زمان مطالعه: 2 دقیقه
گرید معمولی پلی استایرن (GPPS)

گرید معمولی پلی استایرن (GPPS)

همان طور که می دانیم پلی استایرن در 3 گرید HIPS مقاوم در برابر ضربه، GPPS معمولی و EPS انبساطی تولید میشود. پلی...

گرید معمولی پلی استایرن (GPPS)
گرید معمولی پلی استایرن (GPPS)

همان طور که می دانیم پلی استایرن در 3 گرید HIPS مقاوم در برابر ضربه، GPPS معمولی و EPS انبساطی تولید میشود. پلی استایرن معمولی یا GPPS یک پلیمر ترموپلاستیک است. اولین بار در سال 1940 پلی استایرن توسط شرکت آلمانی صنایع فاربن (Industries I.G.Farben) تولید و به عنوان عایق در صنایع الکتریکی مصرف میشد. در زمان جنگ جهانی دوم که راه ورود لاستیک طبیعی به آمریکا بسته شد، این پلیمر برای تولید لاستیک مصنوعی در آمریکا بکار گرفته شد. پس از جنگ که مجدداً ورود لاستیک طبیعی به آمریکا آغاز شد، مصرف پلی استایرن به مراتب کمتر از تولید آن بود. از این رو بازاریابی وسیعی برای مصرف پلی استایرن برای مصارف روزمره آغاز شد.

امروزه پلی استایرن یکی از معروفترین پلاستیکهایی است که در اغلب صنایع مورد نیاز بوده و مصرف میشود.از جمله مواردی که باعث توسعه کاربرد این پلیمر شدند، شفافیت، شکل پذیری و قیمت اندک آن است. که خود باعث ایجاد جایگاهی مخصوص در بین انواع پلیمر شده است. در ادامه به بررسی گرید معمولی این پلیمر می پردازیم.

 

انواع نام های گرید معمولی پلی استایرن

نام فارسی: (پلی استایرین معمولی)

نام علمی: (General Purpose Polystyrene )

نام تجاری فارسی: (جی پی پی اس)

نام تجاری انگلیسی: (GPPS)

سایر اسامی: پلی استایرن کریستال، پلیمر استایرن، اتیل بنزن همو پلیمر

انواع مواد به کار رفته در ساخت گرید معمولی پلی استایرن

استایرن

روغن معمولی

لاستیک بوتادین

ظرفیت تولید جهانی پلی استایرن در سال های گذشته، با رشد متوسط سالانه 75/5 درصد از 7/8 میلیون تن درسال 1990 به 18 میلیون تن در سال 2003 رسید. که دراین مدت به میزان بیش از 2 برابر افزایش یافت. این پلاستیک بر خلاف سایر پلاستیک ها، ویژگی بلوری نداشته و شفاف است. پلی استایرن با گرید معمولی در برابر جذب آب، مقاومت خوبی داشته و عایق حرارتی و الکتریکی بسیار خوبی است. این پلیمر با مصرف جهانی 7/14 میلیون تن حدود 9 درصد از مصرف پلیمرهای اساسی را در بر میگیرد.

 

موارد مصرف گرید معمولی

ظروف یکبار مصرف، وسایل الکتریکی، بدنه ساعت و تلویزیون و رادیو، لوازم ورزشی، اسباب بازی، عایق برودتی، بدنه یخچال و فریزر و وسایل خانگی

 

اطلاعات ایمنی در گرید معمولی

محرک چشم، در دمای معمولی بر روی پوست تاثیر ندارد. غیر سمی بوده و اثرات مضر زیست محیطی ندارد.

 

هموپلیمر GPPS سخت و شفاف بوده که دارای خصوصیت شکل پذیری عالی است. همچنین باید گفت این پلیمر در حالت اصلاح نشده شکننده است؛ در صنعت و بازار به این پلیمر، کریستال نیز گفته می شود. و بیشترین مصرف آن تولید ظروف یکبار مصرف است.

 

این بسپار به دلیل خواصی مانند: شفافیت، مقاومت در برابر جذب رطوبت، نداشتن بو و مزه، عایق الکتریسته، قیمت مناسب و نیز خاصیت قالب پذیری خوب با استقبال فراوانی روبرو شده است. به همین جهت این بسپار در ساخت وسایلی نظیر لوازم بهداشتی، ورزشی، صنایع اتومبیل سازی، لوازم خانگی، صنایع الکتریکی، کامپیوتر، پنکه، ریش تراش و… بکار میرود.

نظر خود را درباره «گرید معمولی پلی استایرن (GPPS)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گرید معمولی پلی استایرن (GPPS) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.