زمان مطالعه: 1 دقیقه
استایل گوتیک چیست ؟

استایل گوتیک چیست ؟

مد گوتیک چیست ؟ در ادامه آسمونی ببینید . استایل یا مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که توسط اعضای...
استایل گوتیک چیست ؟
استایل گوتیک چیست ؟

مد گوتیک چیست ؟ در ادامه آسمونی ببینید . استایل یا مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که توسط اعضای خرده‌ فرهنگ گوت استفاده می‌شود. تاریکی، قدیمی بودن و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های این سبک است. سبک گوتیک شامل رنگ کردن مو به رنگ های تیره یا بسیار روشن مثل سفید و نقره، موجدار کردن مو، لب‌ها و لباس‌های تیره است. در طراحی این سبک از ویژگی‌های سبک پانک، ویکتوریایی و الیزابتی بهره گرفته شده‌است.

gothic-fashion
gothic-fashion

تاریخچه مد گوتیک : پیدایش مد و استایل گوتیک به قرون 10 تا 14 میلادی بازمی‌گردد. سبک لباس پوشیدن این شاخه از مد ابتدا تحت تاثیر فرهنگ بیزانس بوده است و بسیاری هم ریشه اصلی این سبک را در آداب لباس پوشیدن در عزاداری‌های عصر ویکتوریا می‌دانند.

استایل گوتیک چیست ؟
استایل گوتیک چیست ؟

برخی محققان، مد گوتیک را به دو دوره زمانی تقسیم می‌کنند، سال‌های 1200 تا 1350 میلادی را دوره اول و سال‌های 1350 تا 1450 میلادی را دوره دوم شکل‌گیری گوتیک می‌نامند. در دوره اول برش‌ها ساده‌تر اما ظریف‌تر، لباس‌های بلند با یقه‌هایی باز و آستین‌های جذب معمول بوده است.

gothic-fashion
gothic-fashion

دوره دوم شروع استفاده از پلیسه و چین بسیار در ترکیب استایل گوتیک بوده، کمرها تنگ‌تر شده، آستین‌ها در مدل‌های متفاوت‌تری دوخته می‌شدند و استفاده از تور و گیپور هم در تزئین لباس‌های گوتیک افزایش پیدا می‌کند. از دیگر ویژگی‌های اصلی مد گوتیک در اولین دهه‌ها می‌توانیم به ردای سیاه برای مردان اشاره کنیم و کلاه‌های زنانه در اندازه‌های متفاوت و اشکالی همچون مخروطی، بوقی و قلبی که این تفاوت در اندازه و ظاهر کلاه نشان از جایگاه اجتماعی زنان آن دوران داشته است.

استایل گوتیک چیست ؟
استایل گوتیک چیست ؟

مورتیشیا آدامز مدل و بازیگر سبک گوتیک مدل های مشهور سبک گوتیک : از مدل‌های معروف این سبک می‌توان به ثدا بارا (1910)، موزیدورا، بلا لاگوسی، بتی پیج، مورتیشیا آدامز، نیکو، دیوید بووی، لوکس اینتریور، دیو وانیان، لیدیا دیتز و رابرت اسمیت نام برد.

gothic-fashion
gothic-fashion

گوتیک فشن شو

استایل گوتیک چیست ؟
استایل گوتیک چیست ؟
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «استایل گوتیک چیست ؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره استایل گوتیک چیست ؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.