زمان مطالعه: 4 دقیقه
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی بوفون: حضور خاندان آنیلی برای یووه، مهم تر حضور من است« با حضور شزنی،...

اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

بوفون: حضور خاندان آنیلی برای یووه، مهم تر حضور من است

« با حضور شزنی، یوونتوس دروازه بانی فوق العاده خواهد داشت، او 13 سال از من هم کوچکتر است. این بهترین تیم یوونتوس تاریخ است؟ مطمئن نیستم، امّا یکی از منسجم ترین یوونتوس های تاریخ است.»

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

کمک به یووه مهم تر از هر مساله دیگر

این ها صحبت های جیان لوییجی بوفون است. مردی که سرانجام تصمیم خود را عملی کرد و به پایانی خودخواسته در فوتبال رسید. او مدتها به دنبال دوری از فوتبال بود« حتی در ذهنم به این هم فکر کردم که مدت زمانی را از فوتبال دوری کنم. این ماه ها، ماه های سختی برای من بوده اند، اما در ماه آوریل اعتماد بنفس و خوشحالی من بازگشت. شش ماه استراحت و دوری از فوتبال برای من خوب خواهد بود.» اما یوونتوس بدون بوفون چه می کند؟« یوونتوس برای من یک خانواده است و مفتخرم که قسمتی از این خانواده بوده ام. باشگاه در حال برنامه ریزی برای کسب پیروزی های بیشتر در آینده می باشد. اگر روزی متقاعد باشم که می توانم کسی را کمک کنم، یوونتوس برای من بر سایرین ارجحیت خواهد داشت.»

gianluigi-buffon
gianluigi-buffon

خاندان آنیلی حیاتی ترین مساله برای یووه

راستی جی جی تصمیم به مربیگری ندارد؟« اگر آینده من خارج از زمین باشد، باید یک دوره تمرینی بگذرانم تا بتوانم تصمیم و مسیر درست را برای اتخاذ درک کنم و اینکه چه نقشی ایفا کنم. افتخار میکنم که برای آینده پیشنهادهای زیادی بدستم آمده است، اما شخصیت من اینگونه است که خودم را برای چالش بعدی با حداکثر تعهد مدیریت و آماده کنم.» اما آیا مهم تر از بوفون در تیم یووه کسی وجود داشته است؟ به گزارش آسمونی ، جیان لوئیجی در این باره پاسخ مثبت می دهد و می گوید:« فکر کردن به اینکه چرخه پیروزی ها به پایان خواهد رسید واقع گرایانه است، اما مهم ترین و حیاتی ترین چیز برای این باشگاه خاندان آنیلی می باشد.»

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

کیه لینی جانشین بوفون

حالا کاپیتان یووه بعد از بوفون چه کسی است؟« جورجو کیه لینی و من سالیان سال در رختکن یوونتوس با هم بودیم و او دارای تمام آن ارزش هایی است که کاپیتان یوونتوس به آن نیاز دارد. برای او بهترین ها را آرزومندم. در آخر برای همیشه از یوونتوس سپاسگزار خواهم بود» به گزارش آسمونی ، ایکر کاسیاس نیز بلافاصله پس از کنفرانس خبری بوفون به وی پیام داد:« برای تو بهترین ها را در ادامه راه آرزومندم رفیق من. تو شایسته بهترین هایی.

gianluigi-buffon
gianluigi-buffon

بدون بوفون و آله

به گزارش آسمونی ، به این ترتیب فصل 19-2018 برای یووه فصلی خاص خواهد بود وبرای نخستین بار از سال 1992 یوونتوس فصل جدیدی را بدون الساندرو دل پیرو و بوفون آغاز خواهد کرد. همچنین برای نخستین بار از سال 94ایتالیا بدون هیچ یک از این دو در یک تورنمنت بزرگ شرکت خواهد کرد.

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

اما راستی چه آماری بوفون را در سری آ بی همتا می کند؟

- بیشترین قهرمانی (11) - دومین بازیکن از لحاظ تعداد بازی (638) - رکورد دار بیشترین دقایق پیاپی حفظ دروازه (974 دقیقه بدون گل خورده) - بیشترین کلین شیت تاریخ سری آ (292) - بیشترین کلین شیت پیاپی (10) اما این ها تنها آمار بوفون نیست. برخی دیگر از آمار وی چنین است: - تنها دروازه بان تاریخ که بهترین بازیکن سری آ شد. - تنها دروازه بان تاریخ که بهترین بازیکن سال یوفا شد. - تنها دروازه بان تاریخ که برنده جایزه پای طلایی شد. - تنها بازیکن تاریخ که 11 اسکودتو برد. - تنها بازیکن اروپایی با 175 بازی ملی

gianluigi-buffon
gianluigi-buffon

اولین قهرمان زندگی بوفون

به گزارش آسمونی ، جیان لوئیجی بوفون تابستان 2001 با انتقالی 51 میلیون یورویی از تیم پارما به یوونتوس، لقب گران قیمت ترین دروازه بان تاریخ را همچنان یدک می کشد. اما او چگونه تصمیم گرفته درون دروازه بایستد؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید به 28 سال قبل سفر کرد. جام جهانی در ایتالیا برگزار می شد و کامرون تیم شگفتی ساز جام بود. بوفون درباره آن مسابقات می گوید:« در جریان جام جهانی 1990 علاقه مند بسیار پر شور و متعصب فوتبال شدم. در آن روزها دروازه بان کامرون، توماس انکونو قهرمان من بود... بعدها به لطف پدرم، من هم یک دروازه بان شدم. با 13 سال سن در تمام پست ها بازی کرده بودم اما او به من توصیه کرد تا دروازه بانی را نیز امتحان کنم. از آن لحظه به بعد، من هرگز محوطه جریمه را ترک نکردم.

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

یک خانواده ورزشکار

بوفون از یک خانواده ورزشکار می آید، اما نه فوتبالی. او در خانواده ای رشد کرد که پدر، مادر و خواهرش همه ورزشکاران حرفه ای بودند. اما این جیان لوییجی بود که فوتبالیست شد. به گزارش آسمونی ، وی در این رابطه چنین توضیح می دهد:« از لحظه ای که من اولین بازی ام را انجام دادم، به گاو پیشانی سفید خانواده تبدیل شدم! پدر و مادرم ستاره بین المللی دو و میدانی بودند و خواهرم نیز برای والیبال ایتالیا بازی می کند. خوشبختانه من هم به تیم ملی راه یافتم.

gianluigi-buffon
gianluigi-buffon

فوتبال فقط بیزینس نیست

در پایان لیگ 06-2005 و به دنبال رسوایی کالچوپولی یووه را به دسته دوم فرستادند. جی جی هم می توانست به باشگاههای بزرگ اروپا برود اما ترجیح داد در یووه بماند. به گزارش آسمونی ، او درباره این کار خود می گوید:« من به حق شناسی اعتقاد دارم. فوتبال تنها پول و شهرت نیست بلکه فوتبال احساسات هم لازم دارد. می توانستم تابستان 2006 از یووه جدا شوم و از طرف باشگاه های زیادی با من تماس گرفته شد اما تصمیم گرفتم در یوونتوس بمانم. بیشتر از هر چیزی به این دلیل بود که من قدر شناس هستم. من می خواستم قدر زحماتی که یووه برای من کشیده بود را بدانم. این یک ارزش است که در جامعه باید جا بیفتد. همچنین می خواستم ثابت کنم ارزشهایی که در فوتبال وجود دارد تنها به حرف نیست و با عمل باید آنها را نشان داد. فوتبال فقط بیزینس نیست، بلکه احساسات هم در آن دخیل است. وفاداری و قدرشناسی در فوتبال است که آن را زیبا میکند. بدون این ارزشهای زیبا فوتبال می میرد. ما باید این را بدانیم. من در اندازه و نقش کوچک خودم سعی کردم این مفاهیم را نشان دهم.»

به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس
به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس

ترسناک ترین مهاجمان

اما در تمام این سالها سخت ترین مهاجمینی که در مقابل بوفون بازی کرده اند چه کسانی بوده اند؟ به گزارش آسمونی ، جی جی از دو نفر همیشه می ترسید. بوبو ویری و رونالدو. او در یک جمله حس خود را چنین توضیح می دهد:« آنها باعث می شدند شب قبل مسابقه از استرس نتوانم به راحتی بخوابم.

نظر خود را درباره «به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره به مناسبت وداع تلخ بوفون با یوونتوس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.