زمان مطالعه: 1 دقیقه
شایع‌ترین اختلال ارتوپدی در خانم‌ها را بشناسید

شایع‌ترین اختلال ارتوپدی در خانم‌ها را بشناسید

 از هر 6 نفر مراجعه‌کننده به اورژانس ارتوپدی یک نفر به شکستگی مچ‌دست دچار شده‌است.رضا شهریار کامرانی، عضو...

A young woman holding her painful wrist
A young woman holding her painful wrist

 
از هر 6 نفر مراجعه‌کننده به اورژانس ارتوپدی یک نفر به شکستگی مچ‌دست دچار شده‌است.
رضا شهریار کامرانی، عضو هیئت مدیره انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: شایع‌ترین مراجعات به اورژانس ارتوپدی مربوط به شکستگی مچ‌دست است به طوریکه از هر 6 شکستگی که به اورژانس ارتوپدی مراجعه می‌کنند یک مورد مربوط به مچ‌دست و انتهای ساعد است.
 
وی در خصوص علل شکستگی مچ‌دست عنوان کرد: شکستگی‌های مچ‌دست عمدتاً 2 دلیل دارند اول در افراد مسن است که به دلیل از دست دادن تعادل خود در راه‌رفتن شانس بیشتری برای زمین خوردن دارند، علت دوم که بسیار حائز اهمیت است، پوکی استخوان ذکر می‌شود.
 
کامرانی اضافه کرد: شکستگی مچ‌دست در خانم‌ها به خصوص در نژاد سفید نسبت به آقایان بیشتر است، زیرا این افراد بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند.
 
وی اظهار کرد: شکستگی مچ‌دست معمولاً 2 عارضه ایجاد می‌کند، اول اینکه برای مدت طولانی شخص را از زندگی عادی خود محروم می‌کند و دومین عارضه در واقع پی‌بردن به پوکی استخوان در فرد بیمار است.
نظر خود را درباره «شایع‌ترین اختلال ارتوپدی در خانم‌ها را بشناسید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شایع‌ترین اختلال ارتوپدی در خانم‌ها را بشناسید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.