ در داخل اروپا هر دقیقه حدود 0.5 یورو و برای زنگ هایی که به شما می شود، حدود 0.62 یورو است. کارت های تلفن مخصوص خطوط زمینی و تلفن های عمومی که توسط OTE اداره می شوند را هم با مبلغ اولیه ی 4 یورو می توانید از کیوسک ها و روزنامه فروشی ها تهیه کنید. اگر تلفن های بین المللی تان زیاد است، توصیه ما به شما این است که حتما کارت تلفن بخرید. از این کارت تلفن ها می توانید در کیوسک ها با وارد کردن یک کد 12 رقمی براحتی استفاده کنید. از تلفن کردن مستقیم از اتاق خود در هتل به علت زیاد شدن هزینه ها خودداری کنید.

عکس گرفتن در تور یونان

در یونان به غیر از جاهایی که تابلوی عکس گرفتن ممنوع نصب شده، عکس گرفتن از مناظر زیبایی که می بینید مانعی ندارد. در بعضی از کلیسا، موزه ها و مکان های باستان شناسی علیرغم نصب تابلوی عکاسی ممنوع، عکاسان حرفه ای می توانند با  گرفتن مجوز، عکاسی کنند. در فرودگاه و تاسسیات نظامی عکاسی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

زمان استاندارد یونان

زمان استاندارد در یونان همیشه دو ساعت جلوتر از GMT است. وقت تابستانی در یونان از 2 صبح آخرین یک شنبه ی مارس شروع می شود (در تابستان ساعت یک ساعت جلو می رود) و در 2 صبح آخرین یکشنبه اکتبر به پایان می رسد. این تغییر زمانی اصلا خوب نیست چون توریست ها تعداد زیادی از برنامه های خود را از دست می دهند.

سرویس های بهداشتی در یونان

در یونان توالت های عمومی را می توانید در پارک ها و میدان ها پیدا کنید. به جز در مناطق توریستی بقیه توالت های عمومی کثیف هستند. بهتر است از توالت های کافه و رستوران ها که تمیزتر هستند، استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هیچ وقت در یونان نباید زباله را روی زمین یا کاغد توالت را در کاسه توالت بیندازید.

معرفی کشور زیبای یونان
معرفی کشور زیبای یونان

غذا و نوشیدنی در یونان

در یونان مجموعه غذا خوری و رستوران های زیادی وجود دارند که غذاهای بین المللی سرو می کنند. اما توریست ها اغلب ترجیح می دهند به موزاکایا یا کالاماری بروند. رستوران های یونانی غذاهای دریایی و آبدار در کنار روغن زیتون سرو می کنند و در واقع زیتون و روغن زیتون جز جدا نشدنی تمام منوها در یونان است. علیرغم دستمزدهای نسبتا پایین در یونان، اکثر یونانی ها حداقل هفته ای یک بار با خانواده یا دوستان خود به رستوران می روند. جو حاکم بر رستوران های یونان همیشه آرام و غیر رسمی است. تعداد نادری از رستوران ها در قسمت های شیک تر آتن و تعدادی از هتل های مهم قرار دارند. نوشیدنی در یونان از گذشته تا امروز همراه با غذا سرو می شود. در یونان تعداد زیادی کافه هم وجود دارد.

greece
greece

دفاتر گردشگری در یونان

سازمان ملی گردشگری یونان در پایتخت های مهم اروپا همینطور شهرهای مهم آمریکای شمالی و استرالیا دارای دفاتری (بنام EOT) است. در یونان می توانید دفاتر رسمی EOT را در همه جا پیدا کنید. اما در شهرها و جزایر بزرگتر می توانید برنامه های هفتگی رفت و آمد کشتی ها را به داخل جزایر پیدا کنید که به ندرت کاملا صحیح اند؛ اما به عنوان یک راهنما مفیدند. کارکنان EOT ساعت خروج اتوبوس و قطار از ایستگاه و همینطور ساعت معمول کاری مکان های محلی و موزه ها را به شما می گویند. در جایی که دفتر EOT وجود ندارد می توانید اطلاعات را از دفاتر گردشگری که توسط شهرداری ها اداره می شوند، پیدا کنید. این دفاتر می توانند بهتر از شعب EOT عمل کنند. در غیاب یکی از آنها می توانید به پلیس گردشگری مراجعه نمایید. پلیس گردشگری شما را از لیست اتاق های مجاز مطلع می کند. تاکسی ها هم می توانند شما را دقیقا به جایی که می خواهید ببرند.

سفر به یونان همراه با کودکان

در یونان بچه ها را خیلی دوست دارند و در واقع یونانی ها بچه ها را می پرستند. بنابراین برای سفر با بچه ها به یونان هیچ مشکلی وجود ندارد. در یونان برای غذا خوردن در رستوران ها یا سایر جاها بچه ها را از والدین جدا نمی کنند. در رستوران ها با بچه ها مثل بزرگترها با احترام رفتار می شود. در بیرون تعدادی از هتل ها امکاناتی برای بچه ها تعبیه شده است. با وجود این، سرگرمی ها و تفریح کودکانه در یونان خیلی کم است (جایی مثل دنیای دیزنی در پاریس را نمی توانید در یونان پیدا کنید). پارک های آبی یونان از مکان های توریستی مورد توجه در یونان است که برای تفریح و سرگرمی کودکان هم بسیار مناسب اند. در هتل های لوکس یونان نیز مکان نشستن مخصوص برای کودکان وجود دارد. همه امکاناتی که در خانه برای بچه ها مهیاست در این نوع از هتل ها، برای بچه ها هم فراهم شده است. اغلب شرکت های کشتیرانی داخلی و خطوط هوایی برای کودکان تخفیف های خوبی در نظر گرفته است که بستگی به سنشان از 50 تا 100 درصد می باشد.

معرفی کشور زیبای یونان
معرفی کشور زیبای یونان

جاذبه های تور یونان

در سفر به یونان از کدام مکان های بازدید کنیم؟

آتن به عنوان پایتخت کشور یونان و شهری که همه یونان را با آن می شناسند، اولین جایی است که باید از آن دیدن کنید. بیش از یک سوم جمعیت یونان در شهر آتن زندگی می کنند. یونانی ها به شوخی به آتن لقب بزرگترین “روستای” کشور یونان را داده اند. آتن جدای ازداشتن دژ معروف آکروپلیس، یک کلان شهر با فرهنگ های مختلف و موزه ها و کنسرت ها، فروشگاهها و رستوران های خوب و موجه و کافه های هیجان انگیز به علاوه زیر ساخت های عالی در زمینه ی حمل و نقل می باشد. تسالونیکی یا متروپلیس شمالی یک مکان زنده و فوق العاده با رستوران ها و تفریحات شبانه هماهنگ با یونان است. بناهای تاریخی از دوره بیزانس را هم می توانید در تسالونیکی به جبران نداشتن نمونه های باستانی ببینید و از تفریحات و سرگرمی هایی که ساکنین تسالونیکی مهیا کرده اند، لذت ببرید.

علاوه بر آتن و تسالونیکی می توانید در یونان از ویرانه های کلاسیکی که به بهترین نحو نگهداری شده اند مثل قرنتس؛ المپیا و دلفی؛ کلیساهای دوره بیزانس با نقاشی های آبرنگ اش و صومعه های واقع در کوه آتوس، مترورا، اوسیوس لوکاس، کاستوریا و مایسترا، دیدن کنید یا شهرهای مستحکم مونموواسیا، ناپلیو و میتونی را ببینید. همچنین می توانید معماری متمایز زاگوری و مانی را مشاهده نمایید و از دیدن سواحل طولانی شنی پیلوپونز و شبه جزیره پیلون لذت ببرید. کوههای یونان یکی از بهترین و بکر ترین کوهها برای کوهپیمایی، قایق سواری و اسکی در اروپاست.

علاوه بر این موارد، بهترین راهکار برای کسانی که اولین بار است به یونان سفر می کنند، ابتدا رفتن به جزیره های نزدیک مثل جزیره کرت، دودکانیز، سیکلادس و جزایر واقع در شمال شرق دریای اژه است که به خوبی به هم وصل شده اند. در حالیکه اسپورادس، آرگو- ساروبیک و گروه لونیان را به تنهایی بهتر می توانید ببینید. اگر وقت و بودجه کمی دارید بهترین جا برای بازدید در یونان، خلیج آرگوسارونیک است. یک جای متفاوتی که پیشنهاد می گردد حتما در یونان از آن دیدن کنید، جزیره اسکیروس است که بکرترین جزیره در میان جزایر اسپورادس بوده و به دلیل نزدیکی به شهرهای آتن و تسالونیکی، انتخاب خوبی برای یک سفر و گشت و گذار چند ساعته خواهد بود. در میان کیلاکیدس هم یک جزیره آتشفشانی به نام سانتورینی و جزیره میکونوس قرار گرفته است. میکونوس یک شهر بندری زیبا و از جاذبه های اصلی یونان است که حتما باید آن را ببینید. از دیگر نقاط دیدنی در یونان می توان به ناکسوس کوهستانی، آمورگوس با صخره های زیبا یا سیفونوس که یک زندگی مستقل دارد و از راه گردشگری تامین می شود، اشاره کرد. در سفر به یونان همچنین بازدید از کنوسوس و موزه باستان شناسی آن در ایراکلیون Iraklion را از دست ندهید. دریونان می توانید از شهر پرغرور و مایه افتخار هانیا که تا ساحل جنوب غربی بکری امتداد یافته که به وسیله تنگه سامره قابل دسترسی است، دیدن کنید. از دیگر شهرهای دیدنی یونان، شهر قدیمی رودز است که پایتخت دودکان است.

انواع هتل ها و اقامتگاه ها در تور یونان

پلیس توریست یا گردشگری یونان برای درجه بندی هتل ها بندهایی را در نظر گرفته که از درجه L یا لوکس شروع و سپس به A و E می رسد که کمتر با آنها مواجه می شوید. همه هتل ها به جز هتل های درجه یک قیمت مصوب دارند. این سیستم قدیمی طبقه بندی هتل ها در یونان به آرامی با سیستم که به هتل ها ستاره می دهد در حال جایگزین شدن می باشد. مثلا L با این سیستم جدید یک هتل 5 ستاره است و E اصلا ستاره ای ندارد. در یونان هتل های درجهD  زیادی وجود دارد که در واقع هوشمند تر و راحت تر از هتل های درجه C هستند. هتل های درجهC  و پایین تر از C فقط ابتدایی ترین امکانات به همراه صبحانه را ارائه می کنند. البته خوردن صبحانه در هتل از گزینه های انتخابی است که می توانید آن را انتخاب نکنید. هزینه خوردن صبحانه در هنگام تسویه حساب به صورتحساب شما اضافه می شود. هتل های درجه B و بالاتر معمولا صبحانه را به صورت بوفه سرو می کنند که شامل پنیر، گوشت های سرد، تخم مرغ و غلات است.

هتل های شهری در یونان اغلب تمایل دارند در طول سال نرخ ثابتی داشته باشند. در جاهای دیگری که دارای توریست داخلی قابل توجه هستند مثل جزایر ناپلیو و پلیون یا آرگوسارونیک، هزینه ها در آخر هفته ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بسیاری از جاهای کوچکی که اتاق کرایه می دهند از اکتبر تا آوریل کار را تعطیل می کنند. بنابراین در زمستان باید درهتل های شهرها یا بنادر یونان اقامت نمایید. در جزایر کوچکتر به احتمال زیاد فقط یک هتل و تاورنا (رستوران یا کافه کوچک) وجود دارد که در تمام طول سال باز هستند.

introduction-of-greece-country(4)
introduction-of-greece-country(4)



introduction-of-greece-country(3)
introduction-of-greece-country(3)



06-17-HAL3-GREEK-FEST-JH Members of the Senior Dancers perform at the Greek Fest on Sunday. The warm weather on the weekend brought out record numbers to the annual festival of Greek culture and food. (Jeff Harper/Metro)
06-17-HAL3-GREEK-FEST-JH Members of the Senior Dancers perform at the Greek Fest on Sunday. The warm weather on the weekend brought out record numbers to the annual festival of Greek culture and food. (Jeff Harper/Metro)



برای دیدن جاذبه های گردشگری یونان روی لینک زیر کلیک کنید

جاذبه های گردشگری یونان
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی کشور زیبای یونان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی کشور زیبای یونان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.