زمان مطالعه: 1 دقیقه
کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ تورنمنتی با قدمت 116 ساله

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ تورنمنتی با قدمت 116 ساله

با توجه به افتخارات و قدمت کشورمان در کشتی آزاد، شاید تصور کنید که کشتی آزاد در سراسر جهان، قدمت بیشتری دارد.

کشتی آزاد یا فرنگی، کدام یک قدیمی تر هستند؟
با توجه به افتخارات و قدمت کشورمان در کشتی آزاد، شاید تصور کنید که کشتی آزاد در سراسر جهان، قدمت بیشتری دارد. اما این طور نیست.سال 1904، سالی بود که مسابقات جهانی کشتی از 23 تا 26 می در امپراتوری اتریش- مجارستان آغاز شد. تنها 24 ورزشکار در آن رقابتها شرکت داشتند. نفراتی از اتریش، مجارستان، دانمارک، آلمان و بوهمیا که 19 نفر آنها اتریشی بودند. مسابقات فقط دو وزن داشت؛ زیر 75 کیلو و بیشتر از 75 کیلو. به این ترتیب ممکن بود یک ورزشکار 80 کیلویی با یک کشتی گیر 130 کیلویی مسابقه بدهد.کشتی فرنگیدر آن رقابتها« سوِرین آلکویست» از دانمارک و رودولف آرنولد از تریش- مجارستان قهرمان شدند و نام خود را در تاریخ بازیها ماندگار کردند.مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، بعد از آن به شکلی تقریبا منظم برگزار شد البته با وقفه ای هفت ساله از 1913 تا 1920 که به دلیل جنگ جهانی اول اتفاق افتاد.تا آن زمان تمام رقابتهای کشتی فرنگی در اتریش، آلمان و فنلاند برگزار شده بود. کشتی در همه دنیا با نام یونانی- رومی( Greco-Roman) نامیده می شود. زیرا قوانین آن، از آثار به جا مانده از دوران یونان و روم باستان گرفته شده و کشتی هایی که قرن ها قبل در این سرزمین ها برگزار می شد.

کشتی فرنگی قهرمانی جهان از سال 1922 تا 1950 تعطیل شد. اما بعد از آن، همیشه به شکلی منظم انجام شد. از 1950 تا 1991 در 26 دوره این رقابتها، تیم شوروی سابق 24 بار قهرمان شد و بعد از آن هم نوبت به 5 قهرمانی پیاپی روسیه در این رقابتها رسید.از سال 2005 بود که مسابقات کشتی آزاد، کشتی فرنگی و کشتی زنان همه به صورت متمرکز و سالانه در کشوری واحد برگزار شد و در 12 دوره اخیر این رقابتها، باز هم روسیه با 7 قهرمانی، برترین تیم جهان بوده است.سهم ایران هم در کشتی فرنگی قهرمانی جهان، یک قهرمانی بوده است. عنوانی که سال 2013 در بوداپست مجارستان به دست آمد. باید دید مسابقات امسال در بلگراد صربستان، چه سرنوشتی خواهد داشت و کشوری می تواند روسها را بعد از چهار قهرمانی پیاپی، از قله کشتی فرنگی جهان، پایین بکشد یا خیر؟!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ تورنمنتی با قدمت 116 ساله» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ تورنمنتی با قدمت 116 ساله فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.