زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاذبه های دیدنی قائمشهر

جاذبه های دیدنی قائمشهر

شهرستان قائمشهر یکی از شهرستان های استان مازندران است که به واسطه زیبایی ها و جاذبه های دیدنی و گردشگری...
جاذبه های دیدنی قائمشهر
جاذبه های دیدنی قائمشهر

شهرستان قائمشهر یکی از شهرستان های استان مازندران است که به واسطه زیبایی ها و جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوانی که دارد هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. آسمونی در این بخش جاذبه های دیدنی و گردشگری قائمشههر را به شما عزیزان معرفی می کند.

«جاذبه های دیدنی قائمشهر»

آثار تاریخی و طبیعی و جاذبه‌های دیدنی شهرستان قائمشهر در مازندران، از جمله منابع موجود در این استان سرسبز شمالی کشور است؛ که قرارگاهی مناسب برای تفریح و سیاحت گردشگران و مسافران است…

امامزاده‌های “سید ابوصالح، عباس رضا، موسی، سید زرین نوا، یوسف رضا، سید نظام‌الدین، محمد” و بقاع متبرک “درویش داود، موسی بن‌احمد” و قرار داشتن آرامگاه عالم جلیل القدر “شیخ طبرسی” در شهرستان قائمشهر؛ از جمله اماکن دیدنی این شهرستان میباشد.

ghaemshahr-tourist-attraction
ghaemshahr-tourist-attraction

قائمشهر، با حدود ‪ 300هزار نفر جمعیت در ‪ 20کیلومتری ساری (مرکز استان مازندران ) و در مسیر دو جاده ترانزیتی و مواصلاتی استان مازندران، به استان تهران و دیگر استانهای کشور یعنی جاده‌های فیروزکوه و هراز قرار گرفته است…

شهرستان قائمشهر، با مساحتی درحدود ‪ 425/5کیلومترمربع و باداشتن چشم اندازهای طبیعی، تاریخی از زمینه‌های گردشگری مناسبی برخوردار میباشد.

قائمشهر در سالهای قبل، با نام “علی آباد” مشهور بود و در سال ‪ 1314هجری شمسی به نام “شاهی” تغییر نام داد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خواست اکثر مردم این شهر، با نام “قایم آل محمد (عج) قائمشهر” نامگذاری گشت.

شهرستان قائمشهر از جنوب با سواکوه، از شرق با ساری، از شمال با جویبار و بابلسر و غرب با بابل همسایه است.

کشاورزی از گذشته دور در این منطقه تاکنون رایج است و یکی از جمله شغلهای مهم این منطقه برای اهالی آن محسوب میشود…

جاذبه های دیدنی قائمشهر
جاذبه های دیدنی قائمشهر

کارخانه‌های نساجی شماره یک، کارخانه گونی بافی در سال ‪ 1316و کارخانه کنسروسازی در سال ‪ 1322در قائمشهر، فعالیت خود را شروع کردند و منجر به این گشت تا قائمشهر به عنوان یک قطب صنعتی در کشور مطرح و زمینه اشتغال بسیاری از اهالی بومی و غیر بومی را ایجاد نماید.

“غلام حسین افضل الملک” از مورخین کشور، حدود صد سال پیش که به قائمشهر آمد؛ در آثار نگاشته شده خود، از کارخانه پنبه پاک کنی این شهر یاد نموده است.

در رابطه با آنچه که در تاریخ از قائمشهر آمده است، می‌توان به اظهارات “دلاواله” جهانگرد فرانسوی اشاره نمود؛ که این جهانگرد در سال ‪ 1205از جاده در دست احداث شاه عباسی در این شهر در سفرنامه‌اش گزارشی داده است…

ghaemshahr-tourist-attraction
ghaemshahr-tourist-attraction

تپه گردکوه

«جاذبه های تاریخی و گردشگری قائمشهر»

جاذبه های تاریخی و گردشگری قائمشهر، نوازشگر چشمان مسافران نوروزی میباشد. جاذبه های تاریخی و گردشگری با قدمت پنج هزار ساله شهرستان قائمشهر استان مازندران؛ چشم مسافران نوروزی مشتاق دیدن صحنه های زیبا را خیره میکند.

قائمشهر، با کشف شهر باستانی پنج هزار ساله، در تپه گردکوه؛ بعنوان یکی از شهرهای کهن و با قدمت مازندران بشمار میرود. در کیلومتری ساری (مرکز استان مازندران) و در مسیر دو جاده ترانزیتی و مواصلاتی استان مازندران به استان تهران و دیگر استانهای کشور؛ یعنی جاده‌های فیروزکوه و هراز؛ قرار گرفته است…

دو رودخانه تلار و سیاهرود، در دو سوی شهر قائمشهر؛ جاری میباشد و عبور خط راه آهن سراسری کشور و قرار گرفتن در جاده مواصلاتی پایتخت؛ با شمال و شرق بر اهمیت این شهر اضافه نموده است. قائمشهر در دوره‌های قبل با نام علی آباد مشهور بود و بعدها به نام شاهی تغییر نام یافت.

جاذبه های دیدنی قائمشهر
جاذبه های دیدنی قائمشهر

امامزاده “سید زرین نوا”

در روستای وسطی کلا، با سابقه ساخت ‪ هجری قمری، امامزاده “سید زرین نوا” در روستای چمازکتی؛ با سابقه ساخت صندوق چوبی آن، در سال ‪ 855هجری قمری که از جمله آثار ملی کشور به شمار می‌رود   از دیگر جاذبه‌های شهرستان قائمشهر؛ محسوب میشود…

ghaemshahr-tourist-attraction
ghaemshahr-tourist-attraction

“امامزاده یوسف رضا – قائمشهر”

امامزاده یوسف رضا و واقع شدن آن، در کنار بیمارستان رازی قائمشهر؛ این مکان را به جایگاهی برای زیارت مومنان و متمسکین به ائمه برای رفع حاجات تبدیل نموده است. (این امامزاده در گذشته دارای بارگاه و مسجدی بود که در دوره پهلوی اول ویران گشت.

“امامزاده سید نظام‌الدین – قائم شهر”

امامزاده سید نظام‌الدین، که در منطقه جمنان قائمشهر؛ واقع است و در سال ‪ 892هجری قمری “میرظهیرالدین مرعشی” آن را زیارت کرد.

در طول مدت گذر زمان در جنب این مکان مذهبی، قبرستانی برای دفن اموات این شهر بنا شد…

جاذبه های دیدنی قائمشهر
جاذبه های دیدنی قائمشهر

بقاع متبرکه “درویش داوود – قائم شهر”

بقاع متبرکه “درویش داوود” 991هجریقمری و “درویش موسی بناحمد” در منطقه جمنان و فولاد؛ در روستای آهنگر کلای بیشه سر؛ که قدمت آن براساس کتیبه روی بقعه به تاریخ وقف‪    ‪ هشتصدو چهل و هفت محله، که قدمت صندوق آن به سال هجری قمری نقل شده؛ از مناطق دیدنی قائمشهر میباشند.

“آرامگاه شیخ طبرسی”- قائم شهر

 شیخ طبرسی، از علمای بزرگ شیعه و مولف کتاب “الاحتجاج” که در اواخر قرن پنجم و اوایل قرن ششم هجری قمری زندگی میکرد؛ در روستای “شیخ گلی” قائمشهر؛ قرار گرفته و آرامگاه این عالم گرانقدر؛ در طول سال پذیرای علاقه‌مندان و مشتاقان به علم و ادب میباشد…

ghaemshahr-tourist-attraction
ghaemshahr-tourist-attraction

«پارک جنگلی تلار قائمشهر»

با وسعت ده هکتار در یکی از مناطق پانزده گانه گردشگری استان مازندران، درشصت ‪ کیلومتری قائمشهر؛ قرار گرفته و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی؛ محسوب میشود…

پارکهای جنگلی موجود در سطح کشور، براساس ملاکهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچون امکانات، وسعت و موقعیت جغرافیایی به سطوح محلی، استانی، ملی و بین‌المللی تقسیم‌بندی می‌شوند و پارک جنگلی تلار، از لحاظ رتبه‌بندی این سازمان، در رده محلی قواقع شده است.

همچنین قرار داشتن دریاچه‌ای با نام “دریاچه جاده نظامی” در حاشیه این پارک جنگلی، محیطی ایجاد شده است؛ تا مسافران و گردشگران بتوانند در ان لذت ببرند…

نظر خود را درباره «جاذبه های دیدنی قائمشهر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های دیدنی قائمشهر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.