زمان مطالعه: 5 دقیقه
دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

استان مازندران یکی از استان هایی است که جاذبه های گردشگری زیادی دارد. یکی از این جاذبه ها، تالاب ارواح در...

مازندران است. آسمونی در این بخش به معرفی دریاچه و تالاب ارواح می پردازد.

دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران
دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

آسمونی : طبیعت کشورمان ایران در هر گوشه ای به رنگی درآمده تا با جلوه های زیبایش چشمانتان را نوازش دهد و گاه با پدیده ای حیرت انگیز غافلگیرتان کنند. امروز گوشه ای از همین طبیعت را برای تجربه ی یک گشت و گذار متفاوت برگزیده ایم و می خواهیم برای لحظاتی غرق در زیبایی های آن شویم. آسمونی : راهی شمال کشور هستیم و می خواهیم یکی از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت ایران را به نظاره بنشینیم. مقصدمان استان مازندران است که همه با طبیعت زیبایش به خوبی آشنایی دارند و شهرت جنگل های انبوه و ساحل زیبا و دریاچه هایش زبانزد خاص و عام است. در این استان راه شهرستان نوشهر را در پیش می گیریم تا در گوشه ای از آن، جاذبه ای کمتر شناخته شده را بیابیم.

 چرا دریاچه ممرز؟

دریاچه ممرز یکی از جاذبه های بکر شمال کشور است. این دریاچه دارای ظاهری وهم انگیز است و به دریاچه ارواح شهرت دارد. اگر علاقه مند به آفرود هستید باید بدانید که در راه رسیدن به این دریاچه می توانید این تفریح را نیز تجربه کنید.

ghost-lake
ghost-lake

در مسیر دریاچه ممرز

آسمونی : برای رسیده به دریاچه ممرز باید راهی نوشهر شویم و با ورود به یک جاده فرعی به روستای صلاح الدین کلای سفلی برسیم. آنچه در ادامه انتظارمان را می کشد یک جاده فرعی در میان جنگل است که تنها می توان با خودروهای کمک دار از آن عبور کرد. در اینجا یک تجربه متفاوت از آفرود برای مسافران این دریاچه زیبا رقم می خورد و به خاطره ای فراموش نشدنی در ذهنشان تبدیل می گردد. پس از گذر از پستی و بلندی های جاده و پشت سر گذاشتن انبوه درختان، در نهایت این دریاچه است که چشمان هر بیننده ای را مسحور خود می کند...

آشنایی با دریاچه ممرز، غرق در وهم و سکوت

آسمونی : در نقطه ای بکر از شهرستان نوشهر و در میان جنگل انبوه پهن برگ، دیاچه ای قرار دارد که با فضای وهم انگیز و پر سکوتش از شما میزبانی می کند. نامش دریاچه مَمرَز است اما به سبب قرار گیری در منطقه ملا کلا، به این نام نیز خوانده می شود. فضای بکر اطراف دریاچه در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی است که در هر لحظه به گوش می رسد. این مسئله با حضور درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد و باعث شده تا به آن لقب دریاچه ارواح را نیز بدهند. آسمونی : طول این دریاچه 700 متر است و عرض آن به 300 متر می رسد و با جلوه ای دیدنی انتظار شما را می کشد. چهره منحصر به فرد این دریاچه و زیبایی کم نظیر آن نیز باعث شده تا نامش در فهرست میراث ملی طبیعی قرار گیرد.

دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران
دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

 دیدنی ها و تفریحات

آسمونی : سفر به دریاچه ممرز یک تجربه متفاوت است و شما را به لذت بردن از دیدنی ها و تفریحات زیر دعوت می کند:

1- درختان مرده

آسمونی : آنچه که در اولین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می کند، بازمانده هایی از تنه درختان هستند که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند. حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه به شمار می رود.

2- جنگل تماشایی

آسمونی : دریاچه ممرز در آغوش یک جنگل زیبا قرار دارد و شما در کنار تماشای دریاچه می توانید، سری هم به درون این جنگل بزنید و از دیدن انبوه درختان سر به فلک کشیده که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند، لذت ببرید.

3- خوشگذرانی در سفر به دریاچه ممرز

آفرود: برای آنکه به دریاچه برسید، ناگزیر به استفاده از خودروهای کمک دار هستید و به نوعی، آفرود در میان جنگل را نیز تجربه می کنید. پیک نیک: اگر قصد دارید بیشتر بمانید و از دریاچه لذت ببرید، حتما خوراکی های مورد نیازتان را بردارید و در آنجا پیک نیکی دوستانه یا خانوادگی برپا کنید. گشت و گذار و عکاسی: می توانید به گشت و گذار در گوشه گوشه ی این طبیعت بپردازید و جاذبه هایی تازه را کشف کنید. یادتان نرود که با دوربین عکاسی می توانید این جاذبه ها را تا همیشه پیش خود داشته باشید و از دیدنشان غرق در لذت شوید.

ghost-lake
ghost-lake

کجا بمونیم؟

در سفر به دریاچه ممرز برای اقامت دو راه پیش رو دارید: نخست آنکه می توانید در نوشهر و یا دیگر شهرهای اطراف در خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراها اسکان کنید. دوم آنکه می توانید کمپی را برپا نمایید و تجربه ای متفاوت از اقامت را برای خود رقم بزنید.

امکانات گردشگری

این دریاچه بسیار زیباست اما هیچ گونه امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. البته این نبود امکانات یکی از دلایل بکر ماندن این طبیعت تماشایی است و برای برخی از افراد یکی از جذاب ترین ویژگی ها به شمار می شود.

بهترین فصل سفر

بهترین زمان برای سفر به دریاچه ممرز، بهار و تابستان است. بهار و تابستان: در این فصول میزان سفرها به شمال کشور به حداکثر خود می رسد چرا که طبیعت بسیار زیبا جلوه می کند. پاییز: به سبب قرار گیری دریاچه در میان انبوه درختان، جلوه ی آن در پاییز بسیار زیباست اما به دلیل نامناسب بودن مسیر دسترسی، سفر در این فصل احتیاط زیادی را می طلبد. زمستان: در این فصل جاده برفی و گلی یکی از موانع شما برای دیدن این دریاچه است.

دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران
دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران

راه دسترسی

آدرس: استان مازندران، شهرستان نوشهر، 5 کیلومتری شمال روستای چلندر آسمونی : راه دسترسی: اگر قصد سفر به این دریاچه را دارید به مسیر نور به نوشهر بروید و در کیلومتر 12 آن، پس از جاده ونوش، وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شوید. سپس با عبور از روستا، به محیط بانی می رسید که در آنجا باید اقداماتی اداری را برای ورود به منطقه انجام دهید. پس از محیط بانی، جاده شمالی را به طول 10 کیلومتر ادامه دهید و پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده شما را به دریاچه زیبای ممرز می رساند. البته به یاد داشته باشید که جاده فرعی تنها با خودروهای کمک دار قابل عبور است و امکان مواجهه با حیوانات وحشی نیز در آن وجود دارد.

ghost-lake
ghost-lake

فاصله و مسیر شما تا دریاچه ممرز نوشهر

مسافت و مسیر های پرتردد:

تهران, استان تهران, ایران 247 کیلومتر | 4 ساعت 44 دقیقه نوشهر, استان مازندران, ایران 49 کیلومتر | 1 ساعت 8 دقیقه چالوس, استان مازندران, ایران 60 کیلومتر | 1 ساعت 20 دقیقه ساری, استان مازندران, ایران 138 کیلومتر | 2 ساعت 32 دقیقه

نظر خود را درباره «دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دریاچه و تالاب ارواح !! در نوشهر مازندران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.