زمان مطالعه: 4 دقیقه
از دادن هدیه تکراری به کودکان اجتناب کنید

از دادن هدیه تکراری به کودکان اجتناب کنید

بچه های کوچکتر که ارزش پول را درک نمیکنند، با هدیه بیشتر خوشحال میشوند. اما مشکل این است که هدیه برای بچه...

giving-gifts-to-children
giving-gifts-to-children



بچه های کوچکتر که ارزش پول را درک نمیکنند، با هدیه بیشتر خوشحال میشوند. اما مشکل این است که هدیه برای بچه ها به لباس و اسباب بازی ختم میشود و پیدا کردن هدیه دیگری که به اندازه این دو تکراری نباشد، کار آسانی نیست. اگر شما هم برای بچه ها به فکر هدیهای متفاوت هستید، این پیشنهادهای باورنکردنی را  که آسمونی در ای بخش بیان کرده ، ببینید.

نینی های کوچولو مطمئن باشید مامان و بابای نوزاد و پدربزرگ و مادربزرگش هر چه که لازم داشته برایش خریدهاند. همه برای آمدن بچه تازه ذوق زده هستند بنابراین سیسمونیاش کامل است و لباسهایی که دارد بیشتر از نیازش است. آنقدر که خیلی از آنها را وقت نمیکند بپوشد و برایش کوچک میشوند. بنابراین لباس خریدن برای نوزاد اصلا به صلاح نیست. مگر اینکه بخواهید وسایل تزئینی برایش بخرید. یک تل بامزه برای دخترها و کلاه یا شال برای پسرها انتخاب خوبی است. هدیه خلاقانه تر برای نوزاد یک کتاب است. مثلا کتاب تقویت هوش نوزاد یا کتابهای دیگری که به درد مادرانی میخورد که نوزاد دارند، هدیه خوبی برای نوزادهاست. اما باز هم اگر دنبال هدیه ای کاربردی میگردید که پدر و مادر را خوشحال کند و به درد نوزاد بخورد، میتوانید پوشک بخرید. پوشک گرانتر از چیزی شده که فکر میکنید و یک بسته پوشک چیزی است که هر نوزادی لازم دارد. یادتان باشد هر نوزاد از پوشک خاص با اندازه خاصی استفاده میکند. پس لازم است قبل از خرید از مامان نینی بپرسید چه پوشکی برایش میگیرد.

تاب برقی نوزاد

فینگیلی های نوپا بچه های یک تا 3 سال به سنی رسیده اند که از اسباب بازی لذت ببرند. اما خیلی ها برای آنها هدیه اسباببازی میآورند. شما میتوانید از وسایل خلاقانه تری استفاده کنید. یک ست حمام که کتاب حمام و عروسک حمام دارد گزینه مناسبی است و بچه ها را به حمام رفتن تشویق میکند. استیکرهای دیواری میتوانند اتاق بچه را زیباتر کنند. البته قبلش باید اتاق را دیده باشید تا بتوانید مناسبترین رنگ و مدل را انتخاب کنید. روکش ملحفه هم از آن چیزهایی است که بچه همیشه نیاز دارد. میتوانید از طرح ها و رنگ های هماهنگ با اتاقش استفاده کنید. کودک در این سن از ایجاد صدا هم خوشش میآید. میتوانید یک گیتار، ارگ یا هر آلت موسیقی کوچکی که پیدا کردید و صدای زیادی ندارد، برایش بخرید. وسایل بازی کوچک هم هدیه خوبی برای بچه هاست. تاب های کوچک که به بارفیکس و چهارچوب در اتاق وصل میشوند و اسب هایی که تاب میخورند هم بچه را خوشحال میکند.

کوچولوهای مهدکودکی برای بچه های 3 تا 5 سال میتوانید هدیه های متفاوت تری بخرید. خمیربازی یا رنگ انگشتی علاوه بر اینکه بچه ها را خوشحال میکند خلاقیت آنها را بالا میبرد. سیدی های کارتون و بازی هم برای بچه ها در این سن قابل استفاده است. ماه و ستاره شبرنگ هم هدی های مناسب برای بچه ها به خصوص بچه هایی است که تازه میخواهند به تنهایی در اتاق خودشان بخوابند. این ماه و ستاره ها به سقف میچسبند و وقتی چراغ را خاموش میکنید میدرخشند و آسمان اتاق کودکتان را شبیه آسمان کویر میکنند. لباس شخصیت محبوب کارتونی کوچولوها هم بیشتر از چیزی که فکر میکنید آنها را خوشحال میکند. اگر کودک به عروسک یا شخصیت کارتونی خاصی علاقه دارد، یکی از زیباترین کارهایی که میتوانید بکنید این است که عکسش را بگیرید، از یک عکاسی بخواهید آن عکس را کنار شخصیت محبوب کودک مونتاژ کند و به شکل تابلو برایتان چاپ کند. این با یاد ماندنی ترین هدیه برای کودک محبوب شماست. حتی میتوانید عکس آماده شده را به دفاتر تبلیغاتی بدهید تا آن را روی تیشرت، لیوان یا ظرف غذا بیندازند و آن را به کودک هدیه کنید. خوراکی های بامزه برای هر بچه ای خوشایند است. یک بسته پاستیل، مارش ملون، آدامس با جعبه های متفاوت یا خوراکی های جالبی که بچه در حالت عادی نمیخورد، میتواند او را خوشحال کند. البته توجه کنید قبل از خرید خوراکی سن کودک را مد نظر قرار دهید. مثلا پاستیل برای بچه یک ساله مناسب نیست.

قند عسلهای بزرگتر بچههای 5 سال به بالا حتما به مهدکودک یا پیش دبستانی میروند و همه آنها از لوازم تحریر فانتزی خوششان میآید. مثلا پاککنهای طرحدار، مدادهای فانتزی، مداد رنگی و وسایل اینچنینی، هدیه های مناسبی برای آنهاست. وسایل ورزشی مثل عینک شنا، راکت بندمینتون، تور و توپ بسکتبال و … هم علاوهبر اینکه بچه ها را خوشحال میکند باعث تحرک و سلامت آنها میشود. بچه ها میتوانند در روزهای تعطیل، با این وسایل در هر پارک نزدیک منزلشان ورزش کنند. اگر کودک به سنی رسیده که بتواند ساعت را بخواند میتوانید یک ساعت مچی کوچک برایش بخرید. ساعت مچی به کودک حس بزرگی میدهد. لباسهای مبدل و عجیب، ماسک و نقابهای بامزه، عینک ای خندهدار و وسایل نقاشی صورت هم میتوانند تا مدتها بچه ها را سرگرم کنند. به علاوه چتر هم از آن هدیه هایی است که بچه ها را خوشحال میکند.

بچه های دبستانی برای کودکانی که به مدرسه رفته اند و به اصطلاح عقلشان میرسد، هدیه های مدل دیگری جذابیت دارد. شما میتوانید برای آنها هدیه های هوشمندتری بخرید. مثلا مدتی است کنسروهایی به بازار آمده که وقتی درشان را باز کنید و به آن آب میدهید، گیاهی از آن بیرون میآید. این هدیه میتواند بچه ها را خوشحال کند. هدیه ایی که به بچه ها حس بزرگی بدهد هم میتواند جذاب باشد. مثلا برای پسرها یک جعبه ابزار و برای دخترها یک جعبه کوچک وسایل کوچک خیاطی میتواند خوشحال کننده باشد. تخته وایتبورد و کره زمین هم میتواند علاوه بر هیجان زده کردن بچه ها، برای افزایش سطح آگاهی آنها مفید باشد. برای این سن میتوانید از سیدی بازی، کمک آموزشی یا کارتون مناسب سن بچه ها هم استفاده کنید. هدیههای خلاقانه تر مثل یک بسته سنگ «یه قل دو قل» هم میتواند برای بچه ها جالب باشد. مخصوصا اگر برایشان توضیح دهید که زمان قدیم، مامان بزرگ ها و بابا بزرگ ها چطور با این سنگها بازی میکردند. یک کیف کمری، دوربین تلسکوپی، نقشه شهر محل زندگی یا سفر کودک، قطبنما، کرنومتر، کایت و وسایل دیگر سفر برای بچه هایی که قرار است عید به مسافرت بروند، بهترین هدیه است. هم آنها را به سفر مشتاق تر میکند و هم حس ماجراجویی آنها را تقویت میکند.
نظر خود را درباره «از دادن هدیه تکراری به کودکان اجتناب کنید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره از دادن هدیه تکراری به کودکان اجتناب کنید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.