زمان مطالعه: 21 دقیقه
روش گرفتن و درخواست ویزا

روش گرفتن و درخواست ویزا

گرفتن ویزا برای کشورهای مختلف را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما آسمونی های عزیز قرار گرفته بگیرد.
روش گرفتن و درخواست ویزا
روش گرفتن و درخواست ویزا

 

اگر قصد گرفتن ویزا دارید و به دنبال راهنمای گرفتن ویزا هستید این بخش آسمونی را از دست ندهید چرا که آموزش کامل گرفتن ویزا برای کشورهای مختلف را برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که امیدواریم مورد استفاده شما آسمونی های عزیز قرار گرفته بگیرد.

آذربایجان

عادی-توریستی: مسافران می توانند از طریق آژانس های مسافرتی یا شخصا" با دردست داشتن بلیت هواپیما و مبلغ 40 دلار یک روز قبل از پرواز به سفارت مراجعه کنند. در غیر اینصورت متقاضیان می توانند به نماینده وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در دفتر هواپیمایی جمهوری ایلامی که در باکو مستقر است مراجعه کرده و روادید 20 روزه دریافت کنند.

بازرگانی: از طریق مراجعه شرکت آذری به وزارت امور خارجه آذربایجان، و پر کردن فرم مربوطه و پرداخت 250 دلار روادید 6 ماهه یا یک ساله صادر می شود.شنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت 9 تا 16

آدرس: پاسداران، اقدسیه، شماره 50

تلفن: 2284929 فاکس: 2280063

 آرژانتین

عادی و توریستی: دعوتنامه از اقوام مقیم (این دعوتنامه باید از طریق فاکس 2583-871 به کنسولگری ارسال شود)، گذرنامه معتبر، مراجعه به سفارت و دریافت فرم، در صورت جواب مثبت بلیت رفت و برگشت تهیه شود. هزینه صدور روادید 7300 تومان، مبلغ 300 تومان برای تشکیل پرونده، دو قطعه عکس، هر کدام از درخواست توریستی به طور جداگانه و بر حسب مورد بررسی می شود. پاسخ به روادید 4 هفته بعد از دریافت مدارک داده می شود. تمام دعوتنامه ها باید از طریق Immigration باشد.

بازرگانی: دعوتنامه یا فاکس از شرکت آرژانتینی، معرفی نامه شرکت ایرانی، گذرنامه معتبر قبل از صدور روادید، بلیت رفت و برگشت، 2 قطعه عکس فقط روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از 10 تا 12 میدان آرژانتین، ساختمان آلتالیا - تلفن: 8719189-8718294

 آلمان

روادید حهت دیدار بستگان (عادی)، دو نسخه فرم تقاضای اقامت، گذرنامه، شناسنامه، معتبر، فتوکپی صفحات 2 و 3 گذرنامه، گذرنامه بایستی پس از انقضای مدت ویزای در خواستی حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد، مدارک در مورد وضعیت اقامت بستگان در آلمان، اصل و ترجمه رسمی تایید شده سند ازدواج به همراه یک فتوکپی از ترجمه آن، در مورد فرزندان حاصل از ازدواج های قبلی، اصل حکم طلاق یا ورقه حضان به همراه ترجمه تایید شده ویک فتوکپی از آن.

getting-a-visa
getting-a-visa

بازرگانی: دو نسخه فرم تقاضا، دعوتنامه شرکت آلمانی که باید شامل نام کامل دعوت شونده، زمینه فعالیت، آدرس، سمت دعوت شونده، علت و مدت مسافرت و تعهد تقبل هزینه ها باشد و در صورت عدم تقبل مخارج ارائه بیمه مسافرتی و فتوکپی آن ضروریست، مدارکی در مورد شرکت دعوت کننده در آلمان (بارنامه، قرارداد، مکاتبات تجاری)، مدارکی در مورد فعالیتهای شغلی در ایران (پروانه کسب، کارت بازرگانی، پروانه تولید، گواهی کار، دفترچه درمانی)، در مورد کارمندان شرکت ها: معرفی نامه رسمی از طرف کارفرما مبنی بر اعزام متقاضی به آلمان.

ویزای کانادا آنلاین

پزشکی: متقاضی می بایست درخواست کتبی خود را همراه کپی نامه مرکز درمانی، کپی برآورد هزینه معالجه، کپی نامه مرکز درمانی، کپی صفحات 2 و 3 گذرنامه و یک پاکت تمبر شده به صندوق پستی 179-11365 ارسال دارند. سفارت از طریق پست متقاضی را از وقت ملاقات مطلع می سازد.

ترانزیت فرودگاهی: برای صدور روادید ترانزیت، دو نسخه فرم تقاضا، دو قطعه عکس، گذرنامه معتبر، روادید یااقامت معتبر برای کشور مقصد به همراه فتوکپی آن، بلیط هواپیما

روادید نمایشگاهی: دو نسخه فرم پر شده، گذرنامه، شناسنامه و در صورت تاهل شناسنامه و گذرنامه همسر، به همراه فتوکپی صفحات دوم و سوم گذرنامه متقاضی، مدارکی در مورد فعالیتهای شغلی در ایران، مدارکی دال بر داشتی وابستگی در ایران (سند خانه یا زمین)، بیمه مسافرتی به همراه فتوکپی آن، بلیط هواپیما.

تحصیلی: کپی پذیرش از دانشگاه آلمانی، کپی ضمانت مالی در طول تحصیل، کپی فرم سفارت و پاکت پستی تمبر شده با آدرس متقاضی باید به صندوق پستی 179-11365 فرستاده شود. برای دریافت کمک بیشتر با بخش فرهنگی سفارت تماس حاصل نمایید. برای کسب اطلاعات روادید روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 5/12 تا 14 و برای ارائه درخواست صدور روادید از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7 تا 12 با ارائه مدارک لازم به سفارت مراجعه نمائید. آدرس سفارت: خیابان فردوسی-روبروی بانک ملی   تلفن: 15-3114111و 9-303228   فاکس: 398474 و 391144

ویرای کانادا آنلاین

آفریقای جنوبی

توریستی: 2 قطعه عکس- فتوکپی گذرنامه، اصل گذرنامه-رزرو بلیت رفت و برگشت-رزرو هتل-نامه از محل کار و گزارش کار-در صورتی که شخص صاحب کار باشد ثبت شرکت، نامه از یک بانک که قدرت پرداخت روزی 150 دلار را داشته باشد، مدت اقامت در این کشور، هزینه روادید برای هر نفر 000/10 تومان و 21 روزه روادید صادر می شود. مدت اقامت حداکثر 1 ماه است.قسمت روادید با وقت قبلی روزهای یکشنبه تا پنج شنبه 12-9 - آدرس: خ ولیعصر، نرسیده به تجریش، مقابل پمپ بنزین، خیابان یکتا، پلاک 5    تلفن: 9-6022866 فاکس: 279016

آمریکا

هنگام ورود به خاک ایالات متحده چگونه بازرسی می‌شوم؟

فرایند بازرسی چیست ؟

همهء افرادی که به خاک ایالات متحده وارد می شوند توسط ماموران دولت آمریکا بازرسی می شوند. چهار بازرسی جداگانه وجود دارد: بهداشت عمومی، مهاجرت، گمرک و کشاورزی. شما ممکن است تنها با یک مامور که همهء این چهار بازرسی را انجام می دهد سروکار داشته باشید یا با بیش از یک مامور صحبت کنید. این ورقهء اطلاعات، مسائل مربوط به بازرسی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. برای اطلاعات بیشتر ، در مورد بازرسی های گمرک، به وب سایت خدمات گمرک آمریکا مراجعه کنید .

قانون در این باره چه می گوید ؟

ماده قانونی که بازرسی را از همهء افرادی که وارد خاک ایالات متحده می شوند لازم می داند از قانون مهاجرت و ملیت نشات گرفته است. مقررات ثبت فدرال، شرایط بازرسی و فرایند آن را توضیح می دهد. این قوانین در نظامنامه مقررات فدرال ادغام شده است.

روش گرفتن و درخواست ویزا
روش گرفتن و درخواست ویزا

هنگام ورود به خاک آمریکا چه اتفاقاتی رخ می دهد ؟

هوایی

شرکت هواپیمائی به همهء افرادی که شهروند آمریکایی نیستند پرسشنامهء سفید ، گزارش ورود و خروج ، یا پرسشنامه سبز، فرم لغو ویزای غیر مهاجرتی ورود و خروج را خواهد داد تا پر کنند. در این فرمها، اطلاعات اولیهء مربوط به تشخیص هویت و محل اقامت مسافران در خاک آمریکا پرسیده می شود . با ورود به خاک آمریکا، کارکنان هواپیمائی شما را به محل بازرسی هدایت می کنند. شما برایبازرسی صف می بندید و سپس با یک بازرس مهاجرت صحبت می کنید. اگر شهروند آمریکایی نیستید باید در خطوطی که برای غیرشهروندان تعیین شده است صف ببندید. اگر شهروند آمریکایی هستید، بازرس پاسپورت شما را می بیند ، شهروندی شما را تایید می کند و بازگشت شما را به خاک ایالات متحده تبریک می گوید.

پس از آن شما به محل بازرسی گمرک هدایت می شوید . اما اگر خارجی هستید ، بازرس مهاجرت باید دلیل آمدن شما را به ایالات متحده بداند، پرونده هایی که نیاز دارید ، پرونده هایی که باید به همراه داشته باشید، ومدتی را که می توانید در ایالات متحده بمانید؟ تصمیم گیری در موارد بالا معمولا" کمتر از یک دقیقه طول می کشد. اگر تصمیم گیری مثبت باشد بازرس گذرنامهء شما را مهر می کند و یک فرم تکمیل شدهء سفید در اختیارتان قرار می دهد.این فرم تکمیل شده نشان می دهد گروه مهاجرت شما چیست و چه مدت اجازه اقامت در خاک آمریکا را دارید؟

سپس به محل بازرسی گمرک هدایت خواهید شد . اگر خارجی هستید ، مامور مهاجرت ممکن است از ورود شما به خاک ایالات متحده جلو گیری کند . دلایل زیادی برای این تصمیم گیری وجود دارد . ممکن است در بازداشت بمانید یا به طور موقت شما را نگاه دارند تا مقدمات پرواز بازگشت فراهم شود. در صورت داشتن ویزا ، ویزا یتان ممکن است، باطل شود . در بعضی موارد، بازرس ممکن است نتواند تصمیم بگیرد که آیا به شما اجازهء ورود به خاک آمریکا را بدهد یا نه ؟ در چنین موردی، بازرسی شما ممکن است به تعویق بیافتد. مامور بازرسی از شما خواهد خواست برای بازرسی بیشتر به ادارهء بازرسی دیگری که نزدیک مقصد شما در ایالات متحده ء آمریکا است، رجوع کنید .

زمینی

اگر ورود شما به خاک ایالات متحده از راه زمینی باشد همان فرایند کلی را طی خواهید کرد. یک مامور ممکن است همهء چهار بازرسی را انجام دهد. یا همان مامور شما را برای بررسی بیشتر یا صدور ورقه های لازم به محل بازرسی دوم هدایت می کند. به محض اینکه اجازهء ورود شما به خاک ایالات متحده صادر می شود دو حالت پیش می آید: یا به بازرسی گمرک هدایت می شوید ویا بلا فاصله اجازه می گیرید به سفرتان ادامه دهید . اجازهء ورود به رانندگان خارجی ِ کامیون ها ممکن است بر اساس ویزای کار برای تحویل گرفتن یا دادن محموله که در جادهء بین المللی بازرگانی ( ترانزیت) حرکت می کنند، صادر شود.

فرایند بازرسی در گمرک دریایی شبیه فرایند بازرسی هوایی است. اغلب، بازرسی ها قبل از ورود قایق به ایالات متحده شروع می شود. در بعضی موارد، برنامهء ورود مرزی قایق کانادا ممکن است مسافرانی را که در قایق های کوچک برای مقاصد تفریحی وارد خاک ایالات متحده می شوند تحت پوشش قرار  دهد .

چگونه می توانم تقاضای تجدید نظر بکنم ؟

اگربا وجود استفاده ازویزای معتبر، در خواست شما برای ورود به ایالات متحده رد بشود، می توانید در یک دادگاه مهاجرت تقاضای دادرسی بکنید جاییکه یک قاضی اداری در مورد پروندهء شما تصمیم می گیرد. تصمیم قاضی را می توان به هیات تجدید نظر کنندگان مهاجرت ارجاع داد. دستور العمل هایی به شما داده می شود که کجا و چگونه تقاضای تجدید نظر بکنید.

اگر شما برای اجازه ورود به خاک آمریکا با استفاده از برنامهء حذف ویزا برای خلبانان اقدام بکنید تصمیم بازرس مهاجرت تصمیم نهایی است. تصمیم بازرس در موارد کلاهبرداری، ارائهء اطلاعات غلط به صورت عمدی، ادعای دروغین در مورد شهروندی آمریکا یا نداشتن ویزای مهاجرت معتبر از سوی یک مهاجربالقوه تصمیم نهایی است.

ساده‌ترین راه مهاجرت به آمریکا چیست؟

یکی از ساده‌ترین راه‌های مهاجرت به آمریکا ثبت نام در لاتاری اقامت آمریکا است. در ایالات متحده، هر ساله برای شرکت در برنامه لاتاری اقامت دائم کشور، مهاجرین از سراسر جهان اقدام به ثبت نام می‌کنند. این برنامه به عنوان یکی از راه‌های قانونی و مشروع برای ورود به آمریکا شناخته می‌شود و برای مهاجرت به ایالات متحده، یکی از گزینه‌های بسیاری است که ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرد.

getting-a-visa
getting-a-visa

اتریش

عادی-توریستی: دعوتنامه تایید شده به وسیله یک دفتر اسناد رسمی، 3 قطعه عکس، گذرنامه با شش ماه اعتبار، مبلغ 11500 تومان برای تائید به مدرک، مدرکی دال بر رزرو بلیت بازرگانی: دعوتنامه از شرکت معتبر اتریشی شامل تعهد قبول هزینه ها، گذرنامه با شش ماه اعتبار، بلیط رفت و برگشت، مبلغ روادید ترانزیت 000/100 ریال، دو عدد فتوکپی از بلیت. پزشکی: دعوتنامه از پزشک یا بیمارستان-پیش پرداخت هزینه ها-بلیت رفت و برگشت-3 قطعه عکس-گذرنامه معتبر-متقاضیانی که از طریق وزارت امور خارجه اقدام کنند شانس بیشتری برای دریافت روادید خواهند داشت.

روادیدی تحصیلی و اقامت اتریش: فتوکپی از صفحات پاسپورت، دو قطعه عکس، آخرین مدرک تحصیلی، پذیرش دانشگاهی، شناسنامه، حواله ازدواج، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی صحت مزاج، مدارک مالی جهت تامین مخارج در اتریش، فرم تقاضا پر شده به زبان آلمانی.

اطلاعات تلفنی در مورد روادید میسر نیست. بخش صدور روادید در روزهای سه شنبه از ساعت 9 الی 12 صبح انجام می شود. مدت انتظار 3 الی 6 ماه است. میدان آرژانتین، شماره 78

تلفن: 8710180-8710753 فاکس: 8710778       تلکس:  OEBO IR  212872

ارمنستان

انواع روادید: فرم سفارت دو قطعه عکس، گذرنامه معتبر، متقاضی ورود مکرر دعوتنامه با تائید به وزارت امور خارجه ارمنستان ارائه دهد. با دعوتنامه 30  روز است.  یکشنبه ساعت 9 تا 13 خیابان حمهوری، نبش استاد شهریار خیابان رازی شماره 1    تلفن: 8-674833 فاکس: 670657

 اکراین

 هزینه صدور روادید فوری: 80 دلار (فوری) و 40 دلار (غیر فوری)  آدرس: خیابان ونک، شماره 101 تلفن: 8008530 و 8774119     فاکس: 8007130  دوشنبه و چهارشنبه 10 تا 13

 ازبکستان

بخش کنسولی سفارت جمهوری ازبکستان برای تسهیل و تسریع کار شرکت های حمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی و جلوگیری از اتلاف وقت کنسولگری بخشنامه أی را به این شرح ابلاغ کرد:

 تلکس:  OEBO IR  212872به بخش کنسولی ازبکستان ارسال می گردد از تاریخ صدور یادداشت فقط یکسال معتبر است.

فهرست مشخصات رانندگان باید حتما" شامل 5 مورد (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره گذرنامه) باشد. فهرست مشخصات رانندگان باید کاملا" با مشخصات مندرج گذرنامه معتبر آنان مطابقت کند در غیر اینصورت از دریافت  مدارک خودداری می شود. در صورتیکه بخش کنسولی، مدارک راننده أی را که نام وی در فهرست وزارت امور خارجه نیست استثنائا" دریافت کند،  صدور روادید فقط بعد از دریافت نام راننده در فهرست وزارت امور خارجه ممکن است و هزینه آن از تاریخ دریافت لیست محاسبه می شود.روادیدهایی که مدت اعتبار پایان یافته ولی از تردد آن باقی مانده است فقط برای یکبار قابل تمدید است. روادیدهایی که مدت اعتبار آن پایان یافته ولی کلیه ترددها انحام نشده باشد، از تاریخ اتمام روادید و با در نظر گرفتن تعداد تردد باقیمانده به صلاحدید متقاضی تمدید می شود و در ضمن هیچ محدودیتی برای تعداد ماه هایی که تمدید می شود وجود ندارد.جهت انتقال روادید به گذرنامه جدید، ارائه یک برگ فتوکپی از روادید قبلی، یک برگ فتوکپی از صفحه مشخصات گذرنامه جدید و تکمیل یک برگ فرم تایپ شده مجدد به همراه مدارک الزامی است.

روادید 50 درصد (1 تا 3 روز کار، پس از ارائه مدارک به بخش کنسولی) فقط برای رانندگانی صادر می شود که قبلا" به طور مکرر از این سفارت روادید اخذ کرده و از تاریخ آخرین روادید آنان بیش از یکسال نگذشته باشد.در صورتیکه از تاریخ صدور آخرین روادید یکسال گذشته باشد اینگونه روادیدها مشمول روادید 50 درصد نمی گردد و حداقل مدت انتظار برای اخذ روادید جدید یک هفته است.

رانندگانی که برای اولین بار متقاضی روادید هستند در صورت تعجیل و اضطرار با صلاحدید بخش کنسولی و پرداخت 30 درصد هزینه اضافه بر هزینه جاری یک هفته بعد از تحویل مدارک، موفق به اخذ روادید خواهند شد.

روش گرفتن و درخواست ویزا
روش گرفتن و درخواست ویزا

رانندگانی که عازم کشورهای مشترک المنافع (بجز جمهوری ترکمنستان و اوکراین) هستند در صورت داشتن روادید معتبر کشورهای مشترک المنافع برای عبور از خاک جمهوری ازبکستان نیازی به روادید ترانزیتی این جمهوری نداشته و ظرف سه روز می توانند از خاک جمهوری ازبکستان عبور نمایند.

حداکثر مدت روادید 6 ماه و تعداد تردد 6 بار، هزینه هر بار تردد 10 دلار اضافه بر اصل هزینه صدور روادید خواهد شد. روزها و ساعات کار کنسولگری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 5/8 تا 13  مدارک مورد نیاز برای دریافت روادید

الف- یک برگ فرم عکس دار تایپ شده عکس و فرم هر دو ممهور به مهر شرکت حمل و نقل باشند.

ب- یک برگ فتوکپی از صفحات (مشخصات، عکس، مدت اعتبار گذرنامه)

ج- در صورت تقاضای روادیدی ترانزیت یک برگ فتوکپی از روادیدی کشور مقصد (بجز کشورهای مشترک المنافع).

د- یک برگ فتوکپی   (CMR) با ذکر آدرس دقیق و تلفن تماس شخص گیرنده بار.

ه- اصل دفترچه خروجی و یک برگ فتوکپی از صفحه (عکس و مشخصات) آن.

توجه: مدارک و فتوکپی ها باید خوانا و واضح باشند. هزینه تمدید روادید برای مدت بیشتر از سه ماه، به ازاء هر یک ماه 10 دلار اضافه (نسبت به 60 دلار) خواهد بود.

هزینه های مربوط به روادید فقط دلار آمریکا دریافت می گردد.با توجه به اینکه جهت انجام امور ذیل هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه جمهوری ازبکستان صورت می گیرد باید توجه داشت هزینه های فوق مربوط به امور فاکس و تائید به موارد فوق می باشد:

  1. جهت اخذ هر گونه روادید  5 دلار
  2. انتقال روادید از گذرنامه باطل به گذرنامه جدید 3 دلار
  3. درج شهرهای اضافی بغیر از (تاشکند، سمرقند، بخارا، ترمز و اندیجان) جهت تردد رانندگان شرکتهای حمل و نقل 2 دلار

انواع روادید: دعوتنامه معتبر و تایید وزارت امور خارجه ازبکستان، یک قطعه عکس، روادید یک هفته، 55 دلار همه روزه 5/10 تا 5/12 ظهر پاسداران، بالاتر از فرمانیه، خیابان بوستان، پلاک 14  تلفن: 2291269 فاکس سفارت: 8806230 می باشد.

 اسپانیا

 از متقاضیان تقاضا می شود دستورالعمل ذیل را به دقت مطالعه نمایند:

این کنسولگری هیچگونه تقاضای ویزایی را که مدرک آن طبق شرایط ذیل کامل نباشد مورد رسیدگی قرار نخواهند داد. این کنسولگری از پاسخگوئی به متقاضیان ویزا چه از طریق تلفن و چه مراجعه حضوری معذور است. عدم دریافت جواب از طریق سفارت به مدت 20 روز پس از ارسال مدارک از طریق پست توسط شخص متقاضی به منزله عدم پذیرفته شدن تقاضای ویزای شخصی متقاضی می باشد. در صورت عدم قبول تقاضای شخص متقاضی ویزا هیچگونه اعتراضی از طریق متقاضی پذیرفته نخواهد شد. قید یک شماره تلفن در تهران در روی فرمهای تقاضای ویزا ضروری است، نبودن شماره تلفن در تهران روی فرم ها به منزله رد مدارک ارسالی خواهد بود.مدارک ارسالی در صورت عدم پذیرفته شدن به هیچ عنوان مسترد نخواهد گردید. به اطلاع متقاضیان می رساند هر گونه مسئولیت در رابطه با مدارک ارسالی به عهده خود متقاضی می باشد.ویزای شنگن: کشورهای گروه شنگن عبارتند از: اسپانیا-آلمان-فرانسه-بلژیک-هلند-لوکزامبورگ و پرتغال. ویزاهائی که از طریق هر کدام از کشورهای فوق صادر گردد برای بقیه کشورهای گروه شنگن معتبر می باشد. ویزای شنگن می باید از طریق کنسولگرهای یکی از کشورهای گروه شنگن صادر گردیده باشد.

مدارک لازم برای تقاضا ویزا:

  1. فرم تقاضای ویزا: فرمهای تقاضای ویزا می باید به طور کامل به وسیله خودکار و با حروف بزرگ لاتین به زبان انگلیسی یا اسپانیائی پر گردیده و به تمام اطلاعات خواسته شده در فرم پاسخ داده شود.قید تاریخ تقاضا و امضای فرم توسط متقاضی ضروری است. همراه فرم پر شده ارسال مدارک ذیل ضروریست:
  2. فتوکپی از صفحات 1 الی 13 گذرنامه-دو سری (تمام صفحات)
  3. فتوکپی از بلیط هواپیما دو سری.
  4. در صورت دارا بودن ویزای قبلی اسپانیا یا ویزای شنگن یک سری فتوکپی از ویزای فوق
  5. یک سری فتوکپی از دعوتنامه یا مدارک مورد نیاز برای تقاضای زیزا به شرح ذیل:
getting-a-visa
getting-a-visa

1- ویزا برای دیدار اقوام

اصل و دو سری کپی از دعوتنامه رسمی محضری-فتوکپی کارت اقامت معتبر یا CARD ID شخص دعوت کننده-ترجمه شناسنامه ها به زبان انگلیسی یا اسپانیائی به طریقی که نسبت فامیلی شخص دعوت کننده و دعوت شونده کاملا" اثبات گردد (اصل ترجمه و کپی آن)

2- ویزای تجاری

-اصل کپی دعوتنامه تجاری از شرکتهای اسپانیائی-ترجمه رسمی مدارک شرکت ایرانی شخص متقاضی (ترجمه روزنامه رسمی شرکت، فتوکپی کارت بازرگانی)- ارائه معرفینامه از دفاتر بازرگانی اسپانیا در تهران در مورد اشخاصی که برای بار اول تقاضای ویزا می نمایند الزامی است-فتوکپی ویزای قبلی اسپانیا با شنگن در صورت موجود.

3- ویزای پزشکی

ترجمه رسمی و دو سری کپی از ترجمه مجوز شورای عالی پزشکی ایران جهت اعزام به خارج-ارائه برگ تعیین وقت از بیمارستان یا کلینیک پزشکی در اسپانیا و فتوکپی آن-همراه فرد بیمار یک تن از اقوام درجه یک (پدر، مادر، فرزند، خواهر، برادر و همسر)می توانند تقاضای ویزا نمایند.

4-ویزای اقامت

با توجه به ویژگی های خاص این ویزا متقاضی می باید ضمن ارسال نامه أی به کنسولگری مبنی بر ذکر دلایل تقاضای ویزای اقامت فتوکپی مدارکی را که به نظر خود متقاضی برای جواب ویزا مثمر ثمر خواهد بود را نیز ضمیمه نامه فوق نماید. از متقاضیانی که مدارک ارسالی شان برای گرفتن ویزای اقامت کافی و مناسب به نظر می رسد به وسیله تلفن برای مصاحبه با مسئول قسمت ویزا  دعوت به عمل خواهد آمد.

5-ویزای دانشجویی

-اصل و کپی پذیرش تحصیلی از دانشگاهها یا مدارس عالی اسپانیا-اصل و کپی گواهی رسمی محضری از طرف یک فرد اسپانیائی یا ایرانی مقیم اسپانیا مبنی بر تقبل کلیه هزینه های شخص مبقاضی در طول مدت اقامت در اسپانیا-ارائه گواهی حساب بانکی شخص متقاضی در اسپانیا در صورت موجود.

6-ویزای سایر موارد

  1. صاحبان ملک در اسپانیا (محل تجاری-منزل و غیره)- 2سری فتوکپی از سند مالکیت ملک مورد نظر- 3 سری فتوکپی از آخرین قبض پرداختی آب یا برق یا تلفن یا مالیات برای اثبات مالکیت ملک در زمان تقاضای ویزا از طرف شخص متقاضی
  2. دارندگان حساب بانکی در اسپانیا-2 سری فتوکپی از آخرین صورتحساب بانکی حساب مورد نظر با قید موحودی شخص دارنده حساب (تاریخ صورتحساب فوق می باید کمتر از 2 ماه در هنگام تقاضای ویزا باشد)

بعد از تکمیل نمودن تمام مدارک لازم آنرا به وسیله پست به آدرس ذیل ارسال نمایند: سفارت اسپانیا-قسمت ویزا، صندوق پستی شماره  4931/15875 تهران-ایران

اسلوونیا

متقاضیان سفر به اسلوونیا باید مستقیما" به سفارت مراجعه کنند. آدرس: خیابان خالد اسلامبولی، کوچه هفتم، پلاک 10 تلفن: 8716873

 امارات متحده عربی

انواع روادید: روادید تنها برای کسانی که گذرنامه سیاسی دارند در تهران صادر می شود، در این موارد ارائه یادداشت از سفارت متبوع یا وزارت امور خارجه (در صورت ایرانی بودن) الزامی است. در مورد گذرنامه های عادی، متقاضی باید کپی گذرنامه خود را برای شخص مقیمی در امارت فرستاده، سپس روادید صادر شده در امارات برای او ارسال شود. همچنین مسافران تورها باید از طریق آژانس های هواپیمایی اقدام کنند. شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13

آدرس: خیابان وحید دستگردی (ظفر) شماره 355

تلفن: 4-8781333

فاکس: 8789084

 اندونزی

عادی-توریستی: دعوتنامه معتبر به تایید وزارت امور خارجه یا وزارت کشور اندونزی، از طرف اقوام نزدیک برای متقاضی فرستاده شده باشد.چهار قطعه عکس، فتوکپی گذرنامه، بلیت دو سره، کپی از صفحات مشخصات صاحب گذرنامه، هزینه صدور ویزا 27000 تومان.

روش گرفتن و درخواست ویزا
روش گرفتن و درخواست ویزا

بازرگانی: دعوتنامه از طرف شرکت اندونزیایی یکشنبه تا پنج شنبه ساعت 8 تا 12

آدرس: خیابان قائم مقام فراهانی، شماره 210 تلفن: 8717251-8716865  فاکس: 8718822

 انگلستان

پزشکی: دعوتنامه از دکتر یا بیمارستان انگلیسی شامل وقت دکتر، نوع بیماری، طول درمان، هزینه درمان و پرونده کامل پزشکی

تجاری: دعوتنامه از شرکت مربوطه در انگلستان

دیدار: دعوتنامه از اقوام درجه یک

روادید هنگ کنگ: دعوتنامه از شرکت یا اقوام از هنگ کنگ

صرور روادید پس از گذشت 14 روز کاری خواهد بود. تحویل مدارک با تعیین وقت قبلی توسط تلفن های: 9-675011 و 6457031 فاکس: 670720

مدارک لازم جهت درخواست روادید:

دعوتنامه معتبر، فرم تکمیل شده درخواست روادید، دو قطعه عکس، اصل پاسپورت جدید با حداقل شش ماه اعتبار، پاسپورت قدیمی، بلیت رفت و برگشت، مبلغ 185000 ریال برای هر نفر (روادیدی یک بار ورود)، برای افراد زیر 25 سال و با پاسپورت جداگانه نیمی از این مبلغ پرداخت شود، مبلغ 105000 برای هر روادیدی هنگ کنگ به اضافه 55000 هزینه تلکس آن.

آدرس: خیابان نوفل لوشاتو، خیابان بابی ساندز

تلکس:  a/b 212493 PROD IR 212493

 ایتالیا

روادید عادی جهت والدین فرزندان مقیم ایتالیا:

  1. فرم درخواست روادید به زبان لاتین با ذکر تاریخ امضاء و شماره تلفن و دو قطعه عکس
  2. گذرنامه با حداقل دو ماه اعتبار پس از پایان اعتبار روادید
  3. فتوکپی اجازه خروج، همراه با ترجمه رسمی ایتالیایی آن
  4. فتوکپی بلیت هواپیما با قید تاریخ رفت و برگشت
  5. دعوتنامه از طرف فرد مقیم
  6. فتوکپی شناسنامه پدر و مادر و ترجمه رسمی آن
  7. اصل گواهی صادره از اداره پلیس محل اقامت دعوت کننده و فتوکپی آن، دال بر توانائی به عهده گرفتن مخارج مربوط به مسکن، توانائی مالی و بازگشت به کشور مبداء
  8. فتوکپی اجازه اقامت معتبر دانشجوی ایرانی دعوت کننده
  9. تحویل مدارک: یکشنبه-پنج شنبه 9 تا 5/12 دوشنبه 9 تا 11 - 10-روادید 20 روز پس از تاریخ ارائه تقاضای کامل صادر خواهد شد (در صورت موافقت)

روادید عالی جهت معالجه پزشکی: موارد 1،2،3،4،9،10 فوق الذکر، به علاوه تایید به وزارت بهداری و مدرک بیمارستانی با پزشکی دال بر تعهد پذیرش یا بستری شدن روادید عادی جهت شرکت در کنگره های پزشکی در ایتالیا: موارد 1،2،3، 4 و10 به علاوه کارت عضویت در نظام پزشکی، معرفی نامه و تقاضای روادید از طرف بیمارستان یا نهاد مربوطه، دعوتنامه از طرف موسسه برگزار کننده و تحویل مدارک: یکشنبه-پنج شنبه 9 تا 12 روادید عادی جهت وعده ملاقات با دفاتر کنسولگری ایلات متحده در ایتالیا: موارد 1،2،3،4 و 10 بعلاوه دعوتنامه أی از یکی از دفاتر کنسولگری امریکا در ایتالیا دال بر قرار ملاقات مصاحبه با شماره پروتکل، مهر و امضاء ،

 تحویل مدارک: یکشنبه-پنج شنبه 9 تا  5/12

روادید بازرگانی: موارد 1،2،3،4 و 10 بعلاوه فتوکپی مدرک بانکی اظهارنامه ارزی یا کارت اعتبار و ترجمه رسمی آن، فتوکپی روادید کشورهای معتبر، معرفی نامه از طرف شرکت ایرانی (تایپ شده بر روی سربرگ شرکت و با مهر و امضا)، تلکس دعوتنامه از طرف شرکت ایتالیایی،ترجمه رسمی ایتالیایی آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی به اضافه فتوکپی آگهی به زبان فارسی برای صاحبان شرکت یا اعضای هیئت مدیره، اصل برگ پرداخت شناسنامه آخر بیمه های اجتماعی از طرف شرکت ایرانی و فتوکپی آن برای کادر تحت پوشش شرکت، اصل و فتوکپی مدرک بازرگانی (پروفرم-قرارداد)نشاندهنده معامله با شرکت ایتالیایی مربوطه، تحویل مدارک: یکشنبه 9 تا 5/12 دوشنبه و سه شنبه 9 تا 11

روادید ترانزیت: مواد 1 و 2 بعلاوه فتوکپی بلیت با قید تاریخ ورود و خروج از ایتالیا، فتوکپی روادید کشور مقصد، فتوکپی اجازه خروج و مدرک ارزی دال بر دارا بودن میزان ارز کافی برای تمام مدت اقامت و ترجمه رسمی آن، تحویل مدارک: یکشنبه تا پنج شنبه، و پذیرش درخواست روادید از شرکتهای حمل و نقل: دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه ساعت 5/8 صبح، روادید 7 روز پس از ارائه تقاضا صادر می شود.

روادیدی تردد فرودگاهی: برای افرادی که جهت عزیمت به کشور ثالث باید در یکی از فرودگاههای ایتالیا حتی برای چند ساعت تواقف کنند ضروری است. افرادی که دارای اجازه اقامت معتبر از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا   (UE) یا اعضای اقتصادی اروپا  (SEE) و نیز دارندگان اجازه اقامت ایلات متحده امریکا و کانادا از قانون فوق مستثنی هستند. گیشه مورد دانشجویی و تایید مدارک: دوشنبه 11 تا 13

آدرس: خیابان نوفل لوشاتو، شماره 81

تلفن: 672409-672333 یکشنبه تا پنج شنبه 9 تا 12، دوشنبه از 9 تا 11

تلکس:  ITCO IR 214150

getting-a-visa
getting-a-visa

ایرلند

برای تقاضای روادید: دعوتنامه از فرد مقیم-سه قطعه عکس، فرم سفارت، مبلغ 17000 تومان، دعوت کننده باید مسئولیت تامین مخارج متقاضی را در طول اقامتش در ایرلند قبول و تضمین کند که متقاضی بعد از پایان دوره روادید کشور ایرلند را ترک خواهد کرد.اعتبار پاسپورت حداقل یک سال باید باشد. از هنگام تحویل مدارک کامل 6 هفته از طریق فاکس و دو ماه و نیم از طریق پست عادی طول می کشد که جواب دریافت دارد:

بازرگانی: دعوتنامه از طرف شرکت ایرلندی، سه قطعه عکس، مبلغ 170000 تومان، معرفی نامه از شرکت ایرانی.

تحصیلی: گواهی پذیرش و ثبت نام در دانشگاه ایرلندی 2 نسخه، ارائه هر نوع مدارک دال بر پرداخت هزینه ثبت نام در ترم اول دانشگاه 2 نسخه، ارائه مدارک دال بر تامین مالی ترجیحا" حساب بانکی قابل برداشت در یکی از بانکهای ایرلند یا هر بانکی که در کشور ایرلند شعبه داشته باشد، مبلغ 170000 تومان، یکشنبه تا پنج شنبه 9 تا 14 -- آدرس: میرداماد-رازان شمالی شماره 10 = تلفن: 2222731،2227672 فاکس: 2222731  تلکس:  IREL IR  213865

برزیل

عادی-توریستی: 2 نسخه فرم سفارت، 3 قطعه عکس، گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، ترجمه رسمی گواهی اشتغال به کار در ایران به زبان انگلیسی. در صورت مثبت بودن جواب، عملکرد حساب بانکی شش ماه گذشته فتوکپی صفحات مهر شده پاسپورت، مبلغ 15000 تومان هزینه تلکس، درخواست روادید توسط تلکس فرستاده و طی یک ماه پاسخ داده می شود.در صورت مثبت بودن جواب ارائه بلیت رفت و برگشت و 12000 تومان هزینه روادید مورد نیاز است.

بازرگانی: دعوتنامه از شرکت برزیلی باید مستقیما" به شماره فاکس یاتلکس سفارت فرستاده شود.2 نسخه فرم سفارت، 3 قطعه عکس و بقیه مدارک مانند توریستی 36000 تومان هزینه روادید یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 تا 14

آدرس: میدان ونک، خیابان ونک، شماره 58

تلفن: 8033498-8039659-8035175-8039476  فاکس: 8883348   تلکس:  IR BRAS 212392

 بروننی

توریستی: دعوتنامه، مصاحبه، پرکردن فرم سفارت، فتوکپی پاسپورت، بلیت رفت و برگشت، دو قطعه عکس و 15 دلار بروننی - آدرس: بزرگراه آفریقا، خیابان ظفر، شماره  318 تلفن: 8781979 فاکس: 8780793

 بلژیک

عادی-توریستی: دعوتنامه، فتوکپی کارت اقامت دعوت کننده، ورقه مالیاتی یا فیش حقوق دعوت کننده، سه قطعه عکس، فرم سفارت، بلیط رفت و برگشت، یک ماهه 10800 تومان و برای سفر دو ماهه 9900 تومان، یک ساله 16500 تومان

بازرگانی: دعوتنامه از شرکت بلژیکی با ذکر علت و مدت سفر، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از 9 تا 13 آدرس: الهیه، خیابان فرشته، خیابان شبدیز، کوچه بابک، شماره 3

تلفن: 2009507 و 2009147 فاکس: 2009145  تلکس:  AMBE IR 212446

 بلغارستان

عادی-توریستی: دعوتنامه رسمی، فرم سفارت، یک قطعه عکس، گذرنامه معتبر

بازرگانی:دعوتنامه رسمی تجاری، یک قطعه عکس، گذرنامه معتبر

تحصیلی: پذیرش از دانشگاه بلغارستان از طریق سفارت، ترجمه مدارک و معدل دیپلم بالای 15 تقاضاها می بایست از اول فروردین تا 19 تیر ماه به سفارت تسلیم شوند.

ترانزیت: گذرنامه معتبر-روادید مقصد-یک قطعه عکس-هزینه روادید یکسره برای 30 ساعت 16000ریال و برای دوسره 18000 ریال می باشد. رانندگان می توانند با هزینه 65000 ریال روادید مکرر دریافت کنند. یکشنبه تا پنج شنبه از 9 تا 12

آدرس: خیابان شهید عباسپور (توانیر)، نظامی گنجوی شماره 82

تلفن: 8775037-8775662 فاکس: 8779680

 بنگلادش

 به جز مقامات دولتی روادید داده نمی شود.

تحصیلی: فرم پذیرش از دانشگاه داکا

بازرگانی: دعوتنامه از شرکت معتبر بازرگانی در بنگلادش- مصاحبه با متقاضی روادید، قیمت روادید 17430 تومان، فرم سفارت، دو قطعه عکس شنبه تا چهارشنبه از 8 تا 15

آدرس: خیابان گاندی-خیابان پنجم-شماره 14

تلفن: 80و8772979 فاکس: 8778295 تلکس:  DOOT IR 212303

 بورکینافاسو

 انواع روادید: 2 قطعه عکس، گذرنامه معتبر، هزینه صدور روادید 45000 ریال، اعتبار استفاده از روادید حداکثر برای 15 روز تا یک ماه -  یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 14

آدرس: بزرگراه افریقا-تابان غربی-پلاک 25

تلفن: 8785295 فاکس:2224772 - تلکس:  ABFT IR 216792

روش گرفتن و درخواست ویزا
روش گرفتن و درخواست ویزا

پاکستان

 عادی-توریستی: فتوکپی گذرنامه-شناسنامه-یک قطعه عکس-داشتن بلیت هواپیمای پاکستان مبلغ 7000 هزار تومان

بازرگانی: دعوتنامه از شرکت معتبر. تحصیلی: فقط با داشتن بورسیه با تایید وزارت امور خارجه ساعت کار بخش روادید شنبه تا سه شنبه ساعت 9 تا 11

آدرس: خیابان دکتر فاطمی، جمالزاده شمالی، نبش اعتماد زاده، شماره 1

تلفن: 4 و 934332 فاکس: 935154

 پرتغال

عادی-توریستی: دعوتنامه رسمی یا آدرس کامل معرف معتبر در پرتغال، فرم سفارت، 2 قطعه عکس، گواهی اشتغال به کار، فتوکپی شناسنامه، فتوکپی گذرنامه، روادید بین 15 تا 20 روز با دستور وزارت امور خارجه صادر می شود.فتوکپی از صفحات روادید قبلی گذرنامه گرفتن وقت قبلی الزامی است.

بازرگانی: دعوتنامه رسمی از شرکت پرتغالی و مدارک توریستی دوشنبه و چهارشنبه از 10 تا 12 خیابان شهید عباسپور (توانیر)، نظامی گنجوی شماره 30  تلفن: 87713890،888057  فاکس: 8777834

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «روش گرفتن و درخواست ویزا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره روش گرفتن و درخواست ویزا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.