زمان مطالعه: 6 دقیقه
گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری

گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری

هرچند این روزها حال صنعت گردشگری در کشور ما به دلایل مختلف نگران کننده است اما شاید در همین بحران ها بتوانیم...
هرچند این روزها حال صنعت گردشگری در کشور ما به دلایل مختلف نگران کننده است اما شاید در همین بحران ها بتوانیم مدیران هوشمند و تصمیمات درست کسب و کارها را بدون حباب های تبلیغاتی و به صورت واقعی رصد کنیم، با همین رویکرد در حاشیه اولین همایش برترین های گردشگری (در هتل استقلال که با حضور برندهای برتر این حوزه برگزار شد) با جناب آقای محمد موحدی، مدیر عامل قاصدک 24 در گفتگوی دوستانه ای سعی کردیم تا بدون تعارف نگاهی واقع بینانه به گردشگری در ایران داشته باشیم.

گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری
گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری

قبل از هر چیز یه معرفی از خودتون و قاصدک 24 لطفاً داشته باشید و اینکه اصلاً چی شد که قاصدک به وجود اومد؟

اگه قرار باشه که قاصدک 24 رو به صورت خلاصه و کوتاه معرفی کنم باید بگم که قاصدک، یک مجموعه فعال در زمینه فروش بلیط سفر هست و طبیعتاً انواع بلیط از جمله بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس رو به فروش می رساند. این مجموعه در طی مدت زمان فعالیتش، فراز و نشیب های زیادی رو پشت سر گذاشته و در حال حاضر جزو 5 مرکز برتر فروش بلیط در کشور هست و دلیل اصلی راه اندازیش هم نیاز مردم به خرید اینترنتی بلیط انواع وسیله سفر بود که ما آن را در کشور حس کردیم. برای همین خاطر هم تصمیم گرفتیم مرکزی رو راه اندازی کنیم که بتونه به این نیاز به شکل درستی پاسخ بده تا مسافران بتوانند با مراجعه به آن، پاسخگوی همه نیازهای مسافرتی خودشون باشند.

الان چند سال که رسماً در این بازار فعال هستید؟

قاصدک 24 حدود 4 سال پیش در شهریور ماه سال 94 راه اندازی شد و از اون زمان تا حالا، پله به پله به خدمات مسافرتی خودش اضافه کرده تا اینکه بتواند یک مجموعه کامل مسافرتی برای رفع نیاز مردم در این زمینه باشد.

چرا من به عنوان یه مسافر باید بین این همه سامانه فعال و پویا قاصدک 24 رو انتخاب کنم؟

اول از همه باید بگم که قاصدک 24 هم جزو یکی از همین سامانه های فعال و پویا در کشور است و همون طور که در ابتدا هم گفتم حتی یکی از 5 مرکز برتر در این زمینه هست، پس چرا نباید قاصدک رو انتخاب کنید؟! از اون گذشته باید بگم که ما معتقدیم مسافری که تمایل داره همه نیازهای مسافرتی خودش رو به صورت کامل و سریع رفع کنه، قطعاً قاصدک 24 یکی از انتخاب هاش میتواند باشد. قاصدک 24 در خیلی از زمینه ها از رقبای خودش پیشی گرفته، به طور مثال ما اطمینان میدهیم که قاصدک در بخش فروش بلیط هواپیمای خودش، کاملترین پروازها رو به مسافران ارائه می‌کند.

البته این موضوع در خصوص بخش های دیگه مجموعه هم صادق هست چرا که سعی قاصدک 24 همیشه بر این بوده که مسافری که این سامانه رو برای خرید بلیط سفر خودش انتخاب کرده، رضایت کامل رو از این مجموعه داشته باشد. با این حال، ما برای اینکه بتونیم دسترسی به خدمات این مجموعه رو برای مشتریان خودمون آسونتر کنیم، اپلیکیشن اختصاصی قاصدک 24 را هم طراحی کردیم. این اپ در نسخه اندروید ارائه شده و مردم میتوانند آن را از کافه بازار دانلود کنند و با استفاده از این اپلیکیشن بلیط قطار، اتوبوس و بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی رو خریداری کنند. این اپ هم مثل سایت قاصدک، امکان خرید و فیلتر بلیط مورد نظر، کوپه دربست، انتخاب صندلی در اتوبوس و موارد اینچنینی رو برای مشتریان فراهم می‌کند. بنابراین استفاده بسیار راحتی دارد و مسافر می‌تواند بدون کوچکترین مشکلی از آن استفاده نماید.

امروز فضای گردشگری در ایران از هر زمان دیگه ای سختتر شده ، استراتژی شما توی این بازار رقابتی و سخت چیه؟ و به عنوان یه برند مطرح در این حوزه چه پیشنهادی برای استارتاپ ها و فعال های دیگه در این حوزه دارید؟

ما تا به امروز خدمات زیادی رو در مجموعه قاصدک 24 ایجاد کردیم که این خدمات علاوه بر اینکه باعث شده تا از رقبای خودمون در این زمینه عقب نیفتیم حتی در مواردی هم موجب شده تا از آنها پیشی بگیریم. به طور مثال ما در حال حاضر امکان خرید آنلاین بیمه مسافرتی، رزرو هتل های داخلی و حتی استرداد اینترنتی بلیط سفر رو هم در سایت داریم و همچنان هم به دنبال اجرایی کردن ایده های نو و بیشتری در این زمینه هستیم. بنابراین فکر می‌کنم آنچه که باعث میشه تا ما در این بازار رقابتی و سخت بمونیم، خلاقیت ما در این زمینه است که همیشه سعی کردیم از اون در خدمات سایت و اپلیکیشن خودمان استفاده کنیم. علاوه بر اینها کیفیت ارائه خدمات هم نکته حائز اهمیت دیگه ای هست که به ما در این زمینه کمک کرده. بنابراین کیفیت لازم رو در سایت ایجاد کردیم و همچنین بخش پشتیبانی سایت رو هم تقویت کردیم. قیمت مناسب خدمات، هم ویژگی دیگه ای هست که موجب اطمینان مسافر به ما شده و به ما برای حضور در بازار به طور ویژه کمک کرده است.

به مجموعه ها و استارتاپ هایی که می‌خوان به این حوزه ورود کنن توصیه می کنم که قبل از هر چیز همه جوانب این کار رو بسنجن و یه طرح تجاری مناسب در این زمینه داشته باشند. این مجموعه ها باید بدانند که بدون تحقیقات بازار نمی توانند در این حوزه موفق بشوند و از پس سختی های اون بر بیان. اما برای مجموعه های فعال در این زمینه پیش از هر چیز آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که با خلاقیت در ارائه خدمات و کیفیت امکانات و پشتیبانی خودشون بتونن بهترین خدمات مسافرتی رو به مردم ارائه نمایند. البته این مجموعه ها نباید فراموش کنند که مهمترین اصل در این کار قیمت منصفانه اس بنابراین برای ادامه کار خودشون بهتر هست که در این مبحث چاره اندیشی کنند. در غیر این صورت بهتره قبل از اینکه دیر بشه و خود به خود از بازار رقابتی حذف بشن، موضوع استارتاپ خودشون رو تغییر بدن و فعالیت خودشون رو در زمینه دیگه ای ادامه بدهند.

قاصدک تنها وب سایت شماست؟ یا اینکه سامانه های دیگه ایی هم دارید؟

خیر، قاصدک 24 تنها یکی از مجموعه هایی هست که تحت نظر شرکت سامانه ارتباطات قاصدک قرار دارد و همانطور که گفتم در زمینه فروش اینترنتی بلیط سفر فعالیت می‌ کند. این شرکت حدوداً 15 سامانه دیگه رو هم مدیریت می کند که از جمله اونها می تونم به «جااینجاس» که در زمینه رزرو اینترنتی هتل فعالیت می کنه، اشاره کنم. مجموعه های «کیش دات کام» و «تکتازان پرواز عرش» هم به عنوان پورتال جامع جزیره کیش و مجری تورهای داخلی، خارجی و اخذ ویزا در این مجموعه فعالند.

قاصدک، سامانه «کالا ارسال» رو هم برای خرید و ارسال کالا از ترکیه راه اندازی کرده و با سامانه های «پیام کوتاه قاصدک» و «وب سرویس پیام کوتاه قاصدک»، به نیاز مشتری های خودش در زمینه ارسال، دریافت و پردازش پیام کوتاه پاسخ میده. «ترین بیت» و «پارسا اسپس» هم دو مجموعه ای هستن که فضای رایگان دانلود و آپلود فایل و فضای ابری آپلود و دانلود نا محدود رو در اختیار کاربران و وب سایتها قرار میدهند. این مجموعه در نهایت در برخی از شهرها سامانه هایی رو هم برای سفارش اینترنتی غذا و خدمات، خرید، فروش و اجاره ملک، سوپرمارکت اینترنتی، خرید پسماند بازیافتی و حتی فروش کالای دیجیتال ایجاد کرده و سعی داره تا در همه این مجموعه ها، همواره بهترین خدمات رو به مشتریان خودش ارائه نماید.

پنج سال دیگه قاصدک 24 کجاست؟

همانطور که می دانید شرایط امروز کشور هر لحظه در حال تغییره به خاطر همین هم جواب دادن به این سوال که قاصدک در 5 سال آینده در کجا قرار داره، کمی سخته. با این حال، ما استراتژی ها و چشم انداز خاص خودمون رو داریم و سعی می کنیم هر لحظه در راستای بهبود شرایط موجود و با سنجیدن تمامی جوانب، خدمات تازه تری رو به مشتری های خودمون ارائه کنیم. با این حال باید بگم که در چشم انداز کلی این آینده، اضافه کردن خدماتی مثل تورهای مسافرتی به سایت و مبحث (incoming) یعنی ورود گردشگر خارجی به کشور، وجود داره و حتی ممکنه برای انجام این کارها و گسترده تر کردن خدمات خودمون، سرمایه گذارانی را هم جذب کنیم.

برای این کلمات یه جمله کوتاه بگید:

جااینجاس: یه مجموعه کوچیک با پشتوانه یه تیم بزرگ و دلسوز که قطعاً به زودی به اندازه همین پشتوانه ای که داره، بزرگ و قوی میشه.

موشک: تلنگری که امیدوارم باعث بشه تا مدیران کشور، جدی تر به مباحث مربوط به سفر و گردشگری در ایران بپردازن.

دولت و گردشگری: در مواردی، دولت کم لطفی هایی نسبت به مبحث گردشگری داره اما ما همچنان به آینده امیدواریم.

اسنپ  تریپ: یه مجموعه قوی که خوب و سریع پیشرفت کرده اما هنوز جای کار داره.
نظر خود را درباره «گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گفتگو متفاوت با یکی از موفقترین استارتاپ های گردشگری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.