زمان مطالعه: 1 دقیقه
آشنایی با تله کابین؛ انواع تله کابین

آشنایی با تله کابین؛ انواع تله کابین

تله کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود.

تله کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود. آسمونی در این بخش به معرفی تله کابین می پردازد. همچنین انواع تله کابین در ایران به همراه تصاویر آن ها را برای شما عزیزان منتشر می کند.

تله کابین چیست؟

تله‌کابین از یک حلقه طولانی کابل فولادی تشکیل شده که میان دو ایستگاه تنیده شده و دکل‌هایی در میان آن دو ایستگاه، کابل را در طی فاصله نگه می‌دارند. در فواصل مساوی کابین‌هایی به کابل وصل می‌شوند و کابل توسط موتوری برقی در یکی از ایستگاه‌ها به حرکت در می‌آید.

تاریخچه و کاربرد تله کابین

واژه تله کابین از ریشه زبان فرانسوی گرفته شده است و اولین بارنیز در کشور فرانسه ساخته گردیده است. تله کابین نوعی بالابر یا آسانسورهوایی است که بیشتر در مناطق کوهستانی برای جابجایی مردم و ورزشکاران و یا حمل کالا استفاده می گردد. این وسیله از مجموعه کابین یا نیمکت های فلزی و حلقه های طولانی کابل فولادی با دکل ها و موتورهای برقی تشکیل شده است، به طوری که حلقه های طولانی کابل فولادی که بین ایستگاه های قرار دارند به وسیله دکل هایی که در میان این ایستگاه به عنوان نگهدارنده کابل هستند، مردم و یا کالاها را  از ایستگاهی به ایستگاه دیگر جابجا می کند. کابل های حد فاصل بین ایستگاه ها توسط موتورهای برقی که در ایستگاه مستقرند، حرکت می کنند.

احداث تله کابین

احداث تله کابین از نظر نوع کاربری در مناطق مختلف، متفاوت می باشد و این کاربری ها می توانند: ورزشی، توریستی، حمل و نقل کالا یا انسان باشد. امروزه تفریح از طریق تله کابین در زمینه گردشگری در سراسر دنیا و از جمله در ایران نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. با استفاده از این وسیله می توانیم از بالای کوه ها به تماشای مناظر و بخش های از ارتفاعات کوه ها بپردازیم و از این که طبیعت زیر پایمان است، لذت ببریم.

انواع تله کابین در ایران

تله کابین حیران

تله کابین حیران
تله کابین حیران

تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان
تله کابین لاهیجان

تله کابین صفه اصفهان

تله کابین صفه اصفهان
تله کابین صفه اصفهان

تله کابین بام سبز رامسر

تله کابین بام سبز رامسر
تله کابین بام سبز رامسر

تله کابین توچال

تله کابین توچال
تله کابین توچال

تله کابین گنجنامه همدان

تله کابین گنجنامه همدان
تله کابین گنجنامه همدان
نظر خود را درباره «آشنایی با تله کابین؛ انواع تله کابین» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با تله کابین؛ انواع تله کابین فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.