زمان مطالعه: 4 دقیقه
گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی

گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی

همین چند ماه قبل شصت و دومین سالگرد تولد گودزیلا بوده است و وال استریت ژورنال به بهانه این سالگرد، مطالب...

گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی
گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی
همین چند ماه قبل شصت و دومین سالگرد تولد گودزیلا بوده است و وال استریت ژورنال به بهانه این سالگرد، مطالب جالبی در مورد گودزیلا نوشته است که آسمونی علاوه بر انتشار متن وال استریت ژورنال، مطالب خواندنی در مورد گودزیلا برای شما عزیزان تهیه کرده است. با ما همراه شوید.

آیا گودزیلا وجود دارد ؟

بلوپ، صدایی از اعماق

یکی دیگر از صداها و اصواتی که تا به حال هیچ جوابی درمورد منبع آن پیدا نشده بلوپ است، این نویز نیز مانند هام یک پدیده ی عجیب است با این تفاوت که این صدا در اعماق اقیانوس شنیده و شناسایی شده است، بلوپ را بسیاری متعلق به یک جانور بزرگ و کشف نشده میدانند که در اعماق آبهای تاریک و کشف نشده ی قطب جنوب زندگی می کند...

در سال 1997 سازمان مدیریت و تحقیقات اقیانوس شناسی آمریکا NOAA  درجنوب آب های کره ی زمین و اقیانوس آرام در حال انجام تحقیقاتی درمورد سنگ ها و عمق اقیانوس بود که صدایی با شدتی بسیار زیاد و فرکانسی پایین را ضبط کرد، در ابتدا این احتمال مطرح شد که این صدا حاصل از حرکت زیردریایی است اما پس از بررسی بسیار دقیق مشخص شد این نویز قطعا طبیعی است و هیچ منبع غیرطبیعی و مصنوعی ندارد.

godzilla
godzilla
در بررسی های مشخص شد این نویز در موقعیت 50 درجه ی جنوبی و  100درجه ی غربی ایجاد شده است، منطقه ای بسیار دورافتاده و آرام از اقیانوس با عمق متوسط 1050 متر، این نویز بیش از 18 بار در طول مدت 4 روز شناسایی و تعقیب شد. (مکانی که اولین بار این نویز شناسایی شد)

برد این نویز با توجه به چگالی و عمق آب در ان نقاط به 5000 کیلومتر میرسید که بسیار زیاد بود، پروفسور کریستوفر فاکس عنوان کرد: من اطمینان میدم که منبع این نویز چیزی مانند بمب حرکت زیردریایی یا چیزی مصنوعی و دست ساز بشر نیست.

بیش از 50 زیست شناس برتر در دنیا با بررسی این نویز متوجه شدند که شدت این نویز از قوی ترین فرکانس درمیان جانوران یعنی وال آبی 50بار قوی تر است!پروفسور فاکس در سال 1998 در مقاله ای منبع این  صدا را به علت سقوط یخ های قطبی به مقدار زیاد دانست.

در سال 2001 همان پروفسور فاکس در آزمایشاتی که در همان مناطق انجام داد در مقاله ای جدید و در تضاد با نظر قبلیش چنین نوشت: این نویز را بیش از 250 بار بررسی کرده ام و برای اطمینان 6 آزمایش در قطب انجام دادم، یخ های قطبی چنین نویزی تولید نمی کنند! ماهیت این صدا با توجه به فرکانس و شدت آن و مهم تر ازهمه تغییرات درون آن که بدون قاعده و دقیقا مانند صدای جانوران دریایی است منبعی طبیعی دارد اما چنین جانوری تا به حال شناسایی نشده و این نکته ی عجیب است.

گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی
گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی
در سال 2002 این ادعای دکتر فاکس توسط سه فیزیکدان تایید شد و آنها اعلام کردند شکستن یخ های قطبی در هرحالتی چنین فرکانسی ندارد.

دکتر دیوید دون در سال 2002 در مقاله ای عنوان کرد که علت این نویز می تواند گروهی از ماهیان خاص باشد که در گروههای میلیونی در آب های آن مناطق شنا میکنند، هرچند خود او در مقاله اش به بعضی تفاوت های اساسی در فرکانس های ایجاد شده اشاره می کند.

بلوپ تا به حال 5 بار شنیده شده که همگی آنها از جنوب کره ی زمین اما موقعیت هایی با فواصلی بیش از 500 کیلومتر بوده است، بررسی های نشان می دهد اگر این نویز به یک جانور تعلق داشته باشد طول آن 2 برابر طول برج امپایر استیت است که بیش از 800 متر میشود!

10 واقعیت از گودزیلا که تا کنون نمی‌دانستید

    1- اولین فیلم گودزیلا از ماه آگوست تا اکتبر فیلم برداری شد و در ژاپن سر و صدای زیادی کرد. هائورو ناکاجیما که بازیگر گودزیلا بود، گفته یک بار به اشتباه به گرماسنج درون لباس برخورد کرده و دما تا 60 درجه بالا رفته است.

godzilla
godzilla

    2- آکیرا کوروزاوا، هفت سامورایی را در همان استدیویی که گودزیلا فیلم برداری شده، ساخته است و ناکاجیما به یاد می‌آورد که کوروزاوا خیلی نسبت به ساخت این فیلم کنجکاو بوده و دائما تولید آن را زیر نظر داشته است.

    3- بار اول آکیرا تاکارادا که در فیلم گودزیلا نقش آفرینی می‌کرده، معنی گودزیلا که به زبان ژاپنی گوجیرا گفته می‌شود درک نکرده است. گودزیلا ترکیبی از دو نام گوریلا و کوجیرا به معنای وال است.

    4- وقتی تاکارادا به سر صحنه می‌رسد و اعلام می‌کند که قرار است بازیگر نقش اول باشد، یکی از دورترها فریاد می‌زند که گودزیلا نقش اول را دارد.

    5- پروتوتایپ لباس گودزیلا 100 کیلوگرم بوده که بعدا برای فیلم به 60 کیلوگرم کاهش پیدا کرده است.

    6- طبق گفته‌های تاکارادا، بازیگران و خدمه درباره اینکه گودزیلا یک دیو مخفی است که از سمت خدا برای هشدار دادن به بشر نسبت به سلاح‌های هسته‌ای و جنگ آمده توافق داشتند. ناکاجیما گفته که آن آتشی که از گودزیلا بیرون می‌آمده نشان از بمب هسته‌ای داشته و خود کایجو هم یکی از قربانیان جنگ هسته‌ای بوده است.

    با اینکه نسخه ساخته شده برای فیلم سبک‌تر بود، بازیگر نمی‌توانست بازوی چپ گودزیلا را حرکت دهد و تنها از بازوی راست برای برداشتن اشیا استفاده می‌شد.

    7- پاهای گودزیلا از بوت‌های پلاستیکی Tsukiji Fish Market با شکل متفاوت ساخته شده بود.

    8- به خاطر بوت‌های پلاستیکی بازیگر هیچوقت اجازه نداد که هنگام راه رفتن پایین پاهای گودزیلا مشخص شود.

    9- بیرون گوزیلا از پلاستیک و داخلش از سیم، کاغذ، پارچه و تعداد زیادی بامبو ساخته شده بود. بامبو هم مقاوم و هم قاب انعطاف است.

    10- اولین فیلم گودزیلا سوم نوامبر 1954 در ژاپن روی پرده رفت و از آن پس هیچوقت هیچ نسخه دیگری از این فیلم به پای محبوبیت نسخه اولیه نرسید.

گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی
گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی

نظر خود را درباره «گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گودزیلا، فقط در فیلم یا واقعی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.