زمان مطالعه: 5 دقیقه
دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا

دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا

گرانادا شهری است که از تاریخچه‌ غنی و معماری با‌شکوهی برخوردار است. قدمت این آثار بی نظیر معماری به هزاران...

دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا
دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا

گرانادا شهری است که از تاریخچه‌ غنی و معماری با‌شکوهی برخوردار است. قدمت این آثار بی نظیر معماری به هزاران سال قبل و دوران رومیان و مسلمانان اسپانیا باز می گردد. برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های گرانادا و اطلاع از میانگین هزینه های سفر به این شهر زیبا، با آسمونی همراه باشید.

این شهر به شدت تحت تاثیر فرهنگ موروها است و هر جای این شهر که پا بگذارید غذاهای سنتی و آثار به‌جا‌مانده از آنها را خواهید دید. می توانید از کاخ الحمراء دیدن کنید و در اطراف شهر دوچرخه‌سواری کنید و چشم‌اندازهای جاده‌های زیبای شهر را نظاره کنید.

موزه‌ها، بناهای تاریخی و مجسمه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست و به خصوص برای کسانی که می‌خواهند سفری کم‌هزینه داشته باشند، گزینه‌های مناسبی هستند. این شهر یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است. کمتر شهری در اسپانیا پیدا می‌شود که دارای این تنوع فرهنگی باشد.

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

در این شهر، هاستل‌ها بسیار ارزان‌قیمت هستند. اقامت در یکی از آنها شبی 13 تا 20 یورو هزینه دارد. اتاق‌های خصوصی دوتخته در حدود 30 تا 50 یورو قیمت دارند.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان، از شبی 35 تا 70 یورو برای اتاق‌های دو‌نفره شروع می‌شود.

granada
granada
میانگین هزینه‌ی خورد و خوراک

با پرداخت 6 تا 13 یورو می‌توانید یک وعده غذای ارزان یا تاپاس (نوعی غذای حاضری اسپانیایی) سفارش دهید. اگر نوشیدنی نیز سفارش دهید، باید در حدود 18 یورو بابت هر وعده بپردازید.

یک وعده غذا در یک رستوران خوب در حدود 24 یورو هزینه خواهد داشت. فست‌فودهای ارزان مثل McDonalds و Maoz در حدود 6 یورو قیمت دارند. اگر می‌خواهید خودتان غذا تهیه کنید، هزینه‌ی خرید مواد خوراکی برای یک هفته در حدود 36 یورو می‌شود.

هزینه‌های حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی در شهر

برای هر مسیر اتوبوس باید در حدود 1.20 یورو بپردازید و در محدوده‌ی شهر می‌توانید با اتوبوس به همه‌ی نقاط شهر سر بزنید. همچنین می‌توانید کارت‌بلیط‌های اتوبوس به قیمت‌های 5، 10 یا 20 یورو نیز تهیه کنید. این کارت‌ها هزینه‌های شما را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

غذای ارزان بخورید

بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در صورتی که به همراه غذای خود نوشیدنی هم سفارش بدهید، تاپاس رایگان نیز به همراه غذا سرو می‌کنند.

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر زیبای گرانادا

دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا
دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا
کاخ الحمراء

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری گرانادا، کاخ الحمراء است. قدمت این کاخ و قلعه به دودمان نصریان، آخرین دودمان مسلمان عرب در اسپانیا باز می‌گردد. معماری اسلامی این کاخ و آثار هنری به‌جا‌مانده از آن دوران، بسیار دیدنی و باشکوه است. معماری موروها بسیار زیبا و قابل‌توجه است و از این قلعه، چشم‌اندازهای بی‌نظیری از شهر، قابل رویت خواهد بود. برای بازدید از این کاخ باید زودتر در محل حاضر شوید و بلیط تهیه کنید چرا که تعداد بلیط‌ها محدود است. به علاوه می‌توانید در باغ‌های اطراف نیز گشتی بزنید.

دوچرخه سواری در گرانادا

یکی از بهترین روش‌ها برای دور زدن و گشت‌و‌گذار در شهر گرانادا و دیدن زیبایی‌های آن، دوچرخه‌سواری است؛ فرقی نمی‌کند که تنها دوچرخه‌سواری کنید یا در یک گروه و به اتفاق گردشگران دیگر. دوچرخه‌سواری از گرانادا تا سویا نیز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود که البته می‌توانید برای این کار از تورهایی به همراه راهنما استفاده کنید. این مسیر که ترکیبی از زمین‌های تخت و تپه‌های کوتاه است، سفری فوق‌العاده را برای شما رقم می‌زند و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد.

از میدان Mirador de San Nicolas بازدید کنید

این میدان، چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری از کاخ الحمراء را در مقابل دیدگان شما به تصویر می‌کشد. دیدن منظره‌ی غروب آفتاب از این نقطه، خالی از لطف نیست.

granada
granada
رشته‌کوه Sierra Nevada را ببینید

می توانید از تورهای بازدید از سیرانوادا ((Sierra Nevada به همراه راهنما که شما را به بلندترین رشته‌کوه اروپا می‌برند، استفاده کنید. این رشته‌کوه فاصله‌ی چندانی با شهر ندارد و برای یک سفر یک‌روزه، ایده‌آل است. اما بد نیست چند روزی را برای بازدید از این منطقه‌ی دیدنی وقت بگذارید.

از عمارت‌های با‌شکوه Casa del Chapiz دیدن کنید

این دو عمارت زیبا که قدمت آنها به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد، با هم یک بنای تاریخی دیدنی را تشکیل می‌دهند. در حیاط این مجموعه، نگارخانه‌های متعددی وجود دارد که ارزش وقت گذاشتن و بازدید دارند.

در حمام‌های مدرن و به سبک حمام‌های قدیمی عربی، تنی به آب بزنید

حمام‌های مدرن

این اسپاهای مدرن در حقیقت، تزیینات و فضای حمام‌های قدیمی گرانادا را که متعلق به موروها بوده، بازسازی کرده‌اند. بد نیست برای کمی استراحت به این حمام‌ها سری بزنید و از فضای سنتی آنها لذت ببرید. برخی از بهترین حمام‌های اسپانیا در گرانادا واقع شده‌اند.

دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا
دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا
کلیسای جامع گرانادا

فضای داخلی و شگفت‌انگیز کلیسای جامع گرانادا که با رنگ‌های سفید و طلایی تزیین شده‌است، بازتابی از قدرت تاریخی و ثروت امپراتوری اسپانیا است. این کلیسا در دوره‌ی ملکه ایزابل در قرن شانزدهم ساخته شده و نمونه‌ی زیبایی از سبک رنسانس اسپانیایی است.

از حمام باستانی Banuelo دیدن کنید

بعد از اینکه از حمام‌های مدرن استفاده کردید، بد نیست سری هم به بقایای حمام‌های تاریخی عربی بزنید. این حمام در مرکز کاخ الحمراء واقع شده و در واقع بخشی از قسمت‌های خصوصی کاخ بوده‌است. بازدید از بقایای این حمام که قدمت آن به قرن یازدهم باز می‌گردد، رایگان است.

از منطقه‌ی البیازین (Albaicin) بازدید کنید

این منطقه یکی از محله‌های تاریخی عرب در شهر گرانادا است. قدم زدن در خیابان‌های باریک و پرپیچ‌و‌خم و دیدن معماری‌های منحصر‌به‌فرد این محله، تجربه‌ی جالبی خواهد بود. با بازدید از این محله احساس می‌کنید که به شهر دیگری قدم گذاشته‌اید.

از یک نمایش فلامنکو دیدن کنید

حتی اگر علاقه‌ای به دیدن رقص ندارید، دیدن یک نمایش رقص فلامنکو تجربه‌ی فرهنگی جالبی برایتان خواهد بود. البته این نمایش‌ها معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند و چندان ارزان نیستند. اما دیدن یکی از رقص‌های سنتی و مهم این شهر که ریشه در منطقه‌ی اندلس دارد، ارزش هزینه کردن خواهد داشت.

از چشم‌انداز Paseo de los Tristes لذت ببرید

این مسیر که به معنی "محل عبور عزاداران" است در کنار رود Darro واقع شده و از پل Chirimias شروع می‌شود. در این قسمت از شهر، چشم‌انداز زیبایی از کاخ الحمراء در مقابل دیدگان شما خود نمایی می‌کند. دلیل نامگذاری این مسیر این است که در گذشته برای برپایی مراسم تشییع جنازه استفاده می‌شده و عزاداران از آن عبور می‌کردند.

granada
granada
غذای سنتی تاپاس (tapas) را امتحان کنید

تاپاس

این غذا جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ این شهر دارد. تاپاس یکی از جنبه‌های اساسی زندگی اسپانیایی است و در واقع چیزی فراتر از خوردن یک وعده غذای ساده در بیرون از منزل است. در حقیقت، این یک تجربه‌ی اجتماعی منحصر‌به‌فرد است. پس به یک کافه یا رستوران سر بزنید، نوشیدنی و تاپاس سفارش دهید و از بودن در جمع دوستان و اهالی شهر لذت ببرید.

از صومعه‌ی سن جرونیمو (San Jerónimo) بازدید کنید

بازدید از این صومعه‌ی مربوط به قرن شانزدهم نیز جالب‌ توجه خواهد بود. این بنا، با شیشه‌های رنگی زیبایی تزیین شده‌ است اما زیباترین قسمت آن، نقاشی‌های زیبا و با جزییات نمای داخلی این بنا است. این صومعه هم‌اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه‌ی ورودی آن در حدود 3.50 یورو است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدنی های شهر گرانادا اسپانیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.