زمان مطالعه: 1 دقیقه
طرز تهیه قیمه نذری

طرز تهیه قیمه نذری

در میان نذری‌ های متداول در تاسوعا و عاشورا، خورش قیمه از همه رایج‌تر است و همه‌ساله در این ایام، حجم زیادی از این غذای خوش‌عطر تهیه و طبخ می‌شود.

طرز تهیه قیمه نذری در ماه محرم هر شهر ایران، حال و هوای خودش را دارد که به تفاوت‌های فرهنگی هر شهر بر می‌گردد. این تفاوت‌های فرهنگی از روش برگزاری مراسم عزاداری گرفته تا غذاهایی که به صورت نذری طبخ می شوند، کاملا محسوس است. با آسمونی همراه باشید و طرز تهیه قیمه نذری را آموزش ببینید. 

طرز تهیه قیمه نذری
طرز تهیه قیمه نذری

مواد لازم برای تهیه قیمه نذری

 راسته گوسفند و کمی گوشت گاو 500 گرم  500 کیلوکالری
پیاز متوسط 1 عدد 25 کیلوکالری
لپه خیس شده 1 لیوان 240 کیلوکالری
گوجه‌فرنگی متوسط 2 عدد 75 کیلوکالری
لیمو عمانی 4 عدد صفر
سیب‌زمینی متوسط 2 عدد 160 کیلوکالری
زردچوبه، زعفران، نمک و فلفل به دلخواه صفر
رب گوجه 1 ق غ -
روغن مخصوص سرخ کردن 3 ق غ 135 کیلوکالری

طرز تهیه قیمه نذری

پیاز را خرد کنید و در روغن تفت بدهید. گوشت‌ خردشده را به آن افزوده و زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و به همراه 4 یا 5 لیوان آب جوش بگذارید 1 ساعت بپزد. پس از نیم‌پزشدن به آنها لیمو و لپه‌ی نیم‌پز اضافه کنید و بگذارید خورش جا بیفتد. نیم ساعت مانده به برداشتن خورش به آن زعفران ساییده شده و نمک را افزوده و گوجه‌فرنگی‌های دو نیم شده را روی خورش قرار دهید؛ به طوری که پوست‌شان روی آب باشد. در هنگام کشیدن نیز گوجه‌ها را در کناری قرار دهید و خورش را بریزید و روی آن را با خلال سرخ شده سیب‌زمینی تزیین کنید.

برای خوشرنگ شدن آن می توانید رب گوجه را در روغن تفت داده و هنگام اضافه کردن لپه، به خورش اضافه کنید. زعفران هم اختیاری است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرز تهیه قیمه نذری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرز تهیه قیمه نذری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.