زمان مطالعه: 3 دقیقه
معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان یکی از دانشگاه های دولتی ایران دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی...

معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان
معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان



معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان یکی از دانشگاه های دولتی ایران

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان یکی از دانشگاه های دولتی ایران است. دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان مانند دیگر دانشگاه های دولتی دارای تاریخچه است. تاریخچه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان شامل زمان تشکیل و وظایف و فعالیت ها و اهداف دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان می باشد. اگر می خواهید در مورد دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که به معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان و تاریخچه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان و آدرس سایت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان می پردازیم.

تاریخچه دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در انتهای بزرگراه هفت باغ علوی در محدوده‌ای به وسعت 2500 هکتار و در فاصله 27 کیلومتری کرمان در جوار شهر تاریخی ماهان قراردارد. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سه دانشکده علوم و فناوری‌های نوین، دانشکده مهندسی عمران و نقشه برداری و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر در زمینه آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌نماید.

بخش اعظم فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی انجام می‌شود این پژوهشگاه دارای چهار پژوهشکده علوم محیطی، فوتونیک، مواد، انرژی و گروه پژوهشی فناوری اطلاعات می‌باشد. این پژوهشکده‌ها در زمینه‌های پژوهشی و آموزشی از جمله اجرای طرح‌های تحقیقاتی، بنیادی و کاربردی، ارتباط علمی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی داخل و خارج از کشور و برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و پذیرش دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت دارند. فعالیت‌های فناوری دانشگاه به منظور تبدیل ایده و علم به ثروت در پارک علم و فناوری انجام می‌پذیرد.

پتانسیل‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات نیاز به ایجاد مراکز علمی و آموزشی که در سطح پیشرفته فعالیت نمایند اجتناب ناپذیر می‌نماید، طراحی پردیس دانش ماهان برای وجود مراکز پژوهشی و فناوری دانشگاهی فرصت مغتنمی بود که دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی در این پردیس تأسیس گردد. در نیمه دوم سال 1386 با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موافقت تأسیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان در فضای پردیس دانش ماهان صادر گردید. در سال 1386 توسط استاندار وقت و جمعی از مسئولین استان کلنگ احداث دانشگاه در اراضی پردیس به زمین زده شد. موافقت با فعالیت سه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی عمران و نقشه برداری، علوم و فناوری نوین با گروه‌های آموزشی مهندسی عمران، نقشه برداری، مهندسی آب، مهندسی زلزله، نانو فناوری، مهندسی فوتونیک، مهندسی انرژی‌های نو، مهندسی معدن، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی ژئوماتیک، مهندسی اقلیم شناسی باعث شد که در سال تحصیلی88-87 اولین گروه دانشجویان رشته‌های مهندسی عمران گرایش‌های مکانیک خاک و پی، مهندسی آب و سازه، مهندسی برق گرایش‌های الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات رشته فوتونیک و مهندسی کشاورزی گرایش بیوتکنولوژی کشاورزی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند.

کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

به منظور استفاده محققین و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از جدیدترین کتاب‌ها، مراجع و مقالات علمی، کتابخانه‌ای با امکانات به روز در دانشگاه در نظر گرفته شده‌است این کتابخانه شامل بیش از 17000 جلد کتاب شامل 14000 کتاب لاتین و بقیه فارسی و 1000 جلد پایان‌نامه و گزارش طرح و نزدیک به 700 حلقه CD می‌باشد مجموعه کتابخانه تحت وب بوده و از طریق سایت اینترنتی دانشگاه قابلیت جستجو رزرو را دارا است.

پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

پارک علم و فناوری استان کرمان در راستای برنامه‌های توسعه‌ای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب مأموریتهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و ارتقای سطح فناوری در منطقه شکل گرفته‌است. وجود ظرفیت‌های منطقه‌ای فراوان در استان به ویژه منابع طبیعی سرشار و اقلیم چهارفصل آن، پتانسیل بالای صنعتی، معدنی و کشاورزی و برخورداری از منابع انسانی متخصص در سایهٔ دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، پارک علم و فناوری استان کرمان را به عنوان اولین پارک علم و فناوری منطقه جنوب شرق کشور دارای جایگاه و اعتبار ویژه‌ای کرده‌است. توجه به موضوع ایجاد پارک علم وفناوری در اساسنامه پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی به عنوان سازمان مؤسس ضمن تقویت جایگاه قانونی پارک، گواه اهتمام و نگاه توسعه‌ای و آینده نگر بنیان‌گذاران و مسئولین مجموعه می‌باشد.

سایت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

www.kgut.ac.ir

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.