کشورهای مختلف جهان، بمناسبت روز عشق مراسم و سنت های جالبی دارند ولی روز عشق در ژاپن کمی متفاوت است.

به گزارش آسمونی به نقل از یورونیوز، «گیری چوگو» سنتی در شکلات و گل هدیه بدهند، حتی اگر هیچ رابطه عاطفی یا عاشقانه‌ای هم بین افراد برقرار نباشد. البته این روند یکطرفه نیست و مردان هم باید در مقابل روز 14 ماه مارس به زنان همکار خود هدیه بدهند.

گیری چوگو؛ رسم ژاپنی ها در روز عشق و اجبار در کادو دادن به همکاران
گیری چوگو؛ رسم ژاپنی ها در روز عشق و اجبار در کادو دادن به همکاران

این سنت که ریشه آن به اوایل دهه پنجاه میلادی باز می‌گردد باعث شده تا تحرکی در بازارهای این کشور ایجاد شود و افراد در این دو روز خریدهای بیشتری داشته باشند.

اما در سال‌های اخیر جنبش‌های مختلفی علیه این سنت در ژاپن به راه افتاده و افراد خواهان برچیده شدن هدیه دادن‌های اجباری شده‌اند.

giri-choco
giri-choco

پس از شیوع ویروس کرونا، فروشنده‌های شکلات در ژاپن می‌گویند به دلیل اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا تعداد مشتری‌ها را به شدت کاهش داده و حتی سبب کم شدن دکه‌های فروش شکلات در این کشور گردیده است.

نتایج یک نظرسنجی که سوی یک موسسه تحقیقاتی در توکیو انجام شده نشان می‌دهد که در سال 2010 حدود 57 درصد زنان و مردان هدیه روز عشق دریافت کرده و یا داده‌اند. این در حالیست که این عدد در سال 2020 به 44 درصد کاهش یافته است.

با این حال برخی در ژاپن نگرانند که سنت «گیری چوگو» نابود شود. این گروه معتقدند صرف نظر از اینکه این هدیه با چه نیتی داده می‌شود این سنت به بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم ژاپنی تبدیل شده و نباید اجازه داد نابود شود.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «گیری چوگو؛ رسم ژاپنی ها در روز عشق و اجبار در کادو دادن به همکاران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره گیری چوگو؛ رسم ژاپنی ها در روز عشق و اجبار در کادو دادن به همکاران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.