زمان مطالعه: 2 دقیقه
جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن

جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن

نخل طلا مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جایزه در جشنواره فیلم کن است. این جایزه سال 1955 توسط هیئت برگزارکنندهٔ...

نخل طلا مهم‌ترین و با ارزش‌ترین جایزه در جشنواره فیلم کن است. این جایزه سال 1955 توسط هیئت برگزارکنندهٔ جشنواره معرفی شد و از آن زمان تا کنون هر سال به بهترین فیلم منتخب هیئت داوران تعلق می‌گیرد. (قبل از آن تا سال 1954، این جایزه جایزهٔ بزرگ جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم نامیده می‌شد.

 نخل طلایی یکی از معتبرترین جوایز سینمایی و فرهنگی جهان به شمار می‌رود.

جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن
جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن

جشنواره بین‌المللی فیلم کن ، جشنواره‌ای است که سالانه در شهر کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها از جمله مستند به‌ شمار می‌آید.

پرونده دوره هفتادم جشنواره فیلم کن با اعطای جایزه نخل طلای کن به فیلمی از سینمای سوئد بسته شد.

 هفتادمین جشنواره کن در سال 2017 با ریاست پدرو آلمادوار کارگردان اسپانیایی در راس هیات داوران و با حضور داورانی چون مارن آده کارگردان آلمانی، ویل اسمیت بازیگر آمریکایی، جسیکا چستین بازیگر آمریکایی،‌ فن بینگ‌بینگ بازیگر چینی، اگنس جائویی فرانسوی، پارک چان ووک کارگردان اهل کره جنوبی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی و "گابریل یارد" آهنگ‌ساز فرانسوی از تاریخ 17 تا 28 می (28 اردیبهشت تا 7 خرداد) در فرانسه برگزار شد.

golden-palm-reward
golden-palm-reward

جشنواره کن چیست؟

 جشنواره کن از اولین سال های تأسیس اش در سال 1946 به گواه اکثر سینما دوستان و منتقدان سینمایی، معتبرترین جشنواره اروپایی و یکی از معتبرترین جشواره های جهان است. فیلم های جشنواره کن هرساله در سطح برترین فیلم های سینمای جهان از لحاظ سینمایی و نه سرگرمی (برخلاف اسکار) قرار دارند. نام فیلم هایی که در کن برنده جایزه می شوند در تاریخ سینما ماندگار خواهد شد. حضور بزرگترین کارگردانان و ستارگان کهکشان سینما در این رویداد فرهنگی جهانی اعتبار زیادی بخشیده است.

فیلم هایی که در کن نمایش داده می شود کمتر در بقیه جشنواره ها مورد توجه قرار می گیرند و اصولاً فروش زیادی هم در گیشه نخواهند داشت. ولی جایزه آن از لحاظ هنری ارزشی والاتر از سایر جوایز بین المللی دارد. به عبارت دیگر بعد معنوی کن بالاتر از بعد های مادی آن است. در هر سال دهها کارگردان بزرگ که آثارشان را غیر از جشنواره کن نمی توانید در جشنواره های دیگری پیدا کنید در این جشنواره حضور دارند.

جشنواره کن از هفت بخش اصلی تشکیل شده است: بخش مسابقه، خارج از مسابقه، نوعی نگاه، دوهفته کارگردانان، بازار فیلم، هفته منتقدان و فیلم های کوتاه. این جشنواره، جشنواره ای کاملاً اختصاصی است و فقط اهالی سینما  آن هم با کارت دعوت ویژه حق حضور در آن را دارند.

جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن
جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن

به علاوه ی رسانه های دنیا، کن بهترین نقطه برای تهیه کنندگان دنیا است که از طریق آن می توانند فیلم های خود را به بزرگترین کمپانی های دنیا نشان دهند.

 کن که نام محلی آن «کان» است، نام شهری در جنوب فرانسه است که هم اکنون بخشی از کلان شهر نیس است. تمامی هتل های این ساحل بی نظیر از یک سال قبل برای جشنواره کن رزرو کامل می شود.

 کشور امریکا با کشب 18نخل طلا در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن ایتالیا و فرانسه به ترتیب 12 و 11بار نخل طلا برده اند.

 گیلاس ساخته عباس کیارستمی برنده این جایزه شود.

 چند سالی است که فستیوال کن روی پوسترش ذوق خاصی به خرج می دهد. کن 2009 پوستر زیبایی داشت که تصویر مونیکاویتی (از پشت سر!) در فیلم ماجرا (1960) آنتونیونی بود. سال گذشته ژولیت بینوش با قلم نقاشی پوستر کن بود و امسال کن باز هم به تاریخ سینما رجوع کرده است.

پوستر آن سیاه و سفید است و فی داناوی را در فیلم معمای یک بچه سقوط کرده (1970) ساخته جری شاترزبرگ نشان می دهد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره جایزه نخل طلا جشنواره فیلم کن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.