زمان مطالعه: 6 دقیقه
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

به مناسبت 19 سالگی جیان لوییجی دوناروما دروازه بان تیم ملی ایتالیا/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعینوجوان...

به مناسبت 19 سالگی جیان لوییجی دوناروما دروازه بان تیم ملی ایتالیا/  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

نوجوان 250 هزار یورویی که ستاره میلان شد

به گزارش آسمونی ، حدود 18 ماه قبل بود که نام سنگربان 17 ساله میلان و تیم ملی فوتبال ایتالیا در صدر اخبار فوتبالی دنیا قرار گرفت. جیان لوییجی دوناروما با عملکرد درخشانی که در میلان خود نشان داد، دیه گو لوپس باتجربه را نیمکت نشین کرد ودرنهایت او را در حالی مجبور به جدایی از روسونری کرد که لوپس در کارنامه خود فتح لیگ قهرمانان و نیمکت نشین کردن ایکرکاسیاس در رئال را دارا بود اما از پس این رقیب جوان بر نیامد.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

به رئال نمی روم!

به گزارش آسمونی ، در همان زمانسنگربان جوان به احتمال حضورش در رئال مادرید واکنش نشان داد و گفت: به رئال مادرید بروم؟ در شرایط کنونی به تنها تیمی که فکر می کنم میلان است. می خواهم نهایت تلاش خود را به کار بگیرم و بهترین بازی‌های خود را برای میلان به نمایش بگذارم تا زمینه ساز بازگشت این تیم به روزهای اوج باشم. هر روز تلاش بیشتری از خود نشان می دهم. فعلا که سنگربان میلان هستم. باید دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

نوجوانی 14 ساله و 250 هزار یورویی

به گزارش آسمونی ، دوناروما که اولین بازی خود را در سری آ در سال 2015 و زمانی انجام داد که 16 سال و 242 روز داشت، متولد 25 فوریه 1999 است و قامتی 196 سانتی متری دارد. او تمام دوران فوتبال خود در تیمهای پایه را در « کلوب ناپولی» سپری کرد و آن گاه در سال 2013 با میلان قرار داد بست تا خیلی زود کارش در روسونری با شکوه هر چه تمام آغاز شود. این در حالی بود که میلان برای عقد قرارداد با این نوجوان 14 ساله تنها 250 هزار یورو هزینه کرد. جیان لوییجی هم « کاستلا ماره دی استابیا» زادگاه خود در استان ناپل را ترک گفت و به شهری رفت که برادر بزرگ ترش آنتونیو نیز در آنجا حضور داشت.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

تمرین در تیم ملی در کنار بوفون افسانه ای

دوناروما در سال 2016 برای نخستین بار به تیم ملی فوتبال ایتالیا دعوت شد تا به عنوان جوان ترین سنگربان تاریخ آتزوری انتخاب شود. او از احساس خود بعد از تمرین کردن با جانلویجی بوفون و قرار گرفتن در ترکیب ایتالیا برای نخستین بار سخن به میدان آورد و گفت: بازی کردن برای تیم ملی آن هم در چنین سن و سالی اعجاب انگیز است. می خواهم از سرمربی تیم که چنین فرصتی را به من داد تشکر کنم. بوفون بسیار به من انگیزه می دهد. او انسان شوخ طبعی است و افتخار می کنم که در کنار چنین دروازبان بزرگی تمرین می کنم. او توصیه هایی به من داشت تا در آینده بهتر ظاهر شوم. به گزارش آسمونی ، لوییجی دوناروما در آن سال دو بار برای ایتالیا به میدان رفت و در سال 2017 نیز دو بازی دیگر برای آتزوری انجام داد. هر چند که با عدم صعود ایتالیا به جام جهانی او فرصت طلایی حضور در مسابقات 2018 را از دست داد.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

اختلافات میلانی ها با سنگربان جوان بر سر تمدید قرارداد

اما از هشت ماه پیش بود که اولین چالش های جدی زندگی ورزشی لوییجی آغاز شد. در پایان فصل فوتبال ایتالیا، مینو رایولا مدیربرنامه های دروازه بان جوان میلان برای مذاکره در خصوص آینده موکلش به کازا میلان رفت. در پایان مذاکرات خبر رسید که تمدید قراردادی در کار نخواهد بود. اما این تنش از کجا آغاز شد؟ در آخرین روزی بود که جانلوییجی دوناروما وقت داشت به پیشنهاد تمدید قرارداد با میلان پاسخ بدهد و سران این تیم انتظار داشتند جواب را بشنوند، هیچ پاسخی از سمت نمایندگان سنگربان جوان روسونری دریافت نشد. از آنجایی که میلانی ها آماده شنیدن جواب بودند، این اقدام از طرف همراهان دوناروما باعث بروز اختلافات مهمی بین طرفین شد.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

در حالی که مدیران میلان از اینکه دوناروما جوابی نداده ناراحت شده اند، مینو رایولا هم در تماسی با آنها از شدت عصبانیت تلفن را قطع کرد. رایولا از این شاکی بود که میرابلی مستقیما با خود بازیکن در اردوی تیم ملی جوانان تماس گرفته است! مارکو فاسونه در نهایت طرفین را متقاعد کرده است که یک بار دیگر با هم دیدار کنند تا رو در رو، حرف های خود را به هم بزنند.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

تلاش های رایولا برای گنجاندن بند فسخ قرارداد

به گزارش آسمونی ، میلان یک پیشنهاد تمدید قرارداد 5 ساله، با دستمزد 4 میلیون یورویی ارائه داده بود که می توانست تحت شرایطی به 5 میلیون یورو در سال برسد. با این حال، مینو رایولا قصد داشت در قرارداد جدید دوناروما، رقم فسخ قرارداد بگنجاند تا اگر روسونری در فصل آینده سهمیه لیگ قهرمانان را کسب نکرد، دوناروما بتواند جدا شود. به این ترتیب بعد از یک هفته هم مشکلات طرفین حل نشد و جانلوکا دی مارتزیو خبر داد که توافقی بین طرفین برای تمدید قرارداد صورت نگرفته و جانلوییجی دوناروما قراردادش را با این تیم تمدید نخواهد کرد.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

فروکش کردن اختلافات با اضافه شده برادر جیجیو

یک ماه گذشت و دوناروما همچنان مورد خشم میلانی ها بود. گفته می شد او جانشین بوفون در یوونتوس خواهد شد و حتی اگر میلان اجازه رفتن او را ندهد، این بازیکن در فصل آخر از قراردادش سکو نشین خواهد شد. با این حال با پیشرفت مذاکرات، سرانجام طرفین به توافقی برای تمدید قرارداد تا سال 2021 دست پیدا کردند. در اتفاقی جالب قرار شد آنتونتو دوناروما 27 ساله نیز به عنوان دروازه بان ذخیره، در کنار برادرش در سن سیرو حضور داشته باشد. ماسیمیلیانو میرابلی، مدیر ورزشی میلان درباره این دو برادر گفت: ما امیدواریم که جیجیو و برادرش در ظرف چند ساعت آینده قراردادهایشان را امضا کنند.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

پردرآمدترین بازیکن 18 ساله تاریخ فوتبال

به گزارش آسمونی ، آنتونیو که از لوییجی بزرگ تر است، محصول آکادمی میلان می باشد که در سال 2012 بدون انجام حتی یک بازی برای تیم بزرگسالان به تیم جنوا فروخته شد. او از تیم یونانی آستراس تریپولیس یونان به جمع روسونری ها پیوست. برادر کوچکتر و مشهورتر یعنی لوییجی هم قراردادی 4 ساله با بند جداسازی 70 میلیون یورویی با میلان امضا کرد تا به پردرآمدترین بازیکن 18 ساله تاریخ فوتبال تبدیل شود. دستمزد سالانه او شش میلیون یورو بود و برادرش آنتونیو نیز سالیانه یک میلیون یورو از میلان می گیرد.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

صبر بس است، هرچه زودتر میلان را ترک کن

اما با چنین حواشی و قراردادی مشخص بود که هواداران میلان دل خوشی از دروازه بان خود نداشته باشند. خبر مذاکره جانلوییجی دوناروما دروازه بان جوان میلان با پاری سن ژرمن که دو ماه پیش در رسانه‌های ایتالیا منتشر شد، واکنش شدید هواداران میلان را در جریان دیدار این تیم مقابل هلاس ورونا در کوپا ایتالیا به همراه داشت. «کوروا سود میلان» با بنری که روی آن نوشته شده بود: «سالیانه 6 میلیون یورو حقوق می‌گیری و برادرت را هم سربار تیم کرده ای و با وجود همه این‌ها تحت فشار روحی هستی؟ صبر ما با تو تمام است، همین حالا میلان را ترک کن» به گزارش آسمونی ، دوناروما که پیش از شروع بازی این بنر را دیده بود، با ناراحتی به رختکن برگشت و لئوناردو بونوچی کاپیتان میلان سعی می کرد او را قبل از بازی دلداری دهد.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

شب فاجعه ای بود

اما کمی بعد دوناروما با انتشار پستی در اینستاگرام، صحبت با تیم فرانسوی را تکذیب کرد و درباره آن شب گفت:« شب فاجعه ای بود و انتظارش را نداشتم. هیچوقت نه گفته و نه نوشته ام که در زمان امضای قرارداد، تحت فشار روحی هستم. با وجود همه چیز، به آینده نگاهی مثبت دارم. زنده باد میلان.

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

عملکرد مطمئن برادر بزرگ تر در دربی میلان

البته یک ماه پیش به دنبال مصدومیت جیان لوئیجی دوناروما و استوراری، سرنوشت گونه ای رقم خورد که آنتونیو دوناروما در یک بازی حساس و مهم دروازه بان اصلی میلان شود. در روز چهارشنبه 5 دی 1396 در مرحله یک هشتم نهایی کوپا ایتالیا در دربی میلان، روسونری با یک گل اینتر را شکست داد و این در حالی بود که در تمام مسابقه آنتونیو درون دروازه ایستاده بود.

gianluigi-donnarumma
gianluigi-donnarumma

به گزارش آسمونی ، او پس از پایان مسابقه گفت:« من همیشه سخت تمرین می کنم و معمولا در تمرینات ساکت هستم. همیشه تمرین و کار سخت جواب می دهد و خوشحالم که امشب هم همین طور بود. نمی توانستم شروعی بهتر از این در میلان را متصور باشم. واقعا اولین بازی من برای میلان رویایی شد. وقتی شنیدم مارکو در گرم کردن قبل از شروع بازی مصدوم شده کمی شوکه شدم. ولی به خودم گفتم این فرصت خوبی برای من است. خوشحالم که همه چیز خوب پیش رفت. این شامل واکنش من در مقابل ضربه ژوائو ماریو هم می شود.»

بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما
بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما

پسر 19 ساله تا کی در میلان می ماند؟

به گزارش آسمونی ، نمایش دوناروما در این بازی پاسخ خوبی به برخی از افراطی های طرفدار میلان بود که ترانسفر او را تنها برای حفظ برادر کوچکترش در میلان می دانستند. از طرف دیگر فعلا مشکلات برادر مشهورتر و جوان تر نیز با باشگاه حل شده است و می توان امیدوار بود که میلان تا مدتی درون دروازه مشکلی نداشته باشد. اما به نظر بعید می رسد که با توجه به حضور تیمهای متول انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی، لوییجی دوام زیادی در میلان بیاورد. پسری که روز 25 فوریه وارد 19 سالگی شد.

نظر خود را درباره «بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جیان لوئیجی دوناروما فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.